Buitentrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maartje02
Berichten: 893
Geregistreerd: 31-08-15

Buitentrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 17:14

Hoi bokkers,

Ik rijd en verzorg nu al 3 jaar hetzelfde paard, en nu wil ik toch een stap zetten naar het buiten rijden. Ik weet dat mijn vp verkeersmak is want vroeger heeft die veel buiten gereden, maar ze heeft de laatste 3/4 jaar niet meer buiten gereden. Ik zelf heb wel een goede band met haar en ik kan haar ook gewoon aan, maar toch ben ik er wel een beetje zenuwachtig over.

Ik rijd haar wel met martingaal, omdat ze anders haar hoofd veel te veel opgooit en ik iets meer controle over haar heb. Ik heb helaas geen stalgenoot die evt mee kan en mijn vriendinnen staan te ver weg met hun paarden. Wel wil ik iemand meenemen die er naast kan lopen voor het geval dat.

Hebben jullie tips voor als ik naar buiten ga? We hebben een vrij brede weg met een brede berm alleen rijden er wel veel vrachtwagens en tractors.


leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Buitentrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:20

Heb je dit ook met de eigenaar besproken? Anders zou dat de eerste stap zijn. Misschien kan de eigenaar mee op de fiets?

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

maartje02
Berichten: 893
Geregistreerd: 31-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 17:23

leestmee schreef:
Heb je dit ook met de eigenaar besproken? Anders zou dat de eerste stap zijn. Misschien kan de eigenaar mee op de fiets?


Ja, heb het besproken. Eigenaar is in de 70 dus ik denk niet dat dat een optie is :)

prugelpiet

Berichten: 12515
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Buitentrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:25

Eerst aan de hand naar buiten gaan als je het spannend vind om erop te stappen? Kan je zien hoe ze op het verkeerd reageerd :) