wanneer ga je met je jonge paard naar les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dierenvriend

Berichten: 101
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:24

Beauty is nu 3 maanden echt onder het zadel, en we gaan binnenkort privé les nemen, naar de manege 1 x in de week op en neer in de trailer wordt veel te duur. (zouden we namelijk ook een trailer moeten lenen/huren)


Leven zonder paarden is geen leven...


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:30

Zo snel mogelijk, dan kunnen er 'geen' fouten in zijn opleiding 'insluipen' als er iemand naar je kijkt kan die seggen wat je goed en fout doet en zo weet je zeker dat hij zo goed als niets verkeerd leert

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:26

oke, dus zo snel mogelijk....
Ik hoop een trailer te kunnen lenen, want dan kan het wanneer hij net een paar dagen onder het zadel is. Anders moet hij eerst conditie opbouwen om die 20 minuten naar en van de manege te kunnen rijden.
Maakt het eigenlijk uit als hij dan voor de les nog een half uurtje in een stand staat om uit te rusten van de heenweg en na de les een half uur om van de les bij te komen voor ik terug rij?

Who could match out joy? None would be so bold
As we gallop through the heaths, In a dance of ages old

You are a gift from heaven, On earth you give me wings
And even angels envy, The joy such freedom brings

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:26

zo snelmogelijk...als het verantwoord is...sommige instructrices (instructeurs) vinden het belangrijk dat een paard eerst "kilometers" maakt voor je zo een groepsles instapt...je hebt ook verantwoordelijkheid tov anderen...ik zou iig geen maaaanden wachten..

Haha!

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:01

Maritzo is nu bijna vier en ik in het voorjaar komt mijn instructeur les geven. Ik ben al wel zelf bezig, maar te vroeg in de krul laten trekken is imo niet goed. Ik ben al wel een keer met hem naar les geweest, maar mijn instructeur vind dat ik eerst aan hem moet wennen voor ik les kreeg. Ik heb hem nu anderhalf jaar en hij is zeven maanden onder het zadel

Graaf Maritzo 14-2-2000/04-10-2016

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:52

gelijk de eerste keer dat je erop stapt. goede begeleiding is dan heel belangrijk.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:21

gelijk vanaf het begin!
Alleen heb ik in het begin niet de hele les uitgereden.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:28

Igor loopt een heel uur mee in de les van mij en mijn vriend. Voor de conditie hoef ik niet bang te zijn. Het zijn marathon-pony's en kunnen dus wel wat hebben. Ik rijd dus gewoon het volle uur mee, maar stap ook veel. Dan loop ik ong een 15 min terug naar stal, naast Igor wel te verstaan. Mario loopt ook naast Darwin omdat hij nog niet kan rijden na die paar lesjes... Mocht er dan iets gebeuren heeft hij meer te vertellen als hij er naast staat als dat hij erop zit.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 23:44

Aukie schreef:
Maakt het eigenlijk uit als hij dan voor de les nog een half uurtje in een stand staat om uit te rusten van de heenweg en na de les een half uur om van de les bij te komen voor ik terug rij?


Hangt ook helemaal van het paard af. Zou het met die van mij niet doen Die staat dan zo te stressen vanwege de vreemde omgeving, werkt alleen maar averechts. Je zult zelf een beetje aan moeten voelen wat hij aankan en wat het verstandigste is.
Succes!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:29

als het goed gaat met rijden me ma heeft ook een jong paard van 4 en zij gaat daar ook mee naar les!!!

Crossende Welshruiter#1
L1 6 winst :Nicolai:: Sunday L :L1 2 Winst
IK BEN REGIOKAMPIOEN GEWORDEN MET SUNDAY L


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 27 bezoekers