Is dit wel een goede oplossing?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Is dit wel een goede oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 22:18

Hallo bokkers,

Ik rijdt iedere zaterdag op een manegepaard en rijdt hem dan ook naar beneden ( nageeflijk) alleen nu heeft hij er de laatste tijd een handje van om zijn bit vast te pakken aan de rechterkant en om links los te laten. Nu heb ik vandaag eens aan mijn instructrice gevraagd wat dat ik hieraan kan doen en nu zie zij tegen mij dat ik zijn linkerteugel behoorlijk strak moest pakken ( best kort) en dat ik rechts gedeeltelijk los moest laten en hierop moest 'spelen'. Ik vraag me alleen af wat ik hier nog meer aan zou kunnen doen. Ik weet wel dat het een manegepaard is en dat die nou eenmaal niet zo makkelijk zijn maar hij is of 5 of 6 dus hij kan redelijk goed lopen voor een manegepaard.
Dus wie heeft er hier zijn mening over en heeft misschien ook tips?
Alvast bedankt.

Groetjes sjaslique


Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:16

probeer eerst een keer wat je instructrice heeft gezegd ... en betert het dan nog niet,en heeft niemand betere tips voor je, laat het dan zo ... zoals je zelf weet :het is een manegepaard,en wat jij ook doet, er is altijd wel een ruiter die het paard ook rijd,en het helemaal verkl**t ! dan mag je er nog zo hard aan gewerkt hebben,...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:02

ik zou het zeker niet opgeven ook al zou de tip van de instructrice niet werken... dan kun je beter gewoon op een manegepaard gaan zitten zonder iets te doen en je maar mee rond laten voeren. Wat je ook doet, bij een manegepaard heb je altijd kans dat een ander het na jou weer verpest. (even heel zwart/wit gesteld) daarbij heb jij er dan toch een goed gevoel van als het paard terwijl jij erop zit zijn werk wat beter doet.

ik heb altijd geleerd dat terugtrekken niet werkt, dus als het paard links vast zit, kun jij wel proberen terug te trekken, maar dat win je toch niet. Ik moest dan altijd (hebb ook heel lang manegepaarden gereden) naar links wat stelling houden en je paard zelf contact laten zoeken met rechts. Ookal zou dat betekenen dat je niet helemaal correct door de bocht gaat. Je moet eerst zorgen dat je weer op beide teugels contact hebt, voordat je goede stelling kan rijden. Verder veel voltes, wendingen om je paard uit te dagen contact te zoeken. In ieder geval dus niet gaan trekken of vastzetten, aan welke kant dan ook...


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:26

Dit is de oplossing! Je moet dat doen wat je paard niet wil. Je paard laat links los, dus dan pak jij ide juist vast met gelijke druk. Rechts houd hij vast, uds dan laat jij die losser dan links. Het is supermoeilijk, maar echt een hele belangrijke basis bij dit probleem

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:28

PriscaZ schreef:
ik zou het zeker niet opgeven ook al zou de tip van de instructrice niet werken... dan kun je beter gewoon op een manegepaard gaan zitten zonder iets te doen en je maar mee rond laten voeren. Wat je ook doet, bij een manegepaard heb je altijd kans dat een ander het na jou weer verpest. (even heel zwart/wit gesteld) daarbij heb jij er dan toch een goed gevoel van als het paard terwijl jij erop zit zijn werk wat beter doet.


Ik vind het juist goed dat ze het probeert, voor het paard hoef je het idd niet te oden, maar voor jezelf is het heel goed om te doen. Je leert er gewoon van als je ooit een eigen paard krijgt!

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 16:54

Hallo mensen,

Bedankt voor jullie reacties. En het is ook meer voor mezelf dat hij in ieder geval bij mij zal lopen zolas ik wil en niet dat hij een eigen willetje gaat krijgen als ik op hem rijdt. Maar morgen ga ik weer rijden en ben benieuwd want ik ben dan waarschijnlijk de enige die dan op hem rijdt.

Groetjes sjaslique


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 75 bezoekers