Met de achterbenen van de hoefslag lopen,dribbelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Met de achterbenen van de hoefslag lopen,dribbelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 15:54

Elke keer wanneer ik het 'heet-hoofderige-gedrag' van Jasmijn een beetje zat ben en ze niet meer met fatsoen mee wil werken begint ze te dribbelen en gaat heel vreemd met haar achterhoeven van de hoefslag af te lopen (op de teweede hoefslag dus) Een soort van traver. Wanneer ze dat doet krijg ik al helemaal de kriebels, puur vanwege het feit dat ik weet dat ik haar dan het eerste aankomende uur niet meer normaal kan laten lopen. Ze gaat overal té fel op reageren. Wil je aandraven? Nou, dan wordt dat volgens haar galop. (ik heb haar op dat gebied al wel weer beter in de hand en dat is nu duidelijk voor haar dat ze dat niet meer mag doen)
Ik begin mij hier steeds meer aan te ergeren. En ik weet het, het is een volbloed dus ik moet me er vooral niet aan gaan ergeren of fel te reageren. Dat werd geheel averrechts..
Ik probeer mijn benen er goed aan te houden, en de buitenteugel (incl. binnen teugel) er bij te houden, maar nog doet ze het. Ze heft daarbij ook direct haar hoofd vrij hoog. (niet met de neus in de lucht, maar ze heft als het ware haar gehele hals met hoofd op)
Het kan natuurlijk aan het feit liggen dat ik mijn houding af en toe niet geheel naar behoren heb (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=203248) maar dan nog hoort ze nog niet zo te gaan dribbelen.
Tijdens doorzitten doet ze bijna hetzelfde. Het enige verschil heirbij is dat ze dan juist langzamer gaat draven.
Spreek ik hier alleen uit mijn eigen ervaring, of zijn er meerdere Bokkers hier met dezelfde ervaringen? Hoe hebben jullie deze problemen opgelost?

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.


Silvia_
Berichten: 156
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:04

Toen ik een tijdje veel travers had geoefend, wat dan ook redelijk goed ging. Ging Rachel elke keer als ze genoeg van iets had, of iets heel moeilijk vond ook haar achterhand van de hoefslag halen.
Ik heb het opgelost door even een tijdje geen travers meer te oefenen en elke keer als ze het wel deed goed je binnenbeen eraan houden en niet je buitenbeen te veel naar achteren leggen, zodat het paard het niet verward met een hulp voor travers.
Veel succes! Lachen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:27

Toch blijven proberen met je binnenbeen en je buitenteugel, desnoods even met een dressuurzweep, niet slagen ofzo maar haar even over haar kont "wrijven"(weet niet goed hoe ik het moet uitlegge), probeer misschien ook eens een kleine volte te draaien haar bezig houden als het ware

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 18:31

Titsia schreef:
Toch blijven proberen met je binnenbeen en je buitenteugel, desnoods even met een dressuurzweep, niet slagen ofzo maar haar even over haar kont "wrijven"(weet niet goed hoe ik het moet uitlegge), probeer misschien ook eens een kleine volte te draaien haar bezig houden als het ware


Ja, ik begrijp wat je bedoeld Lachen
Dus als ik haar verder goed begrens en haar 'aan het werk zet' door haar op een volte te zetten moet het langzaam maar zeker minder gaan worden? Ik heb wel vaak geprobeert om haar goed bezig te houden door oefeningen te gaan doen. Maar ze blijft het dan nog doen..

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:36

mijn shet (ja shet Verward ) deed dit ook en ik heb advies gekregen veel voltes te rijden en veel stelling naar binnen te vragen... nu gaat het al veel beter en doet ze het niet meer regel matig.
ze doet het nog wel als je de dag ervoor té veel zijgangen enzo. hebt geoefent.

misschien moet je het ook eens proberen Haha! bij mij heeft het veel geholpen.

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 18:37

Shetten kunnen ook opdonders zijn hoor (Ja, ik spreek uit ervaring Haha!)
Oke, bedankt!! Ik zal het morgen direct proberen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:38

Ja, ik begrijp wat je bedoeld Lachen
Dus als ik haar verder goed begrens en haar 'aan het werk zet' door haar op een volte te zetten moet het langzaam maar zeker minder gaan worden? Ik heb wel vaak geprobeert om haar goed bezig te houden door oefeningen te gaan doen. Maar ze blijft het dan nog doen..[/quote]
Blijven proberen en zeker niet opgeven na een tijdje te proberen, als jij het halverwege opgeeft zal zij hier volgens mij nog meer gebruik van maken, dus begin al vast maar te zweten Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 18:39

*poeeh, zweet nu al...*

Haha! Knipoog

fjorduhlover
Berichten: 41
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 09:10

hoi hoi...
bekent probleem...
waarschijnlijk als jij denkt wat harder te gaan werken, bak je hem iets te hard in de mond...
probeer hem iets lager en losser te rijden, en kijk dan of hij rechter blijft.
het is namenlijk een nnormale reactie van een paard als ze een bepaalde buiging moeilijk vinden ze zich eruit draaien..
mail maar ff als het lukt of ook als het niet lukt..
liefs fjorduhlover..
ilse

whahaha volgende week eerste wedstrijd met troika.... superrrr cool. in de b haha en ook een kur op muziek ..... ism er een fjorduh fanclub... xxxx ilse

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:50

Aan het werk zetten. Bv. op de volte en dan proberen de achterhand uit te laten zwaaien...zeg maar een soort schouderbinnenwaarts op de volte. Wordt je paardje ook sterker van.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, YandexBot en 1 bezoeker