RUGPIJN!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:27

Irene2 schreef:
owjah! haha goed idee! Dat doet die ahum 'goede zadelverkoper'

ook, en ik heb rondgevraagt niemand heeft klachten over hem :S
Kennen jullie hem trouwens? Het is Walter Ruitersport, te Enschede. en ze zijn lid van het ruitergilde.


Daar komen wij ook altijd. Is een heel goede zaak die er echt verstand van hebben. Die verkopen echt geen verkooppraatjes en met vullen is het ook nog altijd goed gegaan.

Ons 30 jaar oude Stuben Siegfried doet het ook nog altijd goed, we hebben er ook een van een jaar of 15 oud, ook nog in perfecte staat. We hebben nog geen paarden gehad waar dat zadel niet perfect op paste. Ik zie het probleem van elke zoveel maanden een nieuw zadel kopen dan ook niet.

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:31

MarchaL schreef:
Citaat:
Ahum??? Spieren overbelast??? Longeren met slofteugel??Kan je m niet gewoon even laten bijkomen dan?Als jij m nu gaat longeren met slof dan lijkt het me juist dat het nog meer overbelast word


Waarschijnlijk zal de veearts willen zien dat het paard zijn rug gebruikt ipv wegdrukt. Hetzelfde verhaal als bij mijn paard een aantal weken terug, hij raade alleen juist af om hulpteugels te gebruiken. Volgens hem bereik je daar zowiezo de gewenste ontspanning niet mee Scheve mond Longeren met slof lijkt mij dus ook niet zo handig... Bij overbelasting zal het toch eerst moeten herstellen dmv rust lijkt mij. (zoals Obelix zegt) Ik zou hem als ik jou was niet met slof longeren maar eerst rust geven en vervolgens alles weer rustig opbouwen door longeren zonder hulpteugels Knipoog

Succes OK dan!


Idd, het ligt aan het paard hoe je moet longeren in zo'n geval. Het ene paard loopt zonder hulp aan de longe sterren te kijken en het andere paard loopt met zijn neus over de grond. Maar ik zou ook eerst een paar dagen lekker de wei opzoeken en daar lekker met hem spelen zodat hij zijn rug wel genoeg gebruikt. Daarna eerst zonder hulpteugels longeren zodat hij zelf kan bekijken hoe zijn rug gebruikt wordt. Hierna pas zijn rug echt weer rustig beginnen met trainen.
Maar ja, een dierenarts zal het (meestal Boos! Huilen ) ook wel weten.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 20:52

De veearts zei tegen mij, dat doordat het zadel rukte, hij zijn spieren aanspande omdat het pijn deed.op de manier van longeren zorgd hij ervoor dat hij de rug ontspant, en dus de spieren kunnen herstellen.... Verward

Maar ik kan natuurlijk altijd kijken of hij zonder hulpteugels naar beneden wil, ik ben er ook nooit zo voor, al die enge dingen *LOL*
Het probleem word alleen denk ik dat hij weer zijn afstamming bedenkt, en dus voor tuigpaard gaat spelen, en die zetten vaak hun rug vast :/

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 20:56

McLoessie"]
[quote="Irene2 schreef:
owjah! haha goed idee! Dat doet die ahum 'goede zadelverkoper'

ook, en ik heb rondgevraagt niemand heeft klachten over hem :S
Kennen jullie hem trouwens? Het is Walter Ruitersport, te Enschede. en ze zijn lid van het ruitergilde.


Daar komen wij ook altijd. Is een heel goede zaak die er echt verstand van hebben. Die verkopen echt geen verkooppraatjes en met vullen is het ook nog altijd goed gegaan.

Ons 30 jaar oude Stuben Siegfried doet het ook nog altijd goed, we hebben er ook een van een jaar of 15 oud, ook nog in perfecte staat. We hebben nog geen paarden gehad waar dat zadel niet perfect op paste. Ik zie het probleem van elke zoveel maanden een nieuw zadel kopen dan ook niet.
[/quote]

WE zijn vandag bij Walter geweest, hij komt binnekort langs om te kijken, want hij vond het zelf ook niet kunnen! Bloos

Ben heel erg benieuwd! Knipoog Het is wel een lieve vent hoor, en hij wilde direkt langkomen, hij vond dat zo iets bij een paar diet voor mocht komen.
Ik lat het jullie weten hoe het ging!! OK dan!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 10:00

ik heb ook een tuiger. ik heb een euroriding ade dressuur zadel erop liggen en een austrailian stock zadel. beide zadels liggen perfect. wat ik je aanraaad is ga met je paard naar een zadelmaker/ ruitersport zaak of laat er een aan huis komen. die mensen zien dam hoe je paard loopt met zijn nieuwe zadel enzo. ik weet niet waat je vandaan komt maar in de buurt van Gouda Rotterdam zitten eigenlijk twee hele goede.

ik vidnd je onderchrift trouwesn erg leuk!!! succes ermee...

o'ja ik longeer mijn paardje ook wel eens met de pessoa teugel. is ook erg goed voor de rug.

McLoessie

Berichten: 51
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:40

Irene2"]
[quote="McLoessie"][quote="Irene2 schreef:
owjah! haha goed idee! Dat doet die ahum 'goede zadelverkoper'

ook, en ik heb rondgevraagt niemand heeft klachten over hem :S
Kennen jullie hem trouwens? Het is Walter Ruitersport, te Enschede. en ze zijn lid van het ruitergilde.


Daar komen wij ook altijd. Is een heel goede zaak die er echt verstand van hebben. Die verkopen echt geen verkooppraatjes en met vullen is het ook nog altijd goed gegaan.

Ons 30 jaar oude Stuben Siegfried doet het ook nog altijd goed, we hebben er ook een van een jaar of 15 oud, ook nog in perfecte staat. We hebben nog geen paarden gehad waar dat zadel niet perfect op paste. Ik zie het probleem van elke zoveel maanden een nieuw zadel kopen dan ook niet.
[/quote]

WE zijn vandag bij Walter geweest, hij komt binnekort langs om te kijken, want hij vond het zelf ook niet kunnen! Bloos

Ben heel erg benieuwd! Knipoog Het is wel een lieve vent hoor, en hij wilde direkt langkomen, hij vond dat zo iets bij een paar diet voor mocht komen.
Ik lat het jullie weten hoe het ging!! OK dan!
[/quote]

Dat klinkt idd als Walter, zijn ze heel goed in!