Niet doorzitten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NoWaH

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Oss

Niet doorzitten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 15:37

Misschien een heel raar probleem, maar ik KAN gewoon echt niet doorzitten Verward Als ik thuis oefen gaat het gewoon helemaal niet, en op wedstrijden lukt t me meestal wel. Maar dan heb ik er nog moeite mee, en zit ik gewoon niet ontspannen
Heeft er misschien iemand een oplossing, om te leren doorzitten, of om gewoon relaxed in het zadel te kunnen zitten???
Scheve mond


gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:39

Zitles. Ook als je paard ontspannen loopt zit je zelf ook makkelijker. Als je paard loopt als een stijve plank is het zelf voor Anky nog moeilijk bij te zitten een uur lang.
Ik zou echt investeren in een paar zitlessen. En de boeken van Sally Swift - centered riding kan je ook een hoop tips uithalen om je zit te verbeteren.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:52

zorg ervoor dat als je gaat draven dat je een papiertje op je zadel ligt en het mag er niet vanaf vallen,
als je hier steeds aan denkt, van het moet op het zadel blijven liggen dan ga je misschien doorzitten en valt het er niet vanaf
sterkte! Lachen

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

juval

Berichten: 13173
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:54

Herkenbaar probleem, ik heb er ook wel eens moeite mee gehad, het hangt ook wel van het paard af vind ik, sommige gooien nou eenmaal heel hoog op. Probeer eens zonder beugels te oefenen. Veel succes.

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:01

Goed proberen je benen lang te houden, en te ontspannen. Doordat je hakken goed uitgedrukt zijn, trek je je billen als het ware het zadel in, door het ontspannen blijf je soepel, en kun je nog makkelijk hulpen geven en dergelijken. Ook vang je dan makkelijker de beweging van je paard op.

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:02

ben er ook wel benieuwd na .want mij paard gooit ook echt hoog op
(al gaat dat al een 10 x beter dan het begin door veel te gaan doorzitten)
ik heb nu ook een paar keer een ainsley zadel vanquard geprobeert en dat help echt goed dat zadel.ik zit echt een stuk stiller en je ziet dan haast niet dat ik omhoog wordt gegooid.mischien moet je zo zadel een keer proberen.
ik ben nog op zoek naar zo zadel.
maargoed hier heb je niet zoveel aan.
ik denk veel oefenen en zonder beugels rijden en proberen je paard onspannen te laten lopen waardoor jezelf beter kan doorzitten

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:04

ik moest vroeger heel vaak zonder beugels gaan rijden en bij mij heeft het iig geholpen, bij jou hopelijk ook

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:13

waar een wil is is een weg.
goede zitles nemen. Aan de longe, denkt je instructeur aan het paard + jou, en jij aleen aan jezelf.

:){

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:42

chamayalover schreef:
ik moest vroeger heel vaak zonder beugels gaan rijden en bij mij heeft het iig geholpen, bij jou hopelijk ook


ik heb op mijn manege vroeger ook veel moeten rijden zonder beugels, en na een tijdje ging dat heel erg goed
Lachen

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:20

Ik kon eerst ook niet doorzitten. Ik heb toen ook een paar zitlessen gehad en moest zonder beugels rijden.
Eerst moest dat aan de longe, dat je je eerst helemaal kan concentreren op je zit. Later moets ik ook los.
Nu doe ik het ook als ik moeite heb met doorzitten, dan ga ik een paar keer (na het rijden, anders is je paard nog erg fris en is ze ontspannen) zonder beugels draven. Of een paar keer zonder zadel rijden.
Ook moet je proberen om je billen te ontspannen. Het klinkt erg stom, maar je moet je een soort van zoutzak voelen, maar wel rechtop blijven zitten.

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:38

Hey, ik heb een paar keer zonder zadel op de Oldenburger aan de longe gereden. Ze is groot en gooit redelijk hoog op, maar nu, ze loopt ook meer ontspannen en ik zit gewoon goed door nu Knipoog

"Overcome all difficulties."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 55 bezoekers