Geen rustige galop meer doen tijdens buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:43

die gebruik ik ook, werkt idd heel goed, maar om dat nu met bit te gaan doen. ik doe het altijd met halster.


Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:02

Je hoeft geen kracht te zetten het gaat om de beweging die het reflex triggerd.

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 18:16

Dat kan ik natuurlijk altijd is proberen.

Montana: L1

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:48

Tsjah, misschien als ik dat erin krijg, maar ik denk niet dat het werkt, want die pony doet volgens mij al zijn zenuwen uit ofso en reageert (zo ongeveer) nergens meer op...alleen op links en rechts, maar een 'ho' is ver te zoeken...

Duhelo

Berichten: 28498
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:23

maar sjonjie, als jouw paardje naar links en rechts gaat, kun je ze dan niet op een volte zetten en dan verkleinen tt dat ze wel moet stoppen?


Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 17:59

Ik kan dat altijd eens proberen maar Montana kennende laat die zich niet zomaar omzij trekken.

Montana: L1

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:00

Dutske: Maar ik woon in de Randstad, dus ik heb zo af en toe maar een kleine grasstrook waar ik kan galoperen, er is dus geen ruimte om hem op een fvolte te zetten, want dan zit ik meteen op het asfalt en dat is een beetje glad...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:01

Pony25: ik geloof niet echt uin die onereinstop, want als je paard niet meer wil reageren op je teugels, dan denk ik niet dat hij wel reageert als jij 3x met je hand over die teugel glijd...tenminste....mijn pony pakt het bit beet en gaat rennen, dan merkt hij echt niet dat ik 3x over die teugel aai en anders denktiej toch wel: ja, gaat toch fietse je stoort me in me racepartij met de weg...

Elke86

Berichten: 2242
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 10:46

Neen, ik denk niet dat montana daar zou op reageren, kan het altijd proberen natuurlijk. Ik heb hier wel de ruimte om haar te draaien ofzo, gelukkig maar!

Montana: L1

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:46

Vandaag ging het wel super Lachen Ik heb gewoon het eerste en beste stukje gras in galop genomen, hij was er nu niet op voorbereid en hij was een beetje overdonderd!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:17

Ik heb nu voor mijn scheurijzer een martingaal. ik heb wel het idee dat ik haar meer in de hand heb hiermee. Ze kan er alsnog vandoor scheuren terwijl ik een "gewoon" galopje wil maken( en dat vind ik me toch eng want ze is een keer totaal over de kop gevlogen met mij op haar rug vanuit de galop... en ze landde op mij...)maar ik "houd"" haar langer bij me. Ze heeft ongeveer honderd meter om uit te razen, dan heb ik haar weer en ik trek haar eigenlijk min of meer om. Inderdaad op een teugel met een bit in. Maar als alles wat ik doe: ophoudingen, achterover zitten, hooo zeggen, volte proberen te rijden etc niet werkt dan gaan we met de hardere middelen bezig! En als ik dus alleen aan 1 teugel "trek" en doe alsof ik die kant op een volte ga maken dan stopt ze dus wel. ( was er trouwens niet de reden van dat ze toen een keer over de kop vloog, dat was zelfs gewoon tijdens een rustig handgalopje!) het is niet zoals bij de suggestie van de one-rein-stop dat het stoppen een reflex is, bij mij is het dus gewoon min of meer omtrekken...........

Klinkt misschien raar maar met dit beestje heb ik al heel wat vorderingen gemaakt in het laatste half jaar dat ik er op rijd. Ze is heel wat jaartjes alleen maar gebruikt om keihard mee over het strand te rijden en probeer dan dat gedrag er maar eens uit te krijgen. Dat was in het begin een drama als ik het strand op kwam rijden maar na veel rijden op het strand ( lees; alleen maar mogen stappen van mij..) is dat al beter geworden. Dat kun jij ook doen, gewoon op de stukken waar ze normaal vandoor galloperen alleen maar mogen stappen.

Ik heb er wel vertrouwen in dat dat met het er vandoor stieren ook wel gaat lukken. ( want dat doet Djirwa nu op het strand niet meer, maar wel in het duin of bos, dus daar moet ik nog een beetje aan werken.)

Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna, GrapeshotBot, Tierania_ en 13 bezoekers