nog een persoonlijk vraagje: je stérke punt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 14:11

Mijn sterke punt is dat ik een goed evenwicht heb en aardig kan blijven zitten met bokken en ervandoorgaan.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:01

Mijn sterke punt is de veelzijdigheid die ik mijn paarden biedt. Rijkunstig kan ik helaas weinig verzinnen...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:25

Ik vind dat ik consequent ben met mn paardje (hengst), me niet bang laat maken.

En dat ik veel ervaring heb zowel in verzorging als met rijden.

Rijtechnisch, tsja ik heb duidelijke hulpen en hou van ontspanning. (wie niet? *LOL* )

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 16:29

EEhm...ik denk dan toch mijn zit, zeker nu ik mijn instructrice daar extra op hamert, ik val ook niet echt snel.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:06

Ehhm, ik zit best rechtop? Ik heb denk ik geen sterke punten...

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:13

Ik geloof helemaal niks van jullie allemaal..iedereen heeft sterke punten en anders wel sterkste punten, oftewel minder zwakke. Al is het alleen maar dat je geduld hebt of lef hebt (heb ik dus allebei niet..)of dat je ruustig kan blijven of je hakken goed uitdrukt, iedereen doet toch wel iets goed!Op een paar uitzonderingen na, maar die vinden meestal vanzichzelf dat ze het wel goed doen dus die tellen niet(geen bokkers hoor..niet dat ik weet dan)

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:19

Mijn sterkste punt is dat ik bijna onmiddellijk voel wat er fout gaat en waarom bij een (moeilijk) paard, reeds vanaf de eerste keer dat ik ermee rijd.
Ik weeg ook niet veel wat wel handig is bij jonge paarden *LOL*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 17:31

Nou vooruit....mijn sterkste punt is mijn ge-wel-dige talent Misselijk Misselijk Misselijk

Duh...neej hoor!

Ehmmm...ik vind het echt heel moeilijk. Maar al met al is mijn sterkste punt denk ik dat ik heel snel leer. Ik pak dingen makkelijk op en mijn paard (toevallig?) ook. Dat is ook de reden waardoor wij vanuit niets ( ik kon niet rijden en mijn paard was 3 en groen) binnen 11 wedstrijdmaanden M2 mogen starten. Daar ben ik best wel trots op, want ik had alleen van mijn 9e tot 13e in de manegelessen gereden en kocht toen op mijn 24e Marillion.... Een wereldwonder dus dat het zo goed is gegaan....
Verder merk ik dat ik goed kan blijven zitten, mede omdat ik door mijn hengst mij niet kan permitteren ernaast te gaan in een bak vol andere combi's. Ze flikken heel wat die beesten van mij, maar ik ben in 2,5 jaar tijd 3 keer gevallen..het eerste half jaar. Afkloppen.
O,neeeeee...ik lieg...ik ben nog van Orri afgevallen laatst, toen hij schrok Frusty ooops, ook al geen sterk punt meer dus! Haha!
Voor de rest heb ik alles te danken aan de talenten van mijn paarden, vrees ik Party!!

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:46

Helaas helaas, ik kan echt geen sterke punten bedenken.

Ik heb het meeste te danken aan mijn paard, dat is echt een kanjer. Natuurlijk kan ik op ieder paard wel aardig wegrijden, maar echt sterke punten, nee, die weet ik niet te verzinnen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 18:50

Hmmm..Fitzie...eens denken... Party!!
Ik vind dat jij aardig goed op je paard zit! Stil!!!!
En je bent met Fitz een hele mooie combinatie, en je weet dat meerde mensen dat op Almelo van je vonden!!!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 19:03

Mijn sterkste punt is denk ik dat ik goed bokken uit kan zitten, ik val er niet snel af.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 21:38

Via via hoorde ik wat mijn instructeur over mij had gezegd Pling : Ik rijd met gevoel... Kusje Kusje Kusje

Was toch best wel een beetje trots toen ik dat hoorde... Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 23:48

Mijn sterke punt is dat ik mijn gevoel en gedachten gescheiden kan houden. Dat betekent dat wanneer mijn gedachten heel snel gaan (analyse), ik dat gevoelsmatig niet meeneem, ik blijf gewoon kalm.
Dus als mijn paard mij aan het denken zet (doet ie vaak), dan moet dat soms heel snel.
Ondertussen probeer ik wel mijn gevoel dat hij mij geeft wel op te pikken, klinkt ingewikkeld maar het kan.
Tweede sterke is mijn geduld. Soms is dat het niks doen waarmee ik mijn paard confronteer, dat werkt soms het beste.
Laatste sterke punt is dat ik door dik en dun, in goede en in slechte tijden, in regen, wind, sneeuw en ijzel er altijd ben voor mijn paard.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:05

Euhm...sterk punt?
Dat ik er in 14 jaar nog nooit afgedonderd ben ondanks dat ik heel wat maffe paarden onder mijn kont heb gehad *LOL*

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 09:23

Ik benader elk paard apart en heb zeer veel geduld, af en toe te veel geduld. De paarden hebben veel vertrouwen in mij en dat zonder snoep of extra's te geven. Ze krijgen allemaal even veel aandacht, ook de pensionpaarden.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 11:28

Jemig wat een vraag.... Verward Heb er een dagje over na moeten denken hoor.

Ik ben in eerste plaats een gevoelsruiter denk ik.

Bovendien ben ik geloof ik wel creatief bezig in het bedenken van oplossingen bij problemen. Ik heb vanaf mijn zevende jaar zo ontzettend veel gelezen over paarden en rijden, dat ik veel theoretische bagage heb, die ik altijd aan kan spreken als er dingen niet goed gaan. Dat wil niet zeggen dat alles bij mij goed gaat, in tegendeel! Haha!

