Steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 00:12

Het valt mij op dat jij alleen maar problemen hebt met je paard! Wat ik begrijp is dat ze nog niet zo oud is. Ik lees de laatste tijd alleen maar topics van jou met problemen, word het niet eens tijd om het bij jezelf te zoeken?
Ik heb al zo vaak gezegd dat het echt niet slim is om met gips te rijden, ik weet uit ervaring dat je er gewoon geen flikker mee kan. Ik vermoed dat dit een groot deel is van jou problemen. Wacht met rijden tot je 2 benen hebt en gewoon gelijke hulpen etc kan geven, dan is het ook midner verwarrend voor je paardje...Ik snap gewoon niet dat je gaat rijden met je gips ...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:14

helemaal met ymke eens!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:39

een pony waar ik op reed heeft het ook een tijdje gedaan.
wees er zeker van dat alles goed is tanden, zadel etc.

die pony waar ik op reed ging omhoog als hij iets niet leuk vond.. als ik hem afstrafte werd hij knettergek(bokken nog meer steigeren enzv.)
ik heb toen met een ei op haar hoofd geslagen toen ze omhoog kwam en het werd al een heel stuk minder maa rnog niet helemaal goed.

ik heb ook geprobeerd door middel van zweep tussen de oren slaan maar dat maakte het bij mij alleen maar erger.

als laatste heb ik geprobeerd het te negeren en als ze klaar was met steigeren gewoon doorgaan met de oefening net zo lang tot ze de oefening goed af maakte en toen beloont. dan weet ze dat je niet zomaar kapt met het gene waar je mee bezig bent en dat het neit altijd even erg is om te doen. hier heb ik anderhalve week over gedaan en toen was ze er af.

het zal vast niet met elk paard helpen maar met dat beesjte wat ik reed in ieder geval wel.

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:37

#Ymke# schreef:
Ik heb al zo vaak gezegd dat het echt niet slim is om met gips te rijden, ik weet uit ervaring dat je er gewoon geen flikker mee kan. Ik vermoed dat dit een groot deel is van jou problemen. Wacht met rijden tot je 2 benen hebt en gewoon gelijke hulpen etc kan geven, dan is het ook midner verwarrend voor je paardje...Ik snap gewoon niet dat je gaat rijden met je gips ...



Applaus

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:42

je kan best met gips rijden hoor..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:50

Een oud topic mét een slotje Haha!