persoonlijk vraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 19:49

grinnik..

das echt op zijn sonjas gezegd..

Ik zie nu weer een paar fouten vanmezelf.. Ik leer NOOIT rijden.

Ik kijk ook teveel naar beneden en ik word ook te gauw kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:51

Steef, zie het als een voordeel dat je dat zo ziet. Ik ken nl. ook mensen die van zichzelf vinden dat ze vreeeeeselijk goed kunnen rijden, en doorgaans is dat niet om aan te zien.

Ik zie liever een ruiter die nog lang niet alles perfect doet, maar het graag wil leren, en daar ook z'n best voor doet, als een ruiter die vindt dat 'ie alles wel kan en blind is voor z'n eigen tekortkomingen!

Oftewel: complimentje voor iedereen die deze vraag gewoon eerlijk durft te beantwoorden!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:57

Ja dat heb ik dus net gehoord van Jep ( mijn nieuwe instructeur) ik ben niet streng genoeg, ben te lief met mijn buiten teugel en te sterk met mijn binnen teugel. Daar word nu dus hard aan gewerkt.
Kim

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 19:57

Ik heb bij vlagen verschillende dingen. Op sommige dagen vind ik het moeilijk mijn evenwicht te bewaren. Is mijn pony sloom, dan val ik snel wat voorover en trek ik mijn hakken op met drijven. Vaak heb ik mijn handen wat te losjes en te laag (is wel heel ontspannen, mijn pony vind het heerlijk die losse teugels... Knipoog Tja, en dan het doorzitten... Soms lukt het aardig, maar vaak kn ik niet ontspannen... Verdrietig

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 20:01

Citaat:
Op 2001-09-23 19:51, schreef Sonja:
Steef, zie het als een voordeel dat je dat zo ziet. Ik ken nl. ook mensen die van zichzelf vinden dat ze vreeeeeselijk goed kunnen rijden, en doorgaans is dat niet om aan te zien.



tja dat kan ik me nou niet voorstellen. DAn leer je het helemaal nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:04

En dat is nou precies wat ik bedoel. En voor ons is er lekker nog wel hoop! Pling

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:04

m;n houding is bagger(nou, zo erg nou ook weer nie maar ja, ik heb nou eenmaal een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokyo.. Party!!)

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 20:28

hoi. ik wil graag zien hoe ie loopt en duik dus naar voren toe.... Haha! en verder heb ik nog wel is dat ik te graag me best wil doen en dus te vaak me handen vast zet... Cool ja en verder kan ik het absoluut niet hebben als er iemand langs de kant staat te kijken en dan opmerkingen maakt,dan heb ik het helemaal gehad en dan kan ik net zo goed gaan stappen Frusty want dan gaat het gelijk niet meer..... Verward

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:18

Mijn zwakste punt is dat ik gewoon geen talent heb voor paardrijden. Verward
Maar ja, het is gelukkig maar een hobby. Haha!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 22:25

Ik kijk naar beneden waardoor ik naar voren ga zitten, en zelf heb ik het idee dat ik mijn benen niet stil kan houden, maar daar wordt ik nooit op aangesproken, dus misschien verbeeldt ik me dat dan maar Verward (Kan het altijd vragen natuurlijk Knipoog )
En naja, er zijn wel veel meer dingen, want mijn houding is gewoon dikke flubber Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:19

Oh men, m'n houding is echt vreselijk, ik beweeg veels te veel en ik zit teveel op m'n bovenbenen, ik heb m'n handen te ver uit elkaar.

Verder wil ik met name in stap nog weleens de neiging hebben te veel te willen 'regelen', teriwjl je dan maar beter gewoon kunt gaan zitten en je paard laten stappen.....maarjah...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:23

Handen stil, handen stil, handen stil...

Ik zeg het steeds tegen mezelf bij elke pas (vooral in draf) maar het blijft een zwak punt. Hoop dat ik volgende maand in de houding-en-zitcursus leer om net iets meer op m'n zit te rijden en minder op m'n handen.

En ik rijd met iets te korte beugels, omdat ik anders het gevoel heb dat ik m'n benen niet kan aanleggen, dat ik ga 'vliegen'. Maar dat is een kwestie van wennen, ik rijd pas sinds kort met een dressuurzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:34

Ik ga nog wel eens te veel lopen prutsen als ik voor mezelf aan het rijden ben. Ipv de dingen goed af te werken en dan aan een volgend probleem te werken wil ik teveel tegelijk doen. Beter is het probleem bij de kop aan te pakken en dan door te werken. Ik weet het wel, maar doe het niet altijd. Verder vind ik het moeilijk om zelf los blijven als een paard sterk wordt. Ik heb dan de neiging daar weer tegenin te gaan sleuren en dat helpt natuurlijk geen zier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 23:57

Ik breng te weinig systematiek aan in mijn rijden. Ik laat de dingen te vaak af hangen van het moment.

