2 teugels aan Trens-bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
siko

Berichten: 2426
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:45

Ik ben heel erg benieuwd hoe ze ernu op gelopen heeft!

Groetjes
Kim

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not


Kieffertje

Berichten: 1742
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:15

Ik rijd zelf ook met dubbele teugel en vind niet dat je er meer 'macht' door krijgt of beter je paard terug kan rijden als hij dr vantussen schiet Lachen . Wat ik fijn vind, is dat je de druk over je hele hand verdeelt. Je kan nu ook je pink gebruiken, wat normaail vrij zinloos is omdat daar toch geen teugel zit. Je kan er dus voor kiezen gewoon een ophouding met je hele hand te maken of ééntje met alleen je pink.

Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 21:26

Ik rijd met een Thiedemann-teugel en omdat die er na het rijden meteen af moet laat ik dus de gewone teugels eraan zitten..ik vind het wel fijn tis wel een handvol Knipoog xxx Iris.

:#Bokkende DeugNietRijder #01:#

:# I Love Carla 4ever! Party!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 22:57

Ik denk dat je er juist meer gevoel van krijgt.
Het is net alsof je iets meer controle hebt. Tja, ik heb geen woorden om het uit te leggen.
Een meisje bij ons op stal rijd ook met dubbele teugel.
Ik vind het ook fijner als ik meet in mn hand heb, dan heb je iets om vast te houden.... Knipoog
eergisteren heb ik weer met enkele teugel gereden, en dat voelde weer heel anders.

Alleen ik vind een dbbele teugel niet fijn als ik heb onder mn middelvinger en onder mn ringvinger doe.
Ik vind het alleen fijn onder mn pink, en onder mn ringvinger... Kweet ook niet waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:03

Margreet"]
[quote="Fellor schreef:
Ik heb er op een gegeven moment bij een pony mee geredendie bijna in de Z kwam en ik eerst met hem moest gaan oefenen om netjes met twee teugels te rijden


Pony's mogen niet op Stang en Trens gereden worden hoor, dus ik snap je niet helemaal Verward

2 teugels aan 1 bitring werkt wel iets sterker in, maar dat is maar zo weinig, dat ik betwijfel of het iets uitmaakt. Omdat de teugels niet meer in het midden zitten, maar onder elkaar en dus niet helemaal recht op het bit aangrijpen, krijg je een hele hele kleine hefboom, maar ik denk dat dat verwaarloosbaar is. Maak me meer zorgen om de ruiter die zo meer in z'n handen heeft om aan te gaan hangen.
[/quote]

Nou, hij was eigenlijk 1.56, maar op zijn papier 159 en hij startte bij de paarden.. Knipoog, vandaar

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:51

Ik rijd er nu ook mee omdat ik hem dan veel beter kan houden!
vooral buiten!

Ook loopt hij er veel beter op!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers