Gecontroleerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieltje
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-12-02

Gecontroleerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 16:38

Mijn bijrijdpaard is zooo enthausiast als je aan galopeerd dat ze er als een soort van race wagen vandoor gaat. De rechte stukken is ze echt niet te houden.
Als je haar dan op de volte zet gaat ze wel netter lopen. Hoe kan ik haar dit ook op de lange stukken leren?
Als ze het op een volte kan, kan ze het natuurlijk ook wel op een recht stuk. Dus eigenlijk kan ze het wel, maar doet ze het niet. Knipoog

Hoe krijg ik haar terug in een controleerde galop op die lange einden zonder haar op een volte te moeten zetten?!


Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:43

heb je haar in de draf wel helemaal goed onder controle?? anders moet je daar dus eers aan werken en pas dan aan gaan galopperen en gewoon veel voltes blijven rijden, wordt meestal vanzelf minder kost gewoon wat tijd....
ik denk dat je paardje zoiets heeft van heej ik loop rechtuit...wat zal ik nu eens gaan doen?? ff racen dan maar!
snappie?

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Mieltje
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 16:45

Jah. Als ik draf, stap ofzo lukt alles perfect. Nergens last van..
Ik spring ook zelf aan in de galop. Het is niet zo dat zij ff 'bedenkt' van: goh laat ik eens gaan galoperen.
En ik krijg der ook wel weer terug uit de galop.

Maar ze gaat gewoon keihard en loopt dan niet aan de teugel. Terwijl ze dat galoperend op de volte en in draf/stap wel gewoon doet. Verward

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:24

Probeer op het rechte stuk iets stelling naar binnen te houden. Daarbij heel goed begrenzen met de buitenteugel en zelf goed terug blijven zitten.

Mieltje
Berichten: 26
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 14:00

thnx... ga het meteen vanmiddag proberen!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:00

zodra ze op het rechte stuk versnelt,op een volte zetten,en dan weer rechtuit,dit herhalen,todat je ze goed onder controle hebt

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:01

Scum schreef:
Probeer op het rechte stuk iets stelling naar binnen te houden. Daarbij heel goed begrenzen met de buitenteugel en zelf goed terug blijven zitten.


of naar buiten, kan ook!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:06

Klein rijden noemt mijn instructeur dat soms, als je vanuit een laag draftempo aanspring en em direct in de galop terug gaat rijden op je zit en buitenteugel in het een grote jongen als ie nog vol gas door de bak heen stiert..

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:09

wat ik zou doen is een volte vergroten en weer verkleinen, en weer vergroten naar steeds groter en weer verkleinen. Omdat hij op een volte wel normaal galopeerd. En dan die volte steeds 'rechter' maken.

maar de andere oplossingen vind ik ook OK dan!

D'r zijn genoeg wegen die naar Rome leiden. Gewoon even kijken wat het beste uitpakt.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers