Meer grondwerk beginnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julesenco
Berichten: 15
Geregistreerd: 12-10-22

Meer grondwerk beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 21:11

Hoi! Ik heb 3 dagen geleden jammer genoeg mijn sleutelbeen gebroken vanwege een stomme val en kan nu dus een paar weken niet rijden. Ook al kan ik niet rijden nu zag ik dit als de perfecte kans om mijn grondwerk en longeren terug eens wat bij te sporen. Iemand inspiratie voor wat oefeningen of trucjes dat handig kunnen uitkomen of uitdagend kunnen zijn voor een jonger paard?
Dankje!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Meer grondwerk beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:21

Op mijn YouTube kanaal heb ik enorm veel inspiratie video's staan wat je kan doen en ook veel tutorials. Www.youtube.com/AmablePaardenInzicht wanneer je bij de oudere video's start zit er een opbouw in het kanaal qua moeilijkheidsgraad, ook kan je de afspeellijsten kiezen voor meer informatie over een bepaald onderwerp :)

Sofie_Oddje
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:38

julesenco schreef:
Hoi! Ik heb 3 dagen geleden jammer genoeg mijn sleutelbeen gebroken vanwege een stomme val en kan nu dus een paar weken niet rijden. Ook al kan ik niet rijden nu zag ik dit als de perfecte kans om mijn grondwerk en longeren terug eens wat bij te sporen. Iemand inspiratie voor wat oefeningen of trucjes dat handig kunnen uitkomen of uitdagend kunnen zijn voor een jonger paard?
Dankje!

Je zou met je paard misschien kunnen proberen of loswerken goed gaat. Hoef je zelf niet veel voor te doen, maar is wel goed voor de beweging van je paard!

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Meer grondwerk beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:56

-Als je paard los in de bak/longeercirkel mag oefenen met op lichaamstaal binnenhalen en naar buiten sturen.
-Paard oefeningen als spagaat en berggeit leren om bewust van zijn voeten te worden.
-Leren wachten met voerbeloning/snoepjes aannemen. Heel goed om paarden die zelf op zoek gaan naar snoepjes in je handen/zakken geduld en respect te leren.
-Voorhand en achtekant los van elkaar voor druk kunnen laten wijken. Leren hoe hij zijn benen goed moet kruisen.
-Leren parkeren naast een krukje.
-Ground tying aanleren (weet niet of daar een Nederlands woord voor?)