mijn fjord loopt op de "voor hand"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:04

hihi, dus eigenlijk is het niet "verzelijk"(als je dat zo mag omschrijven) als je paard (zo als die van mij) op de voorhand loopt....
ik ben idd niet heel actief in de dressuur natuurlijk doe ik wel wat aan dresuur rijd aan de teugel (atans doe poging tot hihi) en wijk wel eens wat, maar wedstrijden doe ik niet en ben ik ook nog niet echt van plan... daar is ze ook niet voor gekocht en gebouwd... vind ik zelf.
ze heeft vroeger veel voor de kar gelopen zou het daardoor ook kunne?

ehe dat van dat slijten, zou dat ook kunnen als ik zo rijd met mijn paardje, wand dat is nl niet mijn bedoeling (dat ze slijtage oploopt)
maar dat is logies toch?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:16

Ik weet het ook niet hoor. Ik ben er ook steeds over aan het nadenken. Want als een paard van nature op een bep. manier loopt waarom dat veranderen?
Ik schrik alleen altijd van dit soort verhalen, dat aandoeningen onstaan door verkeerde de houdingen en gebruik van het lichaam.
Er zijn ook veel rassen die als struikelig bekend staan (fjorden en haffen bijvoorbeeld) en dit lijkt me ook gervaarlijk. Heb het ook mee gemaakt.

Ik hoorde laatst dat het wel 2 jaar kan duren voordat een paard goed zijn achterhand ipv zijn voorhand belast.
Veel mensen rijden zonder les en dan denk ik ook wel eens dat paarden hun lijf daardoor niet goed gebruiken. En vraag me af of dat dus onverstandig is, niet te lessen.

Ik was vroeger ook wel zo iemand tot dat ik 2x een paard met een aandoening had die door de instructeur wel werd opgemerkt, door mij niet 1,2,3...........
Schaam ik me nog steeds voor.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 22:49

tja, ik ga zeker kijken of ik les kan krijgen, buiten dat ik er veel van leer is het ook goed voor de pony (lijkt mij)
maar bedankt voor het cometaar.
groetjes mij

markie
Berichten: 112
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:37

fellor, helemaal mee eens!