aandrijven... elke pas of juist niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:44

persoon 2 heeft inderdaad gelijk.. anders word je paard straks dood voor het been, je moet proberen je been zo stil mogelijk te houden, dat je paard zo scherp mogelijk op je hulpen blijft, dat zij/hij als het ware met een lichte kuitdruk al een pas versnelt

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:31

danifur schreef:
persoon 2 heeft inderdaad gelijk.. anders word je paard straks dood voor het been, je moet proberen je been zo stil mogelijk te houden, dat je paard zo scherp mogelijk op je hulpen blijft, dat zij/hij als het ware met een lichte kuitdruk al een pas versnelt


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:02

Ik ben er een voorstander van om je benen zo rustig mogelijk te houden en geen onnodige hulpen te geven dus alleen been geven wanneer dat echt nodig is mits het paard van achter door blijft treden!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:57

probeer mijn paard maar eens in de zoveeltijd aan te drijven Haha!
dan verzeker ik je datie dus lekker met zun kont stil gaat staan in de hoek.
en toch is mijn paard aan het been, maar jemoet hem wel blijven onderhouden en zeker als je hem nageeflijk rijd.
maar ja.. daarvoor moet je mijn paard kennen vanhoe hij een jaar terug was en hoe hij nu is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:59

Hoe kan het dat als je je paard nageeflijk gaat lopen je meer moet onderhouden met het been?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:02

runningkawa schreef:
Hoe kan het dat als je je paard nageeflijk gaat lopen je meer moet onderhouden met het been?


Ik neem aan dat haar paard dan volledig op de voorhand valt (dus ook niet correct nagefelijk is) en je wel moet duwen om hem voorwaarts te houden en dat hij dan zijn gewicht iets meer op de achterhand legt.