Pony met ataxie (denk ik) en nu?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Pony met ataxie (denk ik) en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 01:25

Zit met een probleempje. Een meisje dat ik wel eens help met springen rijdt op een pony die niet goed is (vind ik) Het volgende is het geval: pony gaat bij stilstaan vaak met gekruist achterbenen staan, pony wil achterbenen niet optillen en pony is een "draak"met rijden.... (logisch denk ik... ) Nu heb ik al een aantal keren gezegd tegen de betreffende persoon en haar ouders dat ze die pony eens moeten laten nakijken door een veearts of een fysio maar dat gebeurt niet..... Wat moet ik er nu mee als ze weer komt springen?? Haar naar huis sturen?? Of toch mee laten doen en net doen of mijn neus bloed??? Het is dus niet zo dat ie stokkreupel is (was ie dat maar, dan kwam er wel een veearts) maar er zijn allerlei kleine en grote aanwijzingen dat de pony een rugprobleem heeft. Wat moet ik ermee..... Wat zouden jullie doen?

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:48

Aan de ene kant zeg ik naar huis sturen en pas terug laten komen als er een va naar gekeken heeft, en dan natuurlijk de uitslag het liefst op papier willen hebben he.
Wel natuurlijk er duidelijk bij vertellen dat het je enkel om de gezondheid van het paard gaat, niets tegenoverhun, en dat als ze dat neit doen hun paard zo naar de filistijnen gereden wordt.

Aan de andere kant, je kan ze wegsturen en ze gaan ergens anders vrolijk verder, bij iemand die niet zo nauw kijkt en ze gewoon hun gang laten gaan.
En dan heb je er in dit geval nog wat controle op *als ze regelmatig bij je springen*

En anders eens met die mensen overleggen, gewoon uitleggen dat je met een dillemma zit.
MIsschien dat hun dan ook de ernst in gaan zien.

Succes.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 11:03

Wat je zegt heb ik al geprobeert (net als een aantal andere mensen) Ze hebben een behoorlijke plaat voor de kop want ze gaan vrolijk verder terwijl ik dus denk dat ze absoluut niet fair zijn tov de pony. Het zijn aardige mensen hoor maar als het op de pony aankomt... Frusty

Rotprobleem he.....

Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:31

Tsja dan kan je weinig meer doen he....

Succes in ieder geval...en wegsturen kan altijd nog...misschien dat het dan tot ze door dringt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 10:50

Niemand anders een idee?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:22

als het echt ataxie is, kun je er toch niks aan doen!

Ik heb zelf een 4 jarige met ataxie staan. Beestje is geen draak met rijden, maar je moet wel ff weten hoe je hem sturen moet!

Verder weet ik niet wat je het beste doen kan, sneu voor die pony.... Scheve mond

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:48

jij heb je best gedaan en het gezegd....
...helaas is de pony niet van jou en kan jij er dus verder nix aan doen dan toekijken, heel sneu is dat ik weet, but that's how it goes!!welkom in de paardewereld

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:04

je moet miss egt even sirieus praten et die ouders en laten zien wat het probleem is mischien worden ze er dan wat sirieuser. Maar anders is het jammergenoeg zo als hier boven word gezegd

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie