Paard heeft problemen met bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:36

Bedoel je dan geen kunststof?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


maralyn

Berichten: 10391
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:36

schaafstal schreef:
maralyn schreef:


Nu ben ik benieuwd welke reden hier achter.

Rubber bit is vaak 21 mm dik. Past in de meeste gevallen gewoon echt niet!


Ik heb een rubberbit die is mooi dun en slechts 15mm


Waar heb je die weg?!
Zou er dan graag een link van ontvangen.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:49

@ maralyn.
Ben je op zoek naar echt rubber of meer de kunsstof appelbitjes/ happy mouth.

Gebroken of ongebroken?

dresjoepie

Berichten: 2506
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:59

Van Sprenger is die er in 16 mm is een flexibele

Babootje

Berichten: 25953
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:36

noekiee18 schreef:
Hij is door andere kopers voor mij gekeurd het keuringsrapport zat er nog bij. Hij heeft wel cornage maar dat is hierbij niet het probleem. Vandaag weer gereden met het nieuwe bit. En hij bleef weer stug volhouden om zijn hals gestrekt te houden. Veel overgangen gereden van stap naar draf en andersom en hele kleine stukjes wat meer nageefelijk. Met stilstaan staat hij er ook onwijs aan te sjorren dus het lijkt mij niet dat er echt pijn in de mond is anders trek je er niet zo aan lijkt mij? 8)7


Wat apart. Waarom hebben die m niet gekocht dan, of is het langer geleden? Zo'n keuring is natuurlijk atijd een momentopname.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:47

Als.je in hetnoorden woont zou.je albert van es eens kunnen laten langskomen. Hij is zeer kundig en heeft veel verstand van paarden. Hij kan alvast dingen uitsluiten en je advies geven. Hij zit ook op.facebook

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:56

Ik denk eerst maar bij het begin beginnen. Hoe oud is je paard, hoe lang heb je hem al, is hij onlangs verhuisd? Wij hebben zelf een mega sensibel paard waarbij we geleerd hebben het total plaatje, hoe klein ook te bekijken. Onze dame heeft bv ook liever een smallere neusriem dan een brede. Het kan van tanden komen, het kan uit rug komen, het kan van benen komen. Allergie. Zoveel mogelijkheden. Goed nadenken over alles en op die manier alvast wat uitsluiten. Dan op zoek naar de juiste behandeling.

Those we love don’t go away, maar wat mis ik haar ons Kwinneke. 24.05.2007 - 13.07.2023

Tinker Kwiny
Sindy
Now I am a warrior!
- demi lovato-

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:03

smileydees schreef:
Ik denk eerst maar bij het begin beginnen. Hoe oud is je paard, hoe lang heb je hem al, is hij onlangs verhuisd? Wij hebben zelf een mega sensibel paard waarbij we geleerd hebben het total plaatje, hoe klein ook te bekijken. Onze dame heeft bv ook liever een smallere neusriem dan een brede. Het kan van tanden komen, het kan uit rug komen, het kan van benen komen. Allergie. Zoveel mogelijkheden. Goed nadenken over alles en op die manier alvast wat uitsluiten. Dan op zoek naar de juiste behandeling.



Ja precies, en beginnen met het medische uitsluiten, daarna harnachement (of zadel wel goed aansluit) en vervolgens rijmethode. fijn als je iemand in de buurt hebt die verstand heft van het hele spectrum en breed is opgeleid, bv. DA met verstand van osteopathie.

maralyn

Berichten: 10391
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:21

_lotteeee schreef:
@ maralyn.
Ben je op zoek naar echt rubber of meer de kunsstof appelbitjes/ happy mouth.

Gebroken of ongebroken?


Ongebroken.
15 mm de max.
Als vervanger van de bomber happy tongue. Mag ik nml niet mee starten.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:32

maralyn schreef:
_lotteeee schreef:
@ maralyn.
Ben je op zoek naar echt rubber of meer de kunsstof appelbitjes/ happy mouth.

Gebroken of ongebroken?


Ongebroken.
15 mm de max.
Als vervanger van de bomber happy tongue. Mag ik nml niet mee starten.


15 mm is er inderdaad niet.

16 mm, is op het moment het meest dunne in ongebroken vorm.
In dubbelgebroken is deze er in 14mm het dunst.

Deze sprenger hs duo, is wel een super fijn bit!
Jammer dat 15mm je max is.

http://www.horze.nl/watertrensen/sprenger-hs-duo-watertrens,-16-mm/13418-145.html?gclid=CjwKEAiAxKrFBRDm25f60OegtwwSJABgEC-ZPsA6v9snxQKQzWsPUtJgte41LDzQPSWEvDCLAxibxRoCZKTw_wcB

maralyn

Berichten: 10391
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:11

Nou het is niet mijn max.
Maar mijn paard zijn max.
Als het dikker is, kan haar mond niet sluiten. Dus dikker is gewoon niet vriendelijk.

