Lentekriebels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Lentekriebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 19:23

Ik heb vorige week zaterdag een buitenrit gemaakt (Voor het eerst weer dit jaar). Ik reed met mijn 2 vriendinnen.
We rijden op de weg.. Niks helemaal niks. We draven in het bos. Niks helemaal niks. We komen uit het bos op het rustige graspad. Niks helemaal niks. Maar toen stopten we even omdat 1 van mijn vriedinnen snel iets moest doen. Ze was klaar en we gingen verder. We moesten pver het weg tussen het akkerlandbouw door. Mijn pony weigerde al het akker op te gaan (Heeft ie nog nooit gedaan) Hij gaf een flinker bokker achteruit. Gelukkig liep hij toen wel die andere 2 achterna. Nog geen 7passen gezet te hebben begint het beesie van mijn hartsvriendin rustige te draven (Zonder dat zij dat wou) En zit laag te steigeren. Mijn pony loopt achteruit en loopt zo van het paadje af over het akkerbouw. Daar springt hij met alle vier de benen de lucht in en bokt een flink. Ik bleeg gelukkig zitten. Uiteindelijk kwam alles weer goed en konden we wel gaan draven... Halve kilometer verder hetzelfde verhaal. Mijn pony verliet weer het paadje vernielde het akker Maakte zijn rug bol (Hoewel ik zijn hoofd omhoog hield zodat hij niet zou kunnen bokken) Deed weer alle benen de lucht in en begon rodeo te rijden. Zo gingen we met boos gevoel naar huis.
(lang verhaal maar komt nog meer)
Toen moesten we een klein stukje door de woonwijk naar de manege. Mijn pony schrok van 2 kinderen die achter het hekje stonden te wachten tot ze weer kondern verder spelen. Mijn pony gaat in volle galop (Op een asvalt weg met hoefijzers :S:S:S) met mijn de straat over. IK hebe cht dikke mazzel gehad dat hij niet si uitgegleden en niet een auto kwam.Morgen gaan we weer met z'n drieen naar buiten zodat ze wat kunnen wennen. Maar hebben jullie tips zodat ik dit kan voorkomen. ( Ik zat goed en had mijn benen eraan. hij deed alles echt spontaan)

Ach gut

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star


Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 21:42

Huh Helemaal niemand.... oww wat jammer!!

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 21:55

hallo,mijn paardje heeft het ook in deze periode,vooral als ik alleen ga rijden!!!heeft die kuren,achterwaats gaan,niet de kant op willen waar ik wil,en steigeren enzals ik met mijn vriendin ga rijden is het niet,voelt ze zich vertrouwder!!eergisteren ben ik ook geweest toen ging het weer goed,het is verschillend..vooral merries hebben er veel last van!!heb je ook een merrrie?waar woon je in duitsland? gr

Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 10:15

Ik heb een ruin. Hij is altijd stik lief en zo. En rij ook altijd een buitenrit met 2 vriendinnen. Ik ben alleen stik bang dat hij weer in volle galop door de straten crosst. Zijn hoefijzers die auto's Brrrrrr...

Ik woon ongeveer 40min van Bremen af ken je dat??

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 11:05

nee dat plaatsje ken ik niet,gebruik je wel eennthiedemanteugel of zoiets dat gebruik ik ook,werkt wel..succes

Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 11:50

Hmmz.. ik gebruik altijd een martingaal (Of hoe schrijf je dat)

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 12:10

Ik zou voorlopig even op de veilige stukken blijven, en dat uitbouwen. Ik zou iig even van het asfalt wegblijven. Behalve gevaarlijk voor jullie, kan het namelijk ook gevaarlijk voor anderen zijn!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Night_star
Berichten: 47
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 16:39

Ik heb vandaag geen buitenrit gemaakt omdat het weer tegen lag.

-x- Van Lisanne
En een hoefje van Crosser Night Star

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:14

NatalieE schreef:
nee dat plaatsje ken ik niet,gebruik je wel eennthiedemanteugel of zoiets dat gebruik ik ook,werkt wel..succes

Waarom meteen naar hulpteugels grijpen????
Een thiedeman werkt ook niet tegen het bokken hoor

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:20

nou ik vind van wel,en daar moet iedereen ook zelf weten wat ze van hulpteugels vinden!!!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:16

Het mooiste is als je een paard op de 'natuurlijke' wijze, dus zonder hulpteugels, normaal kan laten lopen...

Hallo??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers