Bang van mn eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 07:08

Ik heb hetzelfde gehad met Bill, een paar jaar geleden.
Hij was erg vervelend, heel dominant en bleef maar bokken onder het zadel.
Op een gegeven moment was ik hem spuugzat met z'n gebok, en heb ik hem een lel gegeven met de zweep, en daarna vooruit geschopt.
Het geklooi werd gelijk een stuk minder.
Ook op de grond ben ik hem lik op stuk gaan geven, en nu gaat het een stuk beter. Natuurlijk blijft het een dominant paard, maar nu ik niet meer bang voor hem ben, kunnen we prima door een deur.
Ik moet wel heel consequent zijn, zodra ik een paar keer toegeef neemt meneer het er weer van. Het blijft dus min of meer oppassen geblazen.
Succes

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:06

Anjatjeuh"]

Toen ik een keer buiten ging longeren om haar te laten wennen aan de piste heeft ze niet 1 keer gebokt,
maar liep ze gewoon lekker ontspannen een beetje in draf rondjes te slenteren aan de longe.
[/quote]
braaf + zonder zadel

[quote="Anjatjeuh schreef:
en een vriendin van me die meewas wou er eventjes opzitten (zonder zadel of hoofdstel).
Zij heeft toen zelfs zitten galoperen en Ushi zette geen voet verkeerd en was op zit terug te rijden.

braaf + zonder zadel
ik ga er dus ook vanuit dat het zadel haar pijn doet waardoor ze (uit protest) gaat bokken
je kan het eens proberen...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:16

Ik heb niet alle reacties grondig doorgelezen.
Maar ik wilde het volgende vragen.
Als ze bokt onder het zadel, krijgt ze dan erna ook een klap met de zweep/flinke schop?
Want ik ken er meerdere die dat nogal eens vergaten, en dan hebben die paarden dat snel in de gaten...

elianne_15

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:21

misschien moet je eerst proberen om het vertrouwen weer in haar weer terug te krijgen.
Lachen
eens met haar stappen en haar eens een keertje vaker borstelen ofzow..
hielp bij mij wel.
*LOL*
sterkte er mee Pling