hoe krijg ik...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

hoe krijg ik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-04 20:26

een rustig paard en ik wil haar graag haar benen laten strekken hoe zal je dat moeten doen?

Confide recte agens.


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:49

Rustig zit in de aard van je paard. Het kan ook dat je paard stress heeft door bepaalde omstandigheden, weer, voer etc. Dan is het weer anders.
Tuurlijk kan je paard veranderen, maar vaak gaat het nooit helemaal over. Als het in zijn aard zit, dan zit het erin, dan wordt het moeilijk.

Het is niet zo makkelijk, zoals jij het vraagt Haha!
Ik weet niet of je les hebt, maar neem anders een keer les en vraag het dan aan die persoon voordat je zelf gaat zitten trekken en sjorren.

22 Januari verwachten we ons kleintje

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:50

een rustig paard?

beetje vage vraag.

- hangt af van het karakter van je paard
- soms het weer Haha!
- voeding
- jezelf
- ...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:57

bakkabouters.. Haha!

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:12

Goed les nemen Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:51

Feetje schreef:
Goed les nemen Lachen


Helemaal mee eens, zonder instructie kom je nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:18

springlady schreef:
een rustig paard en ik wil haar graag haar benen laten strekken hoe zal je dat moeten doen?


Een paard krijg je rustig door hem zoveel mogelijk als een paard te laten leven. Dus lekker elke dag een tijdje buiten zetten, liefst met andere paarden (blijven ze mooi in beweging en sociaal contact is sowieso heel goed voor een paard). Verder is het heel goed als je af en toe, of nog beter regelmatig, eens iets anders doet dan dressuur in de binnenbak. Neem bijvoorbeeld springles, maak eens een buitenrit, dat soort dingen helpen allemaal om je paard 'makkelijker' te maken.

En, heel belangrijk: neem les. Dan leer je hoe je je paard zo gehoorzaam mogelijk kunt maken, en uiteindelijk ook hoe je haar de benen gaat laten strekken Lachen.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:17

dacht altijd dat je met steeds minder voer ze vanzelf wat rustiger kreeg.... tot ik par van sily heb gereden. die krijgt alleen peen en hooi en blijft een racemonstertje. ga mee met les nemen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:31

een rustig paard? hangt er van af, mijn welshje kan je een uur figuren laten maken en hij is nog zo hevig als wat, er zit vuurwerk in zijn achterwerk...dus hangt het er van af wat de aard van je paard/pony is
en door figuren te rijden (heel veel figuren) krijg je ze vaak ook vrij kalm...het is ook nog goed voor de soepelheid van je paard

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 15:37

peggel schreef:
dacht altijd dat je met steeds minder voer ze vanzelf wat rustiger kreeg.... tot ik par van sily heb gereden. die krijgt alleen peen en hooi en blijft een racemonstertje. ga mee met les nemen.


Als je hem maar weinig genoeg voert wordt ie vanzelf wel rustig *LOL* .....kan wel zijn dat ie uiteindelijk iets magerder word en misschien wat uithongerd maar hij wordt vast en zeker rustiger!!!! Boos!

paardengirls
Berichten: 45
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:26

les en een goed passent zadel is belangrijk

morgen mag ik weer rijden!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers