steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:26

Inderdaad. Ik heb denk ik niet veel toe te voegen aan de reacties boven mij. Maar laat je paard nooit ongestraft steigeren, dit gaat op den duur uit de hand lopen, natuurlijk... Ik weet nou niet of je wel of geen les hebt (ik heb niet ALLE reacties gelezen Clown ) maar je doet er vast en zeker verstandig aan wel les te nemen. Knipoog Heel veel succes in ieder geval met je nieuwe verzorgpaardje.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 20:19

Ik heb vandaag weer gereden en ik moet zeggen dat het wel beter ging. Het zadel van de eigenaar lag erop. Met longeren was ze wel erg lastig, waarschijnlijk spierpijn van gisteren, maar ja dat is niet erg. Toen ben ik er eerst op gaan hangen en is een vriendin van wie ik les krijg, met haar gaan lopen. Toen rustig erop gaan zitten en nog geen been geven en alleen maar meelopen. Nog een keer afgestapt en opnieuw opgestapt.
Wel heeft mijn vriendin haar nog de hele tijd vast. En als het een stuk beter gaat dan gaan we vanzelf een keertje los en dan hoop ik dat alles goed komt.
Groetjes Marijke

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 09:49

Je gaat nu het probleem een beetje ontwijken moet je niet doen....
Dan krijgt het paard alleen maar de zin..
Probeer zeker wel je been er aan te houden..
En verder laat echt even iemand komen die verstand heeft van dit soort dingen Haha!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 18:56

Er is al iemand bij met verstand ervan en daarom doen we het juist rustig aan, omdat zij en de eigenaar en natuurlijk ik liever voorzichtig zijn. We hebben natuurlijk liever niet dat ze een keer achterover slaat of zo. Dus vandaar. Ik ben nog niet ervaren genoeg om haar echt aan te pakken als ik erop zit, en het heeft geen nut om er iemand anders op te laten rijden die haar wel aanpakt, want als ik er dan weer op ga , doet ze het meteen weer, omdat ze dan zoiets heeft van: ooh ja, dat was die, daar kan ik lekker mee gaan sollen. Dus daarom doen we het rustig en vooral niet te overhaast.

Groetjes Marijke