Als je paard goed op de achterhand loopt......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:48

Mzz dan vraag ik me af he.. wat jullie over mijn foto te zeggen hebben Knipoog
Ik zag deze namenlijk en dacht van jah.. ze loopt dus wel zo met haar been bij haar neus..
Wie kan vertellen wat ie denkt Lachen

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAZA3YWYVxCugjR6nJV5vKOYGO7dilJPyySSs!5hv!rgZbFTMTwYifm7JVvAZ0Evk2Z!iimBCCGL1gW28LpwfDxaz9stthSh4KTgiEVtE2sdqP23AWr2Q/rijfoto's%200010.jpg?dc=4675461187962808636[/img]

en

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SwANA00Wv01CugjR6nJV5plKmEaIfDqOvD85krPsk4ZSxr8Kk87s4ubMmHIl7SU*13Rbec2JwjY2N1tlwy7VZ221GfVjbqnPeIeBXzqocsiUtQ0S!KFFvg/rijfoto's%20044.jpg?dc=4675461188041354043[/img]

Ik ben benieuwd, ik ben erg op aan het oefenen dat ze de achterhand er goed onder zet en vooral in de galop gaat dat nou steeds beter
voor mijn rijfoto's van gisteren kijk anders ff hier voor een wat grotere indruk Verward Knipoog [HAW] Pasha!!

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 16:28

Bedankt iniedergeval voor jullie uitleg.
Jippie, ben het met je eens, en niet omdat ik nou toevallig dat paard rij. Haha!
Bedankt voor je opmerkingen! Als ik weer met haar aan de slag ga zal ik zeker eens op mijn eigen houding gaan letten!
Ik trainde haar ook vaak net wat lager, en nog meer achter de LL. Dit was goed! Maar zoals een aantal bokkers zegt dat ik haar langer moet laten in de hals en wat lager..... Scheve mond
van mijn instructeur (en deze keer is het een echte GOEDE instructeur Haha!) moest ik haar juist meer van voor omhoog moet rijden. (met het neusje eruit, dat wel!)
Dus ik mag haar absoluut niet laag meer instellen. (Tuurlijk bij het loswerken ed nogwel, maar tijdens het "echte" werk niet meer).
Vind het dan eigenlijk extra leuk als dan mensen zeggen dat ik hem juist langer moet rijden in zijn hals, terwijl een top-instructeur mij vertelt van niet!!! Haha!
Maar het geeft niets, is ook moeilijk te beoordelen van een foto!
Ik pik van iedereen een graantje mee!

En Pasha:
Op de eerste foto loopt hij naar mijn mening op de voorhand, drukt hij zijn rug weg en is jouw druk op de teugel waarschijnlijk erg groot, omdat hij tegen de hand wil komen.
Op de tweede foto is het beeld al een heel stuk beter.
Hier ontspant hij zijn rug veel meer, loopt dan wel ietsjes achter de loodlijn, maar niet storend. Zou van mij nog een beetje meer mogen zakken van achteren. Maar deze foto is 10x beter dan die daarboven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:56

Hoe een paard in de ring moet lopen daar valt eigenlijk niet over te discussieren. Over de manier van trainen zijn heel verschillende opvattingen.
Antoinette Faland traint op een geheel andere manier [van Balen en Hinneman] dan Edward Gal [traint bij Janssen en van Grunsven], beide maken ze deel uit van het A kader. Hinneman en Janssen zijn beide top-trainers en zullen je een ander verhaal vertellen over de plaatsing van de hals in de training.
Wel belangrijk is het dat je 1 weg kiest in je trainen en niet alle opvattingen dwars door elkaar gaat toepassen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:04

Helemaal waar Jippie, maar persoonlijk geef ik liever de voorkeuraan een trainingsmethode waarbij mijn paard niet onnodig slijt of pijn en problemen krijgt. Voor mij is het een samenwerking en dat moet voor beide partijen optimaal zijn.

De eerste foto vind ik leuk om te zien Pascha, al loopt je paard niet helemaal recht. De tweede wat minder omdat je hier eigenlijk hetzelfde hebt. Het paard moet balans compenseren omdat hij op de voorhand loopt.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:10

oh sorry dak de foto's had geplaats!!

Maar toch bedankt voor de uitleg!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:11

die ORUN'er heeft een woordje verkeerd gezegd. een paard kan zijn voorbeen niet NEERZETTEN voor zijn neus. dat is onmogelijk. opheffen wel. met een goede impuls komt tijdens het zweefmoment het hoofd ter hoogte van het zich plaatsende voorbeen.

zelf had ik graag wat meer lengte in de hals gezien bij de driejarige, maar ze is nog jong. ik vind het echter veels te diep om vaak zo te rijden. de achterhand is actief en daar is een goed begin gezet voor verdere ontwikkeling.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 03:34

Pasha, als je het paard niet achter de loodlijn rijdt, wordt het achterbeen alleen maar sterker. Er gaat dan geen kracht verloren aan het compenseren van de balans. Probeer je hand wat te ontspannen en geef been zonder harder te gaan door de kracht op te vangen.