Verder ben ik vaak te tolerant voor Lois. Maar ja, ik kan nu eenmaal niet boos op hem worden Lovers . Als hij ondeugend is lach ik er altijd om. Gevolg is dan natuurlijk wel dat hij me een beetje in zijn zak heeft Haha!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:03

Bij paarden die nog wat duiken en/of op de voorhand lopen ga ik snel naar voren zitten (van mijn springperiode overgehouden..), en ik kijk teveel naar beneden, maar ook alleen op paarden die dus op de voorhand lopen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:23

Heeeey!
Bekend probleem Prakkie!
Dat heb ik dus ook!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:25

mijn zwakke punten:
- handen te ver uit elkaar;
- soms voorover "vallen", dus niet in balans;
- niet voldoende recht op zitten;
- teugels iedere keer te lang worden;
Ik hang van zwakke punten aan elkaar.....

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:48

Ja das erg he sjuimpie...hihi...volgens mij is dat de meest gemaakt fout bij ruiters...ach ja...moet ook allemaal niet vanzelf gaan...hihi

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 09:56

Waaaaah...zoveel! Frusty
Ik kijk teveel naar beneden, ik draai als ik niet oplet mijn tenen naar buiten. Als het lastig wordt ga ik toch terugwerken met mijn hand Frusty , en daarbij steek ik soms ook nog mijn benen af!!!!
Sjezus...hoe ben ik ooit de B uitgekomen????? Bloos

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:01

O,ja...en de gruwelijkste: ik ben veeeeeel te ongeduldig! Ik neem geen tijd om het rustig op te lossen, wil het altijd in 1 x perfect in orde hebben. Ik ben een beetje heetgebakerd en mijn instructrice verteld mij altijd fijntjes (lees: in heel duidelijke bewoording..) dat ik daar maar eens van af moet.
In mijn les merk ik altijd dat als ik drie passen langer de tijd neem, het met rust en ontspanning is opgelost. Goede voornemens dan weer, voor thuis. Maar dan gaat het weer 3 dagen goed....

Gelukkig heb ik vaak les... Party!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:28

Mijn zit!!! Moet ik echt gaan verbeteren en o,ja dat ik de laatste tijd een beetje bang ben en jaja, ik wil alles te goed doen waardoor t vaak fout gaat!!!
Wat een goed bericht!!! Groetjes Monique.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:17

mag ik mijn sterke punten noemen? Dan ben ik nl sneller klaar!
- ik ben heel geduldig
- ik ben zo zacht mogelijk

de rest is allemaal in meer of mindere mate voor verbetering vatbaar:
- ik kijk ook naar beneden
- ik zit niet stil genoeg
- mijn linkerhand breng ik vaak over de manenkam
- mijn buitenteugel hangt vaak te los (he Janna?!)
- net als Jippie heb ik ook niet genoeg "systeem" in mijn rijden...

Dit waren wel de ergste dingen geloof ik! Maar 1 troost: er wordt aan gewerkt! En ik heb me er al bij neergelegd dat ik geen tweede Anky zal worden! (was overigens ook niet de ambitie, dat scheelt weer!)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:38

Ik ontspan vaak de binnenteugel niet voldoende, soms te weinig contact op de buitenteugel. Deze twee problemen gaan bij mij meestal samen.
Ik heb de neiging om bij het galopperen mijn de hiel van mijn binnenbeen omhoog te houden, maar om dit op te lossen moet je er dus echt aan denken, wat ik ook probeer te doen.
Ik denk dat het dat zowat is.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 11:41

mijn slechtste kant is, dat ik een paard niet op wedstrijden kan laten showen. Tijdens training gaat het hartstikke goed, maar ik klap gewoon dicht op wedstrijden!
En ik trek me dingen aan, wat anderen van mijn rijstijl vinden. Is het dan echt geen gezicht?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:22

Jee wat een vraag... Hebben jullie een uurtje??? Haha!

Komt-ie:
Haha! niet consequent genoeg met betrekking tot drijven: 1 x been geven en reactie eisen, niet blijven drijven... Valt niet mee bij twee totaal afgestompte paarden hoor!

Haha! Onderbenen hangen niet stil.

Haha! Kijk niet voor me uit.

Haha! Teugels worden nogal eens te lang.

Haha! Doorzitten kan ik niet goed, moet nodig oefeningen gaan doen om die 2 hobbelpaarden van mij uit te kunnen zitten.


Ach ik kan nog wel een uur of drie doorgaan: toch maar gaan dammen???? Haha!