Iemand zien vallen en zelf onzeker worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Iemand zien vallen en zelf onzeker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 10:39

Hee bokkers!

Na lang twijfelen toch maar even met mijn vraag een topic geopend, wie weet heeft iemand de tip die voor mij werkt.

Mijn zusje en ik hebben samen een paard en houden allebij van springen. Het paard springt super makkelijk, het kan niet hoog en gek genoeg.

Nu is mijn zusje laatst 2 keer flink gevallen met springen, we weten wat zij fout deed, ze ging namelijk te vroeg uit het zadel en ze liet haar te vroeg los van voor waardoor het paard dacht joehoe ga jij maar ik blijf wel aan deze kant. Ze heeft uiteindelijk nog wel weer gesprongen maar ik heb haar dus zien vallen. Hierdoor merk ik dat ik zelf ineens onzeker ben met het springen, ik denk steeds dat het paard gaat weigeren, terwijl ze dit voor de val van mijn zusje nooit heeft gedaan.

De onzekerheid is bij mij zo erg dat ik nu met 40 cm al begin te twijfelen terwijl we toch echt wel fatsoenlijk 1.10 hebben gesprongen. Het twijfelen is niet nodig,dat weet ik. Als ik tussen 2 benen rij springt het paard, als ik zelfverzekerd ben springt ze, als ik niet twijde dan twijfeld zij niet en springt ze gewoon. Ik vind mijn onzekerheid hartstikke k*t en nergens voor nodig en wil er van af omdat het niet nodig is en omdat ik weer wil kunnen genieten van het springen zoals in eerder deed, ik deed niks liever dan springen. Heeft iemand de tip die ik kan gebruiken om van mijn onzekerheid af te komen?

Groetjess

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:43

Stop met springen en ga dressuren. Op het moment dat je echt weer wil springen zal het wel weer vanzelf gaan! Ik had exact hetzelfde (enkel door zelf te vallen) en heb toen maanden niet gesprongen tot ik zelf echt wilde springen. En nu spring ik nog af en toe als de kans zich voordoet wanneer andere bijvoorbeeld ook aan het springen zijn. Misschien duurt het bij jou wat korter omdat je niet zelf gevallen bent, dan ben je binnen een paar weken misschien weer lekker aan de gang :) Het zou zonde zijn als zo'n dapper paard ook onzeker wordt, dan wordt het helemaal een gedoe om te gaan springen en werken jullie het samen in de hand.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Iemand zien vallen en zelf onzeker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 17:33

Bedankt voor je reactie, ik heb vandaag ergens anders in een overdekte bak gereden en ik was eigenlijk alleen de 1e 2 sprongen wat onzeker, een parcour van 6 hindernissen eerst op 40 gesprongen en als het na de ronde goed voelde 1 gaatje omhoog, ik heb 90 gesprongen zonder onzeker te zijn, ik vertrouw haar egenlijk weer nu. Hopelijk blijft dat zo

Elsa1234
Berichten: 67
Geregistreerd: 19-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:11

Gewoon niet twijfelen je kan het