ruiterdilemma rechtsom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

ruiterdilemma rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 20:06

Ik heb bij mezelf (weer eens) een akelig probleem geconstateerd. Linksom gaat alles goed, en loopt mijn paard netjes en ontspannen. Maar zodra ik rechtsom ga, wordt ze langer en raak ik haar kwijt. Mijn linkerteugel (buitenteugel) wordt dan ook steeds iets langer. Het is duidelijk een ruiterfout, maar wat kan ik hier aan doen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:35

Let erg goed op gelijk gewicht op beide teugels en zitbeenknobbels.
Je paardje is links sterker als rechts en wil jou gewicht liever aan zijn linker kant dragen.
Als je hierop let en vaak een beetje boel geduld heb Slapen zal hij/zij vanzelf rechter worden.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:50

Ik heb zelf ook veel rechts problemen. Les is de enige manier. Ik doe het nu nog steeds fout, maar je wordt wel bewuster van de dingen die je doet. Voor mijzelf is linksom buigen ook vanzelfsprekender dan rechtsom buigen.
Waar ik vooral op moet letten is niet mijn binnenhand (rechts) omhoog en naar buiten over de manenkam wil brengen. Gewoon binnenhand op de plaats houden om stelling en buiging te vragen en zorgen dat hij voor je binnenbeen op de hoefslag blijft en niet naar binnen gaat vallen.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:49

Wat voor mij erg geholpen heeft is rijden met springteugels, dan kun je wat makkelijker controleren of je teugels nog op gelijke lengte zijn Lachen. Dat je jezelf er van bewust bent is al een stap in de goede richting Lachen.
Verder binnenbeen eraan en duidelijk stelling vragen naar rechts.

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:20

Mijn paard doet precies hetzelfde.
Zodra ik op de rechter volte ga, wil hij mij naar de linker kant van zijn rug gooien.
Je moet proberen om je linkerbeen (vanuit je heup) iets naar achter te leggen, hierdoor ga je vanzelf op de rechterkant van zijn rug zitten en zal hij ook makkelijker buigen rechtsom en probeer hem links achter goed te begrenzen, dan kan hij je moeilijker naar zijn linkerkant gooien.
succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers