Paard 2 wkn. onder het zadel. Naar les??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:02

Gewoon gaan. al stap je een halfuur rond dan nog heeft ie een boel geleerd. Ik neem ze ook altijd zo snel mogelijk mee en dat bevalt me goed. Ik stap altijd wel een boel tussen wat kleine oefeningen door de eerste tijd.

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 09:12

Bedankt voor de adviezen! Ik ga maandag naar les en zie wel hoe het loopt.... Het rijden gaat erg goed. Er zit inmiddels een redelijk stuur op en de overgangen van stap naar draf en andersom gaan ook super! Hij is niet snel onder de indruk van vreemde dingen, dus dat is al een voordeel.
Ik krijg binnenkort ook privéles, maar zo snel mogelijk je paard leren om in een groep te lopen, lijkt mij niet verkeerd.... Ik rijd nu al met stalgenoten in dezelfde bak en kan hem goed langs de andere paarden sturen. Ik heb voor ik op hem ging rijden eerst met lange leidsels gewerkt en nu pluk ik daar de vruchten van. Ik kan het iedereen met jonge paarden aanraden daar eerst mee te beginnen. Het is echt een goede basis voor het rijden!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:17

Ik heb vorig jaar een paard verkocht dat 5 weken onder het zadel was. Super braaf. Die mensen zijn er na 3 dgen eme naar les gegaan. Daar heeft hij van de spanning een bok gegeven, en sindsdien is hij gaan bokken. En niet zo'n beetje ook. Paard is niet meer te rijden, alleen maar omdat die mensen haar toen zo overdonderd hebben. Uiteindelijk hebben ze haar weggedaan, en staat ze nu bij een jongen die dat bokken niet erg vindt en ermee gaat springen. Leuke combinatie, maar absoluut niet nodig geweest als ze iets meer geduld hadden gehad.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:22

Als er een goed stuur op zit en je rijd niet iedereen voor de voeten en van de sokken is er niks mis mee, maar let wel op dat je niet teveel vraagt en ga anders om de week en niet elke week!

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:30

hoi, ik bn na 2 wekn ook al de les in gegaan, en ook gewoon ede weg op, ie van mij was echt een koele kikker gaf nergens om, in de les was hij erg loperig maar de 2e keer weer gewoon ze oude zelf. dus gewoon lekkergaan dus!!!