wel of niet springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Image
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 20:48

Ik heb een vraagje. Mijn pony is 2 jaar geleden een half jaar kreupel geweest door een peesblessure. Vorig jaar is ze weer een half jaar kreupel geweest doordat de ballen van d'r hoef een beetje gekneusd waren nadat ze in het bos met haar achterbenen tegen haar voorbeen aansloeg. Op zich niet iets voor een half jaar, maar het probleem was, dat het vocht in d'r hoef bleef en eerst een dierenarts ve'rtelde dat het een peesblessure was ipv opgehoopt vocht. Beide keren waren het haar voorbenen. De ene keer links, de andere rechts. De dierenarts vertelde dat ze verkeerd op haar benen stond en dat wordt nu rechtgezet dmv hoefijzers voor. Maar omdat ze wel vaker kreupel is geweest (niet zo lang) heb ik het idee dat ze hele zwakke benen heeft. En dat ik dus beter niet kan springen meer. Volgens de dierenarts valt dit wel mee. Wat denken jullie


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:55

Ik zou het dnek ik eerst maar ff laten, dat zou ik tenminste doen.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:59

Ik heb ook een pony die 2 jaar geleden een peesblessure heeft gehad. Ik mag voorzichtig gaan springen, maar ik durf het risico niet te nemen. En anders heel laag en voorzichtig, terwijl ze dat geen bal aan vind (ze was Z). Ze wou altijd hoog, hard en kort wenden, dan ga ik haar nu niet 'pesten' met lage kruisjes.

Als ik jou was, zou ik dus het zekere voor het onzekere nemen, en niet meer gaan springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 08:01

als je veearts toch zegt dat het kan, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet kan???? Verward

nimmerdor
Berichten: 18
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 08:49

Als je goede bescherming omdoet en niet al te gek doet met springen zou ik niet weten waarom dat niet zou kunnen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:03

Ik zie het springen ook niet zo zitten. Tenzij je het beperkt tot heel laag en bekijkt of ze dat af kan.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 10:25

Als de dierenarts zegt dat het mag waarom niet Verward .

Zou het alleen heeeeeel rustig aan opbouwen met begeleiding want misschien is die pees toch nog gevoelig. Dus geen risico nemen.

Begin anders eerst ff met balken lopen en dan een kruisje enz.... en dat allemaal niet in een les Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:00

Bandageer de benen goed in als je gaat springen en doe hem springschoenen om zodat hij niet weer op zijn bal van zijn voorbeen kan stappen/springen.
En doe het rustig aan en niet te lang en te hoog springen en niet te vaak.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Image
Berichten: 3
Geregistreerd: 15-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-01 20:16

Thanx voor jullie reacties!!!! *LOL* Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers