Tips voor inrijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 18:49

idd kawa

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:06

dubbel
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 31-01-04 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:07

Texas1 schreef:
Zelf gekregen van iemand die bij ons was die western rijd ze zei dat western op je gevoel rijd en engels met je beenhulpen ensow en het makkelijekr was een paar gewicht hulpen te leren dan been hulpen en daar zit toch wel enigzeids gelijk in een jong paard accepteerd ook neit glijk je been maar met je gewicht kom je sneller ergens denk.



Wat een ongelofelijke kul! Dit slaat nu echt werkelijk nergens op.
Hoe denk je dat een westernpaard wordt verzameld? Heus niet door je gewicht. Ook bij western kom je aan de teugels, ook bij western geef je beenhulpen. En bij Dressuur komt helemaal geen gewicht kijken? En geen gevoel?

Je zult merken dat zowel een jong westernpaard als een jong dresuurpaard beide niet weten wat een beenhulp is, wat een ophouding is en wat een gewichtshulp is.

Als de enige ervaring die jij met westernrijden hebt de informatie is van een kennisje die bij jullie ook western rijdt, dan heb ik medelijden met het paard. Even voor de goede orde, ik rij 7 jaar western, heb zelf een paard, heb een tweejarige die ik NIET zelf ga beleren, dus vertel me niet dat je western alleen met je gewicht doet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:58

runningkawa schreef:
Ze heeft hem opnieuw geformateerd

.


Format C Haha!

wou dat ze allemaal van die knoppies hadden Scheve mond

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:09

Als er al knoppies op zitten Kim, dan moet ik die van mij nog vinden!
Knipoog

Anyway, ik ben van mening dat je een ervaren iemand nodig hebt voor het inrijden van een jong dier, en dat je, bewust of onbewust, namelijk heel erg veel kunt verzieken aan zo'n dier als je niet weet waar je mee bezig bent.

Ik zou het, ondanks mijn 23 jaar rij-ervaring, niet snel doen. Ben een te grote zever-muts en denk altijd dat ik alles verpest. Daarom zou ik altijd hulp inroepen van een ervaren iemand die weet wat ie doet, daarna kun je het alsnog (snel) overnemen en je eigen lijn uitstippelen.

Maar het klinkt alsof de auteur van dit topic alles al weet, en daarom snap ik eigenlijk niet waarom er nog tips nodig zijn???? Verward

Gezien hetgeen wat er geschreven is heb ik echter ernstig mijn twijfels over de vakkundigheid van de persoon in kwestie Lips are sealed

Texas1
Berichten: 966
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: `s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 12:41

Ik heb al iemand gevonden...dusss ik laat het hierbij...maar goed ik bedoel als ik zelf maar weet hoeveel ervaring heb als je neit weet en ziet hoe iemand rijd kun je ook neit al teveel zeggen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:49

aan gegeven antwoorden kan je een hele boel zien.......... ik hoef je niet te zien rijden om in te kunnen schatten hoeveel ervaring je hebt.........

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:59

We horen misschien nog wel iets van hem ( via de krant of misschien wel de TV.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:40

je bedoeld die advertenties die vaak een iets donkerder dikke omlijnde rand hebben? Knipoog Tong uitsteken

DePaardeMan
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 16:05

idd.