Ik ben te gespannen tijdens de les...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:00

Heb inderdaad al tegen mijn instructeur gezegd dat hij er op moet gaan letten. Laat me ook al masseren om mijn schouders een beetje los te hebben (ook wel lekker hoor Knipoog En misschien doe ik te hard mijn best om goed te zitten dat er spanning bij komt kijken. Tegen de tijd dat ik ga starten moet het wel goed zijn want dan moet ik wel doorzitten...(maar ja dan heb ik gelukkig nog even))

maar bedankt voor de tips!!

Marit200
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:38

Wie heeft er nog meer tips voor de echte stresskippies??? Haha!

Misschien helpt het om alle tips tegelijkertijd uit te proberen... *LOL* Daar zou je dan toch in principe hartstikke ontspannen van moeten worden! Wie weet, misschien val ik dan wel in slaap tijdens de les....

Marit200
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:24

Niemand DE tip voor ons??? (heb morgen les Verdrietig )

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:46

idd EvaloveSandy zingen helpt echt wel!!
doe dit ook altijd wanneer ik een wedstrijd aant rijden ben, niet luidop maar gewoon eel zachtjes. *LOL*
dus zingen helpt echt wel

Marit200
Berichten: 27
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:25

Ik kreeg nog een tip van iemand: leuke muziek aanzetten tijden de les. Het hoeft niet hard te staan, maar ik kan me best voorstellen dat fijne achtergrondmuziek wel een beetje kan helpen. Misschien ook een tip voor jou, Smithgirl.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 22:29

is idd wel een goede tip, die muziek... ware het niet dat de radio kapot is... Verdrietig en ik me dan niet best kan concentreren...

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:05

ik heb er ook regelmatig last van dat ik veel te gespannen op mijn paard zit, dan wil ik alles zo goed doen dat juist alles fout gaat. Maar ik was niet alleen gespannen in de les maar ook als ik gewoon helemaal alleen aan het rijden was. Ik heb toen een paar keer als ik echt weer mega gespannen werd gewoon m'n teugels bijna losgelaten, draaien met m'n schouders, want die zet ik dan ook helmaal vast. En zorgen dat het mezelf gewoon helemaal niet uitmaakt hoe hij op dat moment loopt, en toen werd mijn paard gelijk ook 20 keer ontspannender. En zoals er al eerder werd gezegd ga ik zingen of neurien en kijk gewoon is een keer naar het plafont of ff totaal de andere kant op kijken.
M'n paard ging toen met z'n neusje helemaal op de grond lopen en als ik dan naar een minuut of 10 helemaal ontspannen ben kan ik hem heel makkelijk en zonder spanning oppakken en dan loopt ie heerlijk laag via z'n rug lekker nagefelijk. DAAR WORDT JE JUIST ONTSPANNEN VAN INPLAATS VAN GESPANNEN!! Lachen

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 14:06

SmithsGirl schreef:
is idd wel een goede tip, die muziek... ware het niet dat de radio kapot is... Verdrietig en ik me dan niet best kan concentreren...


Als je gespannen bent moet je je juist ff niet concentreren anders kan je je ook lastig ontspannen.

Fanny
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 15:22

Marit200 schreef:
En wat ontbreekt: de lol in het rijden... Verdrietig


Als je geen lol hebt in het rijden, kan je er maar beter mee stoppen. Paardrijden moet je voor je plezier doen!! Als je zelf geen lol/plezier hebt breng je dat ook over op je paard... Zonde...
Ik gun je het beste, maar lol hebben in de dingen die je doet is toch wel het aller aller belangrijkste!!!!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:33

ik heb dat ook helaas!
ik rij na 10 jaar weer en rij op een bijrijdpaard in de groepsles mee van de vereniging.......ja en die rijden al heel erg lang......en die hebben een eigen paard...

daar begint mijn onzekerheid al!

en t paardje waar ik op rij is nog onzekerder, als ik alleen ben in de bak loopt ze heerlijk ontspannen
maar zodra er andere paarden in de bak zijn die allerlei moeilijke dingen doen en langs haar heen lopen, wordt ze zenuwachtig...
en het ligt niet aan mijn onzekerheid, want het is niet alleen tijdens de les!

ik probeer dan ook niet op de anderen te letten, op hoe zij rijden, maar op mijn eigen aandachtspunten. wat wil ik leren? wat moet ik verbeteren?

en ik rij regelmatig op de volte zodat wij ons beter kan concentreren en niet steeds afgeleid worden door de andere paarden om ons heen. (ze heeft in koersen meegelopen tot 1 jaar geleden en waarschijnlijk denkt ze dat ze alle paarden eruit moet rennen!)

je hoeft niet super te rijden in de les, want als je perfect zou rijden waarom zou je dan nog les nemen?
je bent er om iets te leren en niet om te presteren!