Spieren kweken in de achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22301
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Spieren kweken in de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 06:52

Hoe realistisch is het om te verwachten dat jij als mens kan trainen voor een marathon als je de hele dag op bed ligt en maar twee of drie uurtjes per dag door je huis mag scharrelen en even je benen kunt strekken?

Want dat is wat je vraagt van je paard.
Een grote buitenbak is net zoveel ruimte als een normaal huis waar jij je als mens in beweegt. Als dat twee tot drie uur per dag is en de rest van de dag moet je op 'bed' liggen... Dan kun je van dat paard niet verwachten dat ze kan trainen voor een marathon.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Spieren kweken in de achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:04

TS wat helpt:
heel veel overgangen.
Achterwaarts als ze dat kan.
Nog meer overgangen.
Na het achterwaarts voorwaarts in draf. Dit echt consequent doen 3x per week en een paar x herhalen natuurlijk.

Daarnaast heb ik mijn paard op pulp gezet. Toen had ik in een maand het volgende bereikt

Links is begin. Midden is na 1 week uit m'n hoofd en rechts na 1 maand.
Afbeelding

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 21:55

Melaniexs schreef:
Op de foto een 10 jarige merrie dat ik nu sinds februari in training heb. (Niet mijn eigen paard). Toen ik met haar begon had ze al zeker een jaar niks gedaan en echt 0 bespiering.

Bovenste foto was gister, onderste foto was 27 maart. Dus het verschil in 6 weken tijd.

Wat ik heel veel met haar doe zijn tempowisselingen, overgangen, verzamelen ect. En dit alles heel vaak herhalen! Korte tempowisselingen, 2/3 passen naar voor, en dan weer duidelijk terug rijden. Duidelijk verschil maken hierin. En echt regelmatig consequent trainen. Ik train deze merrie 4 a 5 dagen in de week. Maar ga je paard niet overbelasten :)

Daarbij krijgt ze na het rijden ook altijd anderhalve schep slobber. Normaal gesproken zou een schep al goed zijn maar omdat deze dame 1.80 groot is geef ik haar wat extra. O:) En bijna de hele dag hooi ter beschikking! Maar dit had ze ook al voor ik begon met haar trainen.

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus mijn excuus als ik dingen zeg die al verteld zijn haha. Hopelijk kun je hier iets mee. Succes!

[ [url=m/dW1rKs.jpg]Afbeelding[/url] ]



Super bedankt *\o/* Respect voor jou! Wauw wat een bewondering heb ik voor je <3 <3 in zo korte tijd zoveel verandering! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

prugelpiet

Berichten: 12584
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:00

_AnnelotD schreef:
SteffiiY schreef:
Niet heel gek dat je paard er zo uitziet als hij 3x per week buitenkomt.



Waarom direct zo boos en agressief? Bokt is er toch om vragen te stellen en elkaar vriendelijk te helpen?


Omdat je niet luistert en vragen niet beantwoord?

Zet nou is duidelijk neer op welke dag je paard wat doet en hoeveel uur die buiten komt.
bijvoorbeeld:
Maandag - 3 uur buiten en uur les
Dinsdag - uurtje buiten
etc...

Zo word het al een stuk duidelijker wat je precies met je paard doet.