hij weigert opeens met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:37

hihi, bekend probleem Haha! .

Ik sprong ook een tijdje gezellig met mijn merrie, tot ze ineens ontdekte dat het lang niet zo moeilijk was om ROND de hindernis te gaan Haha!

Wat ik gedaan heb ??

Ik heb aan 2 vriendinnen gevraagd of ze aan de zijkanten wilden staan om te zorgen dat della erover ging
MAAR natuurlijk konden die vriendinnen niet elke keer komen ...
Dan heb ik gewoon balkjes aan de zijkanten gelegd (schuin) zodat ze niet zo makkelijk weg kon, na een tijdje ging het vanzelf weer ...

WAT ALS NIETS VAN HIERBOVEN HELPT? het klinkt misschien heel erg raar, maar je moet je armen helemaal open doen, met de teugels er nog in natuurlijk, en raar maar waar, dan kan je paardje geen kant meer op Schijnheilig

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:16

een kruisje neerzetten van ongeveer 45 cm. hoog ofzo, dan 2 balken aan de zijkant zetten (zoals laurakeuh hierboven, maar dan met balken Tong uitsteken) en dan gewoon op hetzelfde tempo blijven rijden, gewoon in draf, maar wel voorwaards houden, niet ineens voorover gaan zitten want als hij weigerd leg jij dr vanaf, dus gewoon rustig in je beugels gaan staan, dat is genoeg voor zo'n kruisje, dan je handen gewoon dicht tegen elkaar, zodat hij ingesloten is, wel genoeg ruimte geven voor als hij springt. Goed je benen eraan houden en als hij gesprongen heeft gewoon weer belonen enz.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 09:47

Gister les gehad, ik heb beter op mijn houding gelet. En het ging GOED. Geen een weigering. Ik dacht de hele tijd van "oplsuiten, handen niet naar voren steken, kijk naar het midden en blijf zitten" En het ging goed! twee keer heeft hij mij uit de oliebol gehaald. Hij ging te snel en ik kon hem niet zo snel op een volte zetten dus dan maar erover heen. Dat was een noodsprong. Hij hielt opeens in en sprong bijna uit stilstand. Maar hij heeft NIET geweigerd! Ik moet alleen de galopwissel onder de knie krijgen, dat ging niet goed. Mijn instructeur zei ook dat mijn houding zo goed was. En dat ik goed afwachte op de sprong. Nou Woensdag even een oefenparcours rijden. Ben heel benieuwd. Het opsluiten en het te vroeg naar voren zitten was het probleem. Dank jullie allen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:59

Wat ik naar aanleiding van dit probleem en de oplossing dan niet snap, is dat je instructeur niets gezegd/ondernomen heeft Verward

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:20

Dat komt denk ik omdat mijn paard altijd sprong en toen was mijn houding ook niet goed. Nu weigert hij dmv mijn houding. Ik heb het aan hem gevraagd en de ene keer zit ik goed en de andere keer niet. Hij gaf ook aan van niet voor de sprong uit zitten maar ik begreep dat niet. Hij springt toch?? Nu weet ik het wel wat hij bedoeld. Hij had het aangegeven maar ik snapte het niet wat hij bedoelde.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 12:20

Gister oefenparcour gehad. 90 cm foutloos rond en 1 meter een balkje met zijn voorbenen(door mijn fout, ik hield hem in maar hij ging al af) Geen weigering!!! En ik heb beter op mijn zit en handen gelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:22

goed zo OK dan!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:34

ik weet niet of het al gezegt is.. ik heb niet alle beichten gelezen.. maar ten eerste moet je hem inhouden.. dus niet laten gaan maar onder je houden..*desnoods een volte maken vlak voor de hindernis* en je moet er goed aan denken dat je je benen eraan houdt! zonder je benen heeft hij geen houvast en schiet hij langs de hindernis.. dus inhouden en benen er goedddd aan houden!!!
succes