Paard staakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30303
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:52

Nadinetjuhh schreef:
Ik heb zelf de keuze gemaakt om het heel rustig aan te doen en aan het begin maar 1x in de 2 weken even erop te gaan zitten zodat hij het hele beleren niet opnieuw hoeft te doorstaan. Nu zijn we dus begonnen met het wat meer rijden omdat ik hem graag sterker wil maken om mij te dragen en dat hij soepeler word in de spieren. Misschien vind hij dit wel enorm lastig en dat ik gewoon minder moet vragen van hem. nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken allemaal :)

Als hij jouw rijpaard gaat worden zal hij sowieso omgeschoold/opnieuw beleerd moeten worden. Wat helemaal niet erg hoeft te zijn, maar wellicht dat "hoeft te doorstaan" een wat ongelukkige woordkeuze is geweest. In mijn beleving zijn dravers intelligente paarden met een positieve instelling.

Maar ik denk dat je met dit paard beter 3 keer in de week 10 minuten onder het zadel kunt werken dan eens in de twee weken 20 minuten. Regelmatige training, en dan stoppen op het moment dat het goed gaat.

Lokii

Berichten: 182
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard staakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 11:55

@Koper ik bedoelde dat ik dat deed toen ik hem net had gekocht. Nu rijd/reed ik 2x in de week maar misschien inderdaad wel te lang en teveel. Bedankt voor de tip!

Elisa2

Berichten: 37398
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard staakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:17

Ik zou wat vaker goed gaan longeren om hem goed en onbelast op te bouwen, liefst aan de dubbele longe onder begeleiding in eerste instantie.

Thora333
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-11-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:27

Het kan inderdaad zijn dat hij denkt dat het saai is. Ga inderdaad balkjes neerleggen en hou hem bezig. Als hij nog steeds staakt onder het rijden is er echt iets mis. Paarden praten met lichaamstaal. Kijk ook naar jezelf, (niet gemeen bedoeld hoor!) misschien heb jij invloed op het gedrag. Anders kan je het vragen aan de dierenarts :)