Help!! Paard niet te stoppen in het bos !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Help!! Paard niet te stoppen in het bos !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 10:37

Hey Haha!

Nouja ik ben gister dus naar het bos geweest met mijn ponytje Shariff. Cool
Ik was met nog 4 andere ponys heen geweest en met 9 andere meisjes.
In het begin gaat het altijd hardstikke goed totdat we inhet bos zijn, dan is het een DRAMA.

Mijn pony word dan helemaal gek en wil alleen maar crossen crossen en nog eens crossen. Als ik blijf stappen is er ook niks aan de hand dan blijft hij ook wel rustig. maar als ik begin te draven word hij helemaal gestoord.

Ik wil ook eens rustig galopperen in het bos Huilen . Wie heeft voor mij een ideej hoe ik mijn pony WEL in het bos gewoon rustig kn laten galloperen? Verward

Liefs, Sharon en mijn gekke shariff

Shariff you rock my world. (L)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:02

Opbouwen
De eerste tig keer alleen maar naar het bos gaan stappen.
is hij na een tijd daarin ontspannen ga je pas een stukje draven.
Maakt hij zich dan druk, ga je weer stappen.
Je gaat dan pas weer draven als hij rustig is, word hij niet rustig blijven stappen.

Zo kun je het langzaam uitbouwen.
Maar denk dan niet in dagen of weken, maar eerder aan maanden.

Btw, in een grote groep maken de paarden erlkaar wel vaker gek, heeft hij het ook als je met 2en gaat?

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 11:09

Daar zal ik eens op letten ja.. Ik ga ook wel eens met een meisje met een haflinger naar het bos. In het begin is hij dan wel druk alleen later valt het wel meej opzich :S

Shariff you rock my world. (L)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:29

Waarschijnlijk heb je (of de vorige eigenaar) in het verleden veel gegaloppeerd in het bos, waardoor hij nu het bos met galop associeert. Zoals RK al zegt, een periode alleen maar stappen enz.
En een andere rustige pony meenemen, of in je eentje gaan (als dat kan) wil ook wel helpen. Met een grote groep of nerveuze pony ernaast wordt dit gedrag natuurlijk alleen maar versterkt. En natuurlijk heel veel geduld en consequentie.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:39

Ik heb percies het zelfde probleem.
In stap is ie braaf alleen zodra je gaat draven,
wil ie er tussen uit.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 21:27

het is eruuggg irritand ja.. heeft iemand nog meer TIPS?

Shariff you rock my world. (L)

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 01:06

Ik heb dat met mijn paard ook.
en idd, vroeger in het bos was het alleen snelwerk omdat ze getraind werd voor de baan .
Dus zij zal het idd associeren met crossen dat bos.
Eén keer heeft ze zich zo kwaad gemaakt dat ze niet eerder voluit mocht als dat ik het aangaf , dat ze me er in de volle rengalop met een bok af gekregen heeft en ik voor haar terecht kwam.
Geen leuke ervaring.
Alleen weg met haat gaat helemaal niet, alsof ze dan het gevoel heeft een vetrouwensgezel kwijt te zijn en schrikt ze van alles en nog wat.
Ik vind het dus heel moielijk om je hierin te adviseren ,maar lees graag mee wat anderen misschien hierover kunnen vertellen.

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:49

wij hadden met missy ook dat probleem. nu gaat het veel beter. kwestie van veeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen. aandraven en zo gauw ze druk gaat doen terug naar de stap en weer rustig laten ontspannen.net zolang doorgaan tot ze rustig draaft en dan hetzelfde doen in galop. telkens terug naar de draf als ze te druk word.

succes

joy is the best

Josje6900
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 20:54

ik kan je een tip geven:

LONGEREN!!! maak hem moe voordat ie het bos ingaat, ik heb namelijk het zelfde probleem, het heeft zeker 5 maanden geduurd voordat ik het bos weer in kon. maar als ik longeer is de grootste energie weg, en dan gaat het goed, dan heeft ie geen energie meer om ervan door te gaan.
Hij wil dan nog wel crossen hoor, maar dan stopt ie veel sneller, en sowiezo iessie rustiger.

Ik vond het eng toen hij er met mij vandoor ging, richting de grote weg..WAHHH ik heb hem omgetrokken, dat wil nog wel eens helpen, maar soms is het beter om hem gewoon even te laten gaan,. Hij ging er als een kanon vandoor met mij, ik trok hem meteen om, waardoor hij nog nerveuzer werd,

1.eerst longeren!! heel belangrijk! respect leren hebben voor jou en engerie kwijt kunnen.
2. als ie gaat, laat hem heel even gaan, als je daar kans voor hebt.
3.omtrekken (tenzij je tegen een boom aanknalt, dan niet doen )

niet afstappen, dan heeft ie gewonnen, maar ik zeg erbij, het is vaak teveel energie, boos worden heeft geen zin......

succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Roxxie en 12 bezoekers