Update Nikita...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:28

Sorane schreef:
Nogmaals ik val Mark niet aan. Ik ben alleen van mening dat je een paard niet onterecht op medicatie moet gooien om je eigen fouten te verbloemen. Dat is niet eerlijk tegenover het paard.



Jeetje lezen is ook een vak apart zeker????? Verward Nikita moet toch eerst opknappen voordat Mark er weer opkan en zn manier van rijden anders kan gaan doen!!???

Mark ,top dat je ons op de hoogte houdt!! OK dan!

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:29

OK, ik geef het op. Zijn er nog anderen die willen proberen om het aan Sorane uit te leggen? Tong uitsteken

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:32

Boris schreef:
OK, ik geef het op. Zijn er nog anderen die willen proberen om het aan Sorane uit te leggen? Tong uitsteken


Geloof dat het verspilde moeite is.....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:34

Sorane: Op dit moment rijdt Mark niet op het paard en heeft het paard de medicatie nodig om beter te worden. De medicatie wordt dus niet gegeven om de rijtechnische tekortkomingen van de ruiter te verbloemen.

Als het paard weer hersteld is en Mark weer mag gaan rijden zal hij ook het rijtechnische gedeelte oppakken.

(vond de vergelijking met het gebroken been of arm ook wel treffend Haha!).

Nu graag weer verder on-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:00

Sorane schreef:
Ik ben alleen van mening dat je een paard niet onterecht op medicatie moet gooien om je eigen fouten te verbloemen. Dat is niet eerlijk tegenover het paard.


Sorane heeft gelijk met deze opmerking.
Echter ziet ze blijkbaar niet in dat het op Mark niet van toepassing is.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:55

Richtje"]
[quote="Boris schreef:
OK, ik geef het op. Zijn er nog anderen die willen proberen om het aan Sorane uit te leggen? Tong uitsteken


Geloof dat het verspilde moeite is.....
[/quote]

denk ik ook helaas

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:57

Hallo!

Is het mogelijk om in dit topic weer verder te gaan met Mark en zijn paard ipv met Sorane?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:03

Zou wel moeten lukken denk ik Haha!


Mark, waar ik persoonlijk heel benieuwd naar ben:
Wat ga je nu straks veranderen om een herhaling van het gebeurde te voorkomen?

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 14:02

Sonja schreef:
Zou wel moeten lukken denk ik Haha!


Mark, waar ik persoonlijk heel benieuwd naar ben:
Wat ga je nu straks veranderen om een herhaling van het gebeurde te voorkomen?


Nou, de eerste keer dat ik erop ga zal ook de DA erbij aanwezig zijn (wellicht morgenmiddag.... ) Ik zorg dan ook dat mijn instructrice uit Austerlitz daar bij is, zodat hij ook aan haar kan gaan vertellen hoe ik moet rijden en de training straks verder uit moet gaan bouwen.... Naar aanleiding daarvan wil ik dan samen een soort van stappenplan gaanh maken om aan te werken de komende maanden.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:32

OK dan! Klinkt toppie Mark, volgens mij gaat dat helemaal goedkomen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:33

Fijn om de vorderingen te horen Mark, ik vind het ook dapper dat je verder gaat kijken en met nieuwe begeleiding een oplossing gaat zoeken om Nikita beter te maken. Ook dapper dat je het met ons deelt, gezien de felheid van de reacties in het vorige topic en hier ook weer,...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:37

MarkKH"]
[quote="youngster schreef:
Fijn dat er een een stijgende lijn inzit. Die suppelementen zijn echt niet slecht hoor, het is ter ondersteuning van.
Maar dat je nu al aan wedstrijden denkt gaat er bij mij even niet in eigenlijk, zou je niet even wachten en je paard 100% hebben en dan eens gaan kijken?? Niet aanvallend bedoeld hoor, maar vraag het me wel af..


Tuurlijk moet ze 100% en weer goed op conditie zijn, maar het gaat maar om een B-proef die bij ons op de manege wordt gereden. In het werk dat we strax hopelijk ook weer op gaan pakken doe ik alle onderdelen uit een B-proef.. Die medicatie moet ik ongeveer een maand terwijl ze onder het zadel is blijven toedienen, vraag me dus af of het daarna na bijvoorbeeld 2 weken of pas na 2 maanden uit der lijf is...
[/quote]

Ah vandaar, ik dacht dat je serieuze plannen had nu om haar officieel uit te brengen, daar zou ik persoonlijk dus nog wel even mee wachten..
Maar hou ons op de hoogte van je vorderingen zou ik zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:38

Klink goed Mark
En super dat jij samen met je instructeur er aan gaan werken, ipv het paard de schuld toe te schuiven.
Echt super OK dan!
Daar moge vele een voorbeeld aan nemen.

Ik hoop dat je dadelijk goede tips krijgt van de DA en je lekker weer aan de slag kunt

succes

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:02

MarkKH schreef:
Volgens de DA komt dit door vorming van bindweefsel in de betreffende spiergroep waardoor deze niet tot de maximale uitslag gebruikt kan worden. Ik heb nu een supplement voorgeschreven gekregen dat de spieropbouw stimuleert en zorgt dat
dat bindweefsel sneller wordt afgebroken
en wordt vervangen door spierweefsel....

Ik heb het even nagevraagd bij mijn lopende medische encyclopedie, maar dit kan dus niet. Bindweefsel blijft bindweefsel, met alle beperkingen van dien aard.

In sommige gevallen is er sprake van colaterale (dit is een natuurlijke bypass) DIt is afhankelijk van de individuele metabolisme.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 22:23

Belker"]
[quote="MarkKH schreef:
Volgens de DA komt dit door vorming van bindweefsel in de betreffende spiergroep waardoor deze niet tot de maximale uitslag gebruikt kan worden. Ik heb nu een supplement voorgeschreven gekregen dat de spieropbouw stimuleert en zorgt dat dat bindweefsel sneller wordt afgebroken en wordt vervangen door spierweefsel....

Ik heb het even nagevraagd bij mijn lopende medische encyclopedie, maar dit kan dus niet. Bindweefsel blijft bindweefsel, met alle beperkingen van dien aard.

In sommige gevallen is er sprake van colaterale (dit is een natuurlijke bypass) DIt is afhankelijk van de individuele metabolisme.
[/quote]

Dan denk ik dat ik zijn uitleg niet helemaal goed heb begrepen... Ofdat hij in eenvoudiger bewoordingen uitlegde...

Maar leg eens uit: een colaterale?? colateraal ken ik alleen van de colaterale knie band.... zou dat dan een soort van vervanging moeten zijn van de spierfunctie?

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:34

colateraal is idd een bijpass die gevormd wordt. Het is een bloedvoerziening die zorgt dat er weer extra spier kan worden aangemaakt. Dat wil niet zeggen dat die nieuwe spier een zelfde spiersoort is als degene die beschadigt is.
Met heel veel dank aan mijn wandelende medische encyclopedie Rock-on, dudes!