Hard aanpakken of juist niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 11:08

Zn vader is Burggraaf, zegt dat wat???
Desiree, ik ben er zelf niet opgegaan en mn vriendin rijd m voorlopig samen met Robert, bij mn vriendin was hij de eerste dag ook heel vervelend maar gister weer heel braaf!!! Dus ik laat hun voorlopig rijden, hun zijn niet bang en over een tijdje ga ik er zeker weer op!!! Ik rij voorlopig 2 keer in de week Shagya, om over mn angst heen te komen en heb ik toch wat te rijden!!! En hun vinden het leuk!!!
Groetjes Monique.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:11

Burggraaf staat nou niet bapaald bekend om makkelijke meewerkende nakomelingen,
maar voor elk paard is dat weer anders, zijn moederlijn is ok erg belangrijk.
Heeft hij een vol papier en zo ja wat zit er voor bloed achter de moeder?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 11:16

Moeder: Lisa, Germus, Finit, Joost, Zermie, Boreas, Koroza.
Vader: landgraf 1, loanda H, Ladykiller, Wartburg, Cor de la Bruyere Holst, Ubrine, Abgar, Jasper, Talisman, enz.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:18

Zitten toch leuke papieren bij, en ik wist niet dat Burggraaf zo'n moeilijke nakomelingen gaf. Je mag geloof ik ook nog niet rijden i.v.m. je hersenschudding he. Het is goed dat hij ook tussendoor goed gereden wordt door andere mensen. Is hij bij anderen altijd braaf of haalt hij dan ook streken uit, zo ja, hoe lossen zij dat op?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:20

Als ik het dus goed begrijp is het een BurggraafxGermusxJoost...
Helemaal springen,
Als je wat meer wil weten over karakter e.d. van dit bloed moet je anders Mytens deze link eens pb-en, die is helemaal thuis in dit bloed.
Ik persoonlijk heb geen ervaringen met het bloed achter de moeder.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:15

Je moet niet hard zijn, maar consequent.
Een passaobitje is vrij hard, maar helpt aan jou probleem niets,. Jou paard moet gewoon weten wat hij moet. Hij kan ook pijn hebben, laat hem eens nakijken, en door iemand rijden die hem aankan.

gr Lara

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:09

Een jong paard dat jolig is heeft geen pijn. als een paard pijn heeft merk je dat meestal wel hoor. Uit heel het verhaal maak ik op dat het paard te afwachtend gereden wordt en nog zo energiek is dat hij zelf intitiatieven gaat bedenken. NIets ongezonds aan, in tegendeel!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 10:21

Er is gister nog een keer naar gekeken en hij mankeert niks en is gewoon vrolijk, hij is nog maar 3!!! De dieren en keuringsarts zijn juist heel enthousiast over hem!!! En hij word nu gereden door iemand die hem aankan, voorlopig!!! Door mijn vriendin, dus, en bij haar deed hij de eerste dag ook heel vrolijk!!! Maar ik moet zeggen, met een korter zweepje rijden werkt perfect en we zijn door iemand geholpen die zei dat we met te korte teugels reden en het gaat al beter!!! Hij komt nou ook meer zn stal uit!!! Lekker los met een ander paard in de buitenbak. Idd. er zit veel springbloed in maar een meerdere mensen bij ons op de manege, die Z rijden, hebben paarden met veel springbloed, dus dat kan wel!!! En, ik had juist gehoord, dat Burggraaffen juist, koel in het hoofd zijn??? Groetjes Monique.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:31

Joost en Abgar zijn moeilijke paarden (nee karakterpaarden) ze hebben veel energie. En dat zal ook altijd zo blijven. Ik vindt het super bloed en vooral voor het springen Lovers.

Het zijn absoluut geen paarden die je een vrije dag moet geven een vrije dag bij hun is longeren zodat ze hun energie kwijtraken. Idd veel buiten los lopen is een goede manier om zijn overtollige energie kwijt te raken Lachen.

Mytens en Laui kunnen je ook nog wel het nodige over karakterpaarden vertellen Schijnheilig.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 10:36

Ja, maar je kan een 3 jarige ook niet elke dag rijden!!! Dus als hij niet gereden wordt longeer ik hem!!!

Bedankt Sjuimpje en Prisca, ik heb Mytens een PB gestuurd!!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 17:48

Probleem:
hij bokt, schud met zn hoofd en gaat ervan door en pakt zijn bit vast.

Hij bokt ok, dat is een kwestie van uitzitten en zijn hoofd omhoog houden en voorwaarts houden. En een brul geven van: Hee!! zodat hij weer op jou let.

Hij schud met zijn hoofd, dat is een teken van verzet. Als hij schudt met zijn hoofd dan geef je een brul van:'Hee'!!. En je doet je hand omhoog zodat hij meer druk in zijn mond krijgt dit doe je kort achter elkaar en tussen door ontspan je je hand..

Hij pakt het bit vast: Als jij niet aan de teugels trekt kan hij het bit ook niet vast houden. Dus trekt hij aan de teugels of houdt hij het bit vast dan ontspan je gewoon je hand zodat hij niks heeft om vast te pakken. Maar als hij ook nog eens erbij aan de hol gaat als hij het bit vast pakt dan doe je weer je hadden omhoog en geef je achter elkaar een paar ophoudingen richting je neus (overdreven) zodat hij rustiger wordt en het bit los laat en iets met zijn hoofd omhoog komt.
En neem les van iemand die veel ervaring heeft met jonge paarden.

Enne Burggraaf staat erom bekend om werkwillige paarden te geven hoor. En germus die geeft weleens een moeilijk karakter door dat komt bij Abgar vandaan. De rest heb ik je ge-pbt. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-01 11:32

Afgezien van het bloed is hij superjong en zo te lezen ook in topconditie, daardoor heeft ie snel wat praatjes. Elke dag rijden is geen oplossing, daar wordt ie alleen maar vervelend van. Lekker los met andere paarden zodat ie fijn kan dollen is een goeie, zoveel mogelijk los is een goed begin. Niet zozeer zodat ie zijn energie kwijt kan, maar gewoon omdat ie dan lekker zijn gangetje kan gaan, meestal vinden ze het heerlijk.
Verder moet ie wel streng, maar met gevoel gereden worden, daar heeft ie wat aan, dat is leerzaam voor hem.
Als dit paard bijvoorbeeld nu al 6 kilo voer krijgt, is een beetje minder ook een idee. Ten eerste wordt ie anders veel te vet en ten tweede krijgt ie almaar meer praatjes. Hij is 3 en moet nog groeien, dus hij mag ook niet e weinig.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-01 11:58

Bedankt, goeie tips!!!