Doorlopen en consquent zijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
horsegirlxxx
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 12:54

darkadia schreef:
Nee je hebt t niet zo letterlijk gezegd, maar komt wel beetje zo over ;)

Paard vind het niet 'wel makkelijk', jouw hulpen zijn nog niet duidelijk genoeg. Dat is niet erg en komt vanzelf. En dat ie t bij eigenaar wel doet is de tik dus mijns inziens niet nodig. Die gebruik je enkel als je geen reactie krijgt op een door de ruiter correct gegeven hulp. Dan corrigeer je het paard namelijk terecht ipv een tik geven voor iets wat vanuit de ruiter komt.


Ow ja sorry als het zo overkwam maar zo bedoelde ik het niet in ieder geval.
En over die tik. Die heeft hij toch echt een keer nodig (wordt in ieder geval tegen mij gezegd door de eigenaar dus dan ga ik daar wel vanuit) omdat hij dan weet dat hij toch echt naar mij zal moeten luisteren, tuurlijk wel alleen een tik als ik de correcte hulp geef want anders is het gewoon mijn fout dat hij het niet begrijpt maar hij moet die tik echt een keer hebben als hij niet reageert op mijn benen of heb ik dat verkeerd?


darkadia

Berichten: 5220
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Doorlopen en consquent zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:13

Ja dat klopt helemaal hoor! Als jij juiste hulp geeft en dan geen reactie krijgt mag je gerust die hulp kracht bij zetten met een tik :)

esmeeenw

Berichten: 56
Geregistreerd: 10-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:06

Ik zou in het begin van als je gaat rijden hem/haar goed aan je been zetten en als ie daar naar luistert beloon je hem. Als hij niet luister dan geef je nog een keer de hulpen en als hij dan nog niet luistert geef je hem een tikje achter je been. Zo weet hij wat er bedoeld word. Niet op de billen maar net achter je been!
Ga dan zo door dan hoef je niet meer tikken te geven.
Zo heb je meer plezier als hij goed naar je luistert.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Grainey en 15 bezoekers