Hoe houding verbeteren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:21

sherelle schreef:
Citaat:
Ik hou persoonlijk niet zo van zonder beugels rijden. Je kunt juist met de beugels veel makkelijker je hakken uitdrukken. Als je zonder beugels rijd, en je drukt je hak uit, dan zijn je spieren te gespannen om nog te kunnen blijven zitten. (heb ik persoonlijk dan)

Bovendien fungeert de enkel in de stijgbeugel als belangrijkste schokopvanger, daarna de knie en het minst de heupen. Zonder beugels kun je de schokken niet opvangen met je enkels, maar vang je ze grotendeels op met je rug. Wat ook niet helemaal de bedoeling is.



als ik zonder beugels rij...zoek ik de plek op waardoor ik voor mijn gevoel dieper wegzak in het zadel....de schokken vang ik volgens mij meer met mijn heupen op dan met mijn rug...je moet de beweging goed volgen he...maar ik weet ut eigenlijk niet zo heel goed hoe ik dat doe whahaah....ik kan in iedergeval niet doorzitten met beugels in...ik weet nie hoe dat kan!!!!!...dan stuiter ik echt meters de lucht in voor mijn gevoel Verward


ja dat heb ik ook, zijn we blijkbaar toch ontspannener zonder beugels.

sherelle

Berichten: 24
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:30

ja blijkbaar...echt doorzitten met beugels vind ik superrr lastig!!!!!!
oke op de ene paard gaat het beter als op de andere maar op de pony waar ik nu op rij is het moeilijk want die neemt hele kleine passen en heel snel een echte dribbelkont whhahaha