hoofd scheef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

hoofd scheef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:38

Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn verzorgpaardje. Gisteren heb ik haar gereden en als ik rechtsom ga en de buitenteugel erbij pak, gaat ze heel erg scheef met haar hoofd. Alsof ze pijn heeft aan een kies Huilen . Dus ben ik vandaag met longeren eens zonder hoofdstel gaan longeren en met halster, dus zodat ze al geen pijn kan hebben aan haar gebit. Maar toen ik rechtsom longeerde deed ze het ook!!! Ik heb gecontroleerd of het halster nog goed zat, maar dat zat goed. Waar kan dit aan liggen?

Ik een eerder onderwerp van mij ging het over steigeren. Ik ben dit probleem op aan het lossen met een vriendin samen, maar we vragen ons echt af wat de oorzaak van dit gedrag is, want ze heeft er geen enkele reden toe. Met longeren komt ze ook telkens met de oren plat naar binnen. Dit probleem los ik dan op door de zweep naar haar schouders te doen. En dat vind ze dan weer niet leuk, dus bokt ze maar eens naar me. Ik vind het niet erg, maar ze moet wel doorlopen.

Op stal en met poetsen is ze echt suuuuperlief . Daarom vind ik het zo vreemd dat ze zo doet met "werken". Weet iemand iets wat dit probleem kan veroorzaken, zodat ik eraan kan gaan werken of ernaar kan laten kijken?

Groetjes Marijke


paardengirls
Berichten: 45
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:54

hallo.

het kan verschillende oorzaken hebben. misschien om de druk van 1 van haar benen te verminderen omdat het pijn doet.( had die van mij ook) en je kan haar een keer laten controleren bij een fysio.

succes verder,

groetjes suzanne

morgen mag ik weer rijden!!!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 21:42

Niemand????

Weet er verder nog iemand een oplossing? Kan het spierpijn zijn?

Marijke

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:06

Hoe staat ze in haar stal. Ook vaak met haar hoofd zo gekanteld?

Het lijkt op een verschoven nek hals of rug wervel. Ze probeerd op deze manier de pijn te verminderen.
Waarscheinlijk doen haar die bochten en druk op links veel pijn.

Laat haar is goed nakijken als het kan. Een paard kan niet praten. Veel paarden lopen door met hun pijn omdat de mens hen niet begrijpt. Maar op een gegeven moment is de pijn zo groot dat ze niks anders meer kan dan te proberen te ontlasten. En vaak is dan het probleem al veel groter dan in het begin.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

MakeMyDay

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Harlingen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:17

dit kan verschillende redenen hebben..denk aan knellende (nek)wervel
of idd spierpij..blessure oid
Laat er een fysiotherapeut bijkomen zodat je het zeker weet!! Knipoog

Overigens kan het nooit kwaad een gebitscontrole uit te laten voeren..

Iedereen doet z'n best..dus laat ieder in zijn waarde!!

MakeMyDay

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Harlingen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:20

Ook belangrijk te weten is dat het probleem altijd kruiselinks in het lichaam zit!!vb als een paard niet (fijn)wil inbuigen naar links zit dit in de rechterzijde van (waarschijnlijk) hals/schouderblad/oorspeekselklier.

Iedereen doet z'n best..dus laat ieder in zijn waarde!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers