LDR vs hoger ingesteld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:26

Natuur? Ik ken ook geen paard dat uit zichzelf een zadel op legt Lachen Nee, over die boeg moeten we het maar niet gaan gooien, daar komen we niet uit.

En over dat wetenschappelijk onderzoek: dat gaat over paarden die achter de LL zijn gereden [met mechanische trekkracht]. Achter de LL is niet hetzelfde als LDR. Wanneer het onderzoek aangevuld zou worden met trainings-videobeelden van de betreffende paarden dan zou het al wat meer waarden hebben. Iedereen weet dat het slecht is je paard in de krul te trekken, voor of achter de LL. Het wetenschappelijk onderzoek zegt mij helemaal niets. Wiens paarden zijn er nu onderzocht? Als ik een onderzoek doe naar het gemiddelde paard dat bovenin wordt gereden wordt ik vrees ik ook niet blij. Dan kom is ook allerlei botwoekeringen tegen in de nek, rug en voorbenen....... Er zijn maar heeeeel weinig paarden die gedurende lange tijd correct LDR gereden zijn. Wie van de succelsvolle paarden die volgens deze methode is getraind is onderzocht? Geen enkele!!!

Hoeveel paarden kennen jullie die echt zo gereden worden en weten jullie ook hoe die op stal staan? Ik ken er heel veel en dat zijn allemaal heel blije paarden die met plezier aan het werk gaan. Ik ken ook heel veel paarden die slecht gereden worden die zuur zijn en met pijn in het lijf voortsloffen.

Rijden kun je op 2 manieren; goed en slecht!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:43

Ik vind het gewoon een heel gevaarlijke methode die maar voor enkele ruiters en paarden is weggelegd die er wel degelijk iets mee kunnen verbeteren. Maar ik denk dat het 'gewone' paard zeker geen nut heeft om met zijn hoofd tussen zijn voorbenen rond te hossen zoals ik zoveel zie. (achterhand sleept er bij en totaal op de voorhand) Daarom dat ik het zelf nooit zou aanraden aan iemand of zelf proberen. Maar ach, Anky doet het, dus zal het wel goed zijn zeker? break a leg.... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:48

Astragirl schreef:
Maar ik denk dat het 'gewone' paard zeker geen nut heeft om met zijn hoofd tussen zijn voorbenen rond te hossen zoals ik zoveel zie. (achterhand sleept er bij en totaal op de voorhand) Daarom dat ik het zelf nooit zou aanraden aan iemand of zelf proberen.

Je raakt de kern van mijn betoog.
Don't try this at home, zoek deskundige begeleiding [en die is schaars].

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:51

helemaal met je eens Jippie!