Goede oefeningen om je binnenteugel Los telaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:26

Bij de vraagstelling hier, daar begrijp ik uit dat het paard niet in balans op 2 teugels loopt. Vandaar dat ik de tip gaf. Blijkbaar heb ik het mis.
Het is ook zo dat het paard wat ik rij nog niet in balans is en heeft dat binnenbeen nodig om de bocht normaal door te komen. Hoe fijner het gaat hoe minder hulp je hoeft te geven maar het is wel iets als je spanning krijgt op je binnenteugel dat je dan je binnenbeen er goed bij moet houden, dan gaat het weer beter en heb je weer minder hulp nodig.
Maar ik hou me er verder wel buiten (lees wel mee).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:35

Daar ben ik het met Sjimmy eens, want vaak zie je ook dat paarden graag wat extra leunen op de binnenteugel en dan krijg je een wisselwerking in de te zware verbinding tussen de mond van het paard en de hand van de ruiter. Je hebt absoluut binnenbeen nodig om het paard nog weer lichter te laten worden op de binnenteugel. Om te leren ook eens lucht te geven aan de binnenkant en de verbinding te behouden op de buitenteugel, kan de binnenteugel best eens helemaal los gegooid worden en om te wennen aan het gevoel van de hand naar vóór te brengen, verwijs ik naar mijn eerste tip (die van de manen).
Overigens is het ook helemaal niet raar om stelling te vragen met het binnenbeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:40

Ik wil hier alleen maar benadrukken dat het om een correctie gaat. In de meeste gevallen wordt vergeten dat het toch echt uiteindelijk de bedoeling is om een volte met gelijke druk op 2 teugels rond te sturen. Dat stukje ondersteuning mag nooit een gewoonte worden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:42

Dan zijn we het geloof ik weer eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:01


Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:39