Omdraaien en wegrennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Omdraaien en wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 17:49

Mijn net 5-jarige pony ben ik opnieuw aan het oppakken. Is ruim een jaar niet onder het zadel geweest, maar wel in de hand. Nu loop ik er tegenaan dat hij zich vliegensvlug omdraait en wegrent wanneer er achter hem iets gebeurt/ beweegt. Het gaat zo snel dat ik dit niet uit kan zitten.

Ik heb instructie, maar daarin zijn we nog zoekende en dacht wie weet zijn er hier ook mensen met dergelijke ervaringen en tips en kunnen met ons meedenken.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Omdraaien en wegrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:56

Wat doet hij als je hem aan de hand hebt en er gebeurt dan iets achter hem? Probeert hij dan ook te vluchten en/of om te draaien? En hij draait zich dus juist naar het 'enge' toe? Of draait hij maar een stukje weg?

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 19:18

Tijdje terug ook een keer aan de hand gehad. Achter hem was een schuur en daarin waren mensen. Mensen begonnen te praten en te rommelen. Pony draaide zich om, maar zag niets. Bleef staan, keek en luisterde. Mensen gingen weer en de rust kwam weer terug.
Als de pony aan het hek vaststaat en er rijdt een auto o.i.d. achterlangs dan draait hij zich ook een behoorlijk eind om.

(Eerste voorbeeld was op vreemd terrein en de tweede thuis.)