kapstokvoeten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-01 08:40

Ja, ik ben nog lang geen perfecte ruiter hoor (MAAR, IK HEB WEL HEEL VEEL PLEZIER IN HET RIJDEN!!!! Haha! ), eerst vraag ik wat over mijn zit en nu weer over mijn kapstokvoeten. Het probleem is dus dat ik altijd mijn tenen naar buiten draai. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik ook altijd met mijn voeten naar buiten gedraaid loop. Maar, heeft iemand ook maar enig idee'tje hoe is wel met rechte voeten kan leren rijden (en lopen???) ?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 09:37

Dijrollen... kan helpen.
Je heft je bovenbeen op van het zadelblad, bewegt je been naar achteren en schuift je bovenbeen langs het zadelblad weer naar voren....
Het vel van je bovenbeen (met vlees en al) wordt heirdoor een beetje gedraaid lijkt het wel. Zo komt je been meer naar voren gericht te liggen, in plaats van naar buiten af te steken met knie en voet.
Het is even oefenen, in het begin moet je het regelmatig 'herstellen'.... maar je zit zal er beter van worden.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:17

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Corona op 2001-09-11 20:45 ]</font>

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 09:54

de bierviltjes-methode helpt vaak om eenlekkere afhankelijke en verkrampte zit op de knieen te ontwikkelen.
Absoluut NIET aan te raden als je een ontspannen zit wilt krijgen met afhangende benen.
Je moet zitten op je bips, niet op je bovenbenen, en al helemaal niet op je knieen. Je benen moeten losjes naar beneden afhangen, zodat je in alle vrijheid je hulpen kan geven daar waar nodig. Steunen op je knieen is alleen goed te praten als je landt bij een grote sprong en anders zou je er vanaf vallen.... Wie die viltjes-methode bedacht heeft, het is al een oude methode..., nou die had er geen kaas van gegeten!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:43

Heb ik ook,(ik loop ook als donald duck ,)al 25 jaar ,kom je nooit meer vanaf ,Je kunt je best doen om je tenen naar binnen te draaien ,maar als je dan net als ik pijn krijgt in je knieen .dan laat maar ,dan is t onbegonnen werk .Denk dan maar de een heeft dit de ander dat .bij ons zeggen ze dan agge maar leut het.
(T is wel onhandig als je langs hekjes rijd hè )

daffie16
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-09-01
Woonplaats: leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 17:52

toen ik begon met rijden had ik ook last van kapstok voeten Verward toen ik bij mensen thuis ging verzorgen hebben ze het geprobeerd om me het af te leren. ik kreeg een soort oefening van dat je met je tenen naar binnen ging staan en je knieen naar elkaar komen wanneer je door je knieen buigt het is ontzettend dom om te doen maar om eerlijk te zeggen is het me gelukt ik rijd nu met rechte voeten en heb een goede been houding. (al zeg ik het zelf) ik leer de kinderen + volwassenen die ik les geef dit ook op deze manier en ik zie ze ook echt voor uit gaan dit kan misschien een rare manier zijn maar wie weet lukt en anders niet getreurt het komt goed kijk naar mij het is mij ook gelukt.

veel suc-6-

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:11

ik heb het ook een tijdje gehad, maar ik ben er nu weer helemaal van af, ik weet alleen nie hoe ik dat gedaan heb..haha..denk gewoon door een instructrice die er goed op lette...