*Knie tegen schot aan*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

*Knie tegen schot aan*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-04 20:14

Ik rij op een 3 jarige,en ben op zoek naar goede oefeningen: sommige momenten dat ik langs de bakrand rijd,kleeft ie er zo aan,zodat mn knieen zowat tegen de schotten van de bakrand aan slaan,niet erg fijn dus.
ik ben er al veel mee aan het trainen,en rijd ook veel oefeningen,zoals binnen hoefslag rijden,etc,buitenteugel er goed bij,hoofd recht voor het lichaam etc.als die "standaard" oefeningen die goed zijn voor een jong paard,om zn balans te vinden enzo.
en natuurlijk heb ik priveles,en oefen ik hier ook veel mee
heeft iemand hier ook ervaring mee? zo ja,wat voor soort oefeningen reed je als je paard ook erg naartoe trok,en je knieeen tegen de schotten aan kwamen?


lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:15

Ik zou in ieder geval als mijn knieen tegen de bakrand aan zouden komen, je paard met buitenstelling laten lopen, ik denk dat dat wel zou helpen. Maar verder doorgaan met waar je mee bezig bent, lijkt me een goede basis. probeer de tweede hoefslag eens wat dichter tegen de bakrand aan te plaatsen, dus een metertje of twee, anderhalf er vanaf.

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:42

Precies, als je merkt dat je paard wil gaan "vallen", stel hem wat naar buiten toe. Zo wordt hij holler aan de buitenkant en MOET hij wel van de rand af lopen. Vergeet niet je buitenbeen erbij te doen, zodat hij gaat leren dat buitenbeen erbij naar binnen lopen betekend.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 10:10

Een jong paard zoekt nogal snel hechting aan de wanden.
Oefenen er van af te blijven kun je doen door, net als wat Tyrza zegt, stel hem wat naar buiten toe. Ook een goede oefening vind ik het rijden op de 2de (of 3de) hoefslag. Daarbij veel figuren rijden en van de kant af houden.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:06

Idd, net als wat Fairie al zei: Een jong paard zoekt nogal snel hechting aan de wanden.
Gewoon telkens als hij weer richting de wand wil gaat, naar buiten stellen.
Vooral je beenhulpen zijn voor een jongpaard heel erg belangrijk.
Oefen desnoods op de binnenhoefslag.
Vooral proberen op de lange zijdens op 1 lijn te rijden.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:33

met dat naar buiten stellen: bedoelen jullie dat ie dus ietsje naar buiten moet kijken?..maar je moet het hoofd er toch gewoon recht voor houden?
misschien een domme vraag,maar het was me niet ff duidelijk..ik heb morgen ook weer les,dus we oefenen er vast weer mee..Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:40

Klopt, theoretisch hoor je de stelling naar binnen te houden. Maar aangezien je bezig bent met africhten en je hierbij je paard af en toe hoort te corrigeren, is het in dit geval wel belangrijk om hem even te laten zien dat hij niet met zijn schouder naar buiten mag vallen. Uiteindelijk zal hij je hulp sneller snappen en kan je fine tunen door met een minimale buitenteugel aan te geven wat je wilt.

De eerste hulpen bij jongere (E.H.B.J.P Haha!)paarden horen naar gelang dus iets duidelijker aangegeven te worden Knipoog

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 20:53

dank je wel,het is me nu duidelijk geworden,:j alles is ook nog zo nieuw,heb nog nooit zo'n jong paard gehad,maar verder gaat ie al super.

Btw: das wel een goeie E.H.B.J.P. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers