Ik steek mijn tenen naar buiten.. Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:53

Ik probeerde het vroeger met bierviltjes. De stopt ze dan tussen de knie en je bovenste zweetblad, waardoor je je knieƫn er tegen aan moet houden, zonder dat de viltjes vallen. Je tenen gaan dan automatisch mee.

Ik ben er vanzelf mee opgehouden, omdat ik het beu omdat ik ze elke keer liet vallen en ze zelf moest oprapen Schijnheilig

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:56

Maar met die methode heb je wel het gevaar dat je gaat klemmen.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:00

Je moet ook geen kracht gaan zetten. Als je kracht zet, ga je inderdaad klemmen.
Maar als je dus merkt dat je gaat klemmen, dan moet je de bierviltjes niet gebruiken.
Bedankt Misser!

Wat je ook kan doen, is iemand meenemen die je er op wijst. Na een paar keer heb je de spieren getraind, zodat het makkelijker wordt dat je tenen naar voren wijzen.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:01

Whaha ik ken het! en veel oefenen!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:01

Probeer te denken dat je je benen *om* je paard heen moet vouwen. Dan moet je je enkel dus iets buigen, en je knie loslaten. Ga dan maar eens je hakken naar buiten doen, dat wil niet meer!
Het is idd gewoon consequent voor jezelf zijn en er steeds weer aan denken/op gewezen worden.
Wat ook nog kan helpen is assymetrische beugels (en dan de lange kant naar buiten hangen natuurlijk, of schuine beugelblokjes met de lange kant naar binnen).

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:47

ik had er eerst ook heel erg last van, nu alleen nog in galop... mijn instructrice zei er telkens wat van, maar hoe ik ook mijn best deed ik kon niet aandrijven als ik mijn voeten netjes had, op ponykamp zei een andere instructrice tegen mij dat ik moest doen alsof mijn tenen naar de oren van mijn paard moesten wijzen, en dat hielp, als je dan je hakken goed naar beneden houd, kan je ook nog aandrijven (erg belangerijk Haha!)

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 19:33

Dressuurgek schreef:
Je kunt ook je beugels aan je singel vast maken met een strotouwtje, zorg er wel voor dat je ruimte tussen je beugel en singel overhoudt door het vast te maken met de ruimte ertussen zoals je beugels ook los langs je zadel hangen.
Ik weet niet hoe je paard is maar ik raad het niet aan om het bij een heel druk dier te doen want anders gebeuren er ongelukken en je zult ook niet zo lekker rijden dus ga dan gewoon basis rijden.
Ook moet je er rekening mee houden dat je niet goed kunt begrenzen met je buitenbeen omdat je deze niet zo ver naar achteren kunt leggen. Het is maar een hulpmiddel voor in het begin omdat je het maar een paar minuten volhoudt, zo kun je werken aan het drijven met je kuit en je knieen in het zadel te houden.


Dat heb ik vandaag eens geprobeerd.. Ik steek mijn tenen nog steeds af Bloos!
Maar wel een STUK minder.. En ik moet toegeven.. na een uur rijden.. ik heb wel last van mijn enkels.. Haha!
Whaha.. Volgende week weer proberen en dan lekker afbouwen *LOL*
Het is echt een supergoeie tip!! dankjewel!!

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:31

Mijn vroegere instructeur die bond mijn beugels vast met touwtjes aan de singel... Boos!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:37

ajah dat doet de topic starter nu ook Haha!