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:58

maralyn schreef:
Nou het is niet mijn max.
Maar mijn paard zijn max.
Als het dikker is, kan haar mond niet sluiten. Dus dikker is gewoon niet vriendelijk.


snap ik.
maar deze is er helaas niet kleiner.

scrabbel

Berichten: 927
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:46

Rubber is in de meeste gevallen echt geen aanrader. Als een paard niet goed schuimt dan gaat het bit branden. Wrijf er maar eens mee over je arm!!

Teach me how to fight and I will show you how to win :)

_Charlot
Berichten: 1264
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:53

Oke we gaan een beetje offtopic hier!

Quickie, dit is inderdaad het gevaar met rubber. Persoonlijk zou ik voor appelbit/ happy mouth gaan.

Maar zoals vaker genoemd denk ik persoonlijk dat ts moet uitvinden waarom t paard t bit niet wil aannemen en waarom hij dit gedrag vertoont.

Mocht een ander bit dr oplossing zijn, is dit fijn!

Maar zoals meerdere met mij, denk ik niet dat dat het "hoofdprobleem" is!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:06

Ik denk dat je het niet per se in het bit zou moeten zoeken, je hebt al heel wat uitersten geprobeerd. Het lijkt mij ook een uiting van pijn elders in het lijf, dit gedrag kan overal weg komen. Slecht gebit, slecht passend zadel, problemen vanuit het bewegingsapparaat (inclusief kaakgewricht).
Je paard geeft iets aan, aan jou de taak de juiste oplossing (hulp) te zoeken.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:26

Altijd eerst alles uitsluiten, lichamelijke ongemakken kunnen heel wat problemen veroorzaken. En dan nadenken over wat je paard van je vraagt. Observeren, wat gaat er niet goed en wat gaat er wel goed en wanneer en wat doe je op dat moment. En misschien verdraagt jouw paard inderdaad geen bit. Dat kan. Een bit is ook niet echt nodig. Dan ga je een goed bitloos hoofdstel uitzoeken. Als het iets anders is, ga je daarmee aan de gang. Paarden vragen iets van ons. Ze faken niet. Nooit.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Jills
Berichten: 150
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:48

Waar zit je precies in het noorden. Misschien kan ik je helpen of een collega van mij. Mag uiteraard ook via pb

http://www.jrhorsesupport.nl of fb: JR Horse Support / JR Healthy Support

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:07

Jills schreef:
Waar zit je precies in het noorden. Misschien kan ik je helpen of een collega van mij. Mag uiteraard ook via pb


Collega als in masseur? Met alle respect, maar het lijkt mij verstandig als er een DA of fysio (beide als enige wettelijk erkend) bij komt.

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Theeglas

Berichten: 2538
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:50

Ik zou dit paard inderdaad eens heel goed laten bekijken door een DA. Wellicht zouden wat foto's van de rug/hals een goed idee zijn. Het klinkt mij namelijk niet in de oren als een bitprobleem, maar een lichamelijk en/of rijtechnisch probleem.

noekiee18
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-03-14

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 15:33

Zij hebben hem toen niet gekocht vanwege de cornage dat wouden zij niet en het maakt mij niet uit , het beestje wordt er niet minder om. Zijn zadel is door een zadelmak om hem aangepast. Ben nu aan het proberen om met een gewoon hoofdstel te rijden in plaats van zijn eigen Mexicaanse.

josien_m_
Berichten: 2333
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:38

Wat gebeurt er als je gewoon niet aan de teugels komt?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:45

nicky_rilana schreef:
Hoe goed is er naar de kiezen van je paard gekeken? Hebben ze er een camera in gehad? Of misschien een spiegel?

Dit soort vage klachten kunnen soms wel eens op een kies probleem duiden.

?

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

noekiee18
Berichten: 115
Geregistreerd: 26-03-14

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 18:04

ik zit boven in friesland vlakbij de zeedijk. Ze hebben zonder camera en spiegels gekeken. Als je gewoon niet aan de teugels komt heeft hij zijn hoofd gewoon naar beneden en ruikt ie aan alles wat ie onder weg op de grond tegen komt. Dus het is niet het probleem dat hij zijn hals niet kan strekken onder het rijden..

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paard heeft problemen met bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:45

Ik zou er dan eens een kundig iemand bij halen die naar de tanden van je paard kijkt. Stel hij heeft ergens een open pulpa. Dan kan hij daar best zo op reageren, maar dan heeft jou tandarts dit niet gezien.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:04

waarschijnlijk is niet het bit de fout, maar heel de vorige belering was onvoldoende, paard dus beter opleren en elke bit zal in principe geen probleem meer opleveren.
Paard geeft nu niet na op druk, daar zit het probleem.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 12 bezoekers