Meer kontspieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gijo
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-04-11

Meer kontspieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 19:21

Dag iedereen

Even een beeld schetsen; ik rij sinds "2" jaar met een Franse draver. Hij is nu net 10 jaar geworden en heeft tot zijn 5 jaar koers gelopen (sulky). Daarna na zijn vorige eigenaar gegaan en dan bij mij beland :). Vorige winter stond hij enorm mager en dus niet veel met gedaan en nu echt terug in het werk. Maar wat vinden jullie hoe hij er nu bij staat? Ik vind zijn kont nog een groot werkpunt dus tips zijn welkom!
(De bultjes op zijn rug zijn cysten en gecontroleerd door de veearts, Heeft hier niets van last in.)

Afbeelding

Groetjes!

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 19:32

Met touwtjes of bijzet longeren en balkjes lopen.
Gebruiken ze hun rug en kontspieren veel, en is goed voor de coördinatie.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Meer kontspieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 20:00

Ik zou dat paard na laten kijken. Is die kont niet erg hoog omdat ie zijn bekken teveel kantelt.

Zit er erg onnatuurlijk uit. Alsof hij ooit hard is gevallen

Anoniem

Re: Meer kontspieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:38

Het ziet er inderdaad uit alsof hij niet lekker in zn lichaam zit..

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Meer kontspieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 23:11

Het hele dier is verkeert om gespierd, ook de hals spieren ontbreken, en zonder hals spieren ook geen bil spieren,
IK zou zeggen zoek iemand die jou kan helpen in het academische grond werk, als je daar goed in begeleid word dan heb je binnen een aantal weken al resultaat, maar bouw het langzaam op