paard aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
friesegirl
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Drachten

paard aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 16:24

ik rij dus op een manege , heb elke week
en de laatste paar weken rij ik op de zelfde
een lief beestje Lachen hij is nog maar 3 en moet veel leren
Als ik hem aan de teugel heb, gaat het een tijdje goed en daarna gaat ie er weer tegen in, best wel lastig, want je moet dan ook om je eigen houding denken
hoe kan ik het paardje aan de teugel laten de hele les? en wat te doen aan me houding als hij zijn hoofd om hoog gooit???


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:26

Kijk even in de sticky bovenaan dit topic, daar staan een heleboel topics met tips over aan de teugel rijden

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:27


:evaw:

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:41

nou ik een paard van 3 kan het zobijzo niet een hele tijd volhouden om aan de teugel te blijven aangezien zn spieren nog niet voldoende ontwikkeld zijn. aan het begin vd les laten ontspannen en en dan loswerken en een beetje vragen als ze het niet volhoudt vooral niet boos worden!! Het komt van zelf, lang aan de teugel, stukje voor stukje opbouwen.

O:) ......::: Wie liefde zaait, zal liefde oogsten :::...... O:)

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:32

Blijven proberen en loslaten als i omhoog komt, dan hem langzaam weer naar beneden vragen. Als je zo blijft oefenen leert hij het vanzelf om langer aan de teugel te blijven lopen

kerstmuts wat je niet accepteren kan,
Maar accepteer wat je niet veranderen kan.

[ITP] Strandshoot door SSDesign

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:37

Ik zou hem gewoon nog niet aan de teugel gaan rijden (ivm zijn leeftijd) maar gewoon voorwaarts neerwaarts... Laat hem zelf zijn plek zoeken.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:06

Lijkt mij ook, lekker voorwaarts-neerwaarts en niet teveel op die krul fixeren! En als je in de les rijdt, zegt je instructeur dan niets?

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:12

Waarom is iedereen altijd zo erg uit op het aan de teugel/in de krul lopen? Zo een jong diertje moet nog balans vinden, moet spieren opbouwen, moet de hulpen leren, moet leren hoe hij moet reageren in bepaalde situaties!! Laat hem lekker zelf je hand opzoeken, als jij hem rusitg uitnodigd en hem van achteren naar voren rijd, dan komt dat vanzelf!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:33

Gaat met sjonniej mee...bij een 3 jarig paard moet je gewoon blij zijn met de stukken die je krijgt.
Natuurlijk kan je er aan werken, maar bedenk wel dat er nog meer dingen zijn behalve die krul die zo gewilt is.

Lekker ontspannen rijden met de achterhand er goed onder, in evenwicht is ook heel erg belangrijk...als ze dat allemaal kan zal je zine dat er vanzelf een les komt waarin ze de hele tijd ontspannen en nageefelijk blijft.

Ga in ieder geval niet ertegen in als ze weer omhoog komt, rij ontspannen verder en ze komt vanzelf wel weer.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:36

Zie inderdaad de sticky bovenaan RT Lachen.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 50 bezoekers