Denk heel veel na over paarden, probeer uit te vogelen hoe ze zich het prettigst voelen, welke afwisseling ze prettig vinden. Dit is echt per paard verschillend heb ik gemerkt.

Dus mijn sterke punten zijn denk ik:
Gevoel
Theoretische bagage
Inlevingsvermogen

Poe hé, ben ik even een opschepper!! *LOL*

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:13

Turbolijm op mijn kont!!! Het gebeurt zelden dat ik val.... nee hoor grapje er moet idd wel eheel wat gebeuren voordat ik van een paard val! Mijn instruktrice zegt, kheb het ff nagevraagd, mijn zachte hand en rustig maar toch enigzins dwingend en onzichtbare beenhulpen, af en toe dan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 13:40

haha ik val ook niet rap en heb geen schrik om op een bok te stappen ! voor de rest mijn superontwxikkelde beenhandcordinatie is ook in orde en ijn talent ook niet te vergeten hahaha Misselijk neen mijn terke punt is dat ik nogal nadenk over wat ik ga doen in zijn mond en wat ik dan moet doen metm en benen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 16:37

Mijn sterke punt is dat ik meestal mezelf op tijd weer onder controle heb, en daarmee mijn paard sneller los heb enzo.
Verder denk ik dat doordat ik lekker moeilijk ben mijn (moeilijke) paard ook snap/aanvoel.
Mijn sterke punt is dat ik gewoon goed kan rijden. Scheve mond\

Als ik er zo over nadenk kan ik opeens helemaal niet meer rijden. En heb ik geen sterke punten. Of ja, Joop heeft ze, en ik mag ze zoeken... En ik vind ze af en toe ook nog! Hmm, misschien is mijn sterke punt wel zijn opvoeding geweest (hebbik zelluf gedaan)... Wat een rotvraag! Bedenk eens iets leukers??!!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:47

Eh...tjeempie dat is moeilijk!
Ik denk dat mijn sterke punt is, dat ik goed luister naar wat een ander zegt (bijvb tijdens de les) en daarmee wat probeer te doen of juist niet als ik het er niet mee eens ben, maar dat zeg ik dan ook. Als ik het niet snap vraag ik het ook. Als ik echt aan het werk ben, ben ik ook heel geconcentreert.

Goh dat zijn alweer meerdere punten Kusje *LOL*

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:23

Mijn sterkste punt is dat ik vaak weet wat ik fout doe, en ik geef altijd zelf toe wanneer ik zit te rommelen of iets absoluut verkeerd doe. Waarom doe ik het dan verkeerd Verward Kweet niet eigenlijk. Ik ben ook niet snel bang te krijgen, ik ben in staat op alles te gaan zitten wat ze voor me zetten, maar meestal wil ik er wel ff wat over weten zodat ik weet waar ik op moet letten. Maar echt rijden??Ik zou niet weten wat ik daar wel goed doe. Ik heb ook geen foto's als ik aan het rijden ben, dus ik kan het ook niet zien, ik heb eigenlijk nog nooit mijn eigen houding gezien als ik aan het rijden ben.
Verder zit ik wel aardig vast in het zadel, als ik geen zin heb eruit te komen kan een pony me er ook niet zomaar uit krijgen. Als ik zo'n bui heb, van ach laat ook maar, dan heb je kans dat ik er zo naast lig. *LOL* Verder ben ik wel een doorzetter, (als het om rijden gaat) ik ben pas tevreden als het ook echt goed gegaan is. Of is dat joust niet goed Verward Volgens mij niet he. Scheve mond\ Nou ja, dat was het wel. Niet veel bijzonders dus.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:06

Mijn sterke punt is tevens een zwak punt. Ik voel hoe mijn pony zich voelt. Als hij zich niet lekker voelt, dan voel ik dat direct. Zo kan ik zijn grenzen heel goed in de gaten houden, maar als hij er echt geen zin in heeft, dan vind ik het dus ook erg moeilijk om hem toch goed aan het werk te zetten. Dan wilde ik wel dat ik dat gevoel kon uitschakelen. Ook het gevoel voor wanneer een paard ontspant en nageeft, is enorm toegnomen. Toen ik zo tussen de twaalf en de 14 was, toen had ik dat nog niet echt. Het was gewoon drijven en kneden of drijven en tegenhouden om te proberen ze te laten nageven. Meestal wel met redelijk zachte hand, hoewel ik moet bekennen dat ik soms best mijn geduld wel eens verloor. Maar nu kan ik het echt voelen, en daardoor is je timimng met zelf nageven/toegeven ook veel beter en gaat het allemaal veel makkelijker. Mensen die mijn pony rijden vinden hem meestal erg makkelijk aan de teugel te rijden. Het probleem ontstaat bij hem pas als je hem te kort en te strak pakt... Dan gaat hij in verzet en wordt het een knokpartij. Ik neem dan meestal een vrouwelijke oplossing, waardoor ik het probleem omzeil... Dan hoeven we helemaal niet te knokken! Ben ik dus wel blij mee.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:20

ben niet bang

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 20:44

Dat ik alles van elk paard gedaan kan krijgen... tenminste word er over mij beweerd. Kloprt ook wel hoor geef marije maar een druk sloom hitsig lui energiek paard marije krijgt hem wel weer goed.

Ik heb 9 jaar rij ervaring en 99 verschillende paarden en pony's gerden om die reden. Marije maakt hem wel weer goed. Hier ben ik mee gestopt omdat ik bij sommige elke maand weer op nieuw kom beginnen, dat vond ik een beetje tever gaan..
maar voor de rest zou ik geen sterk punt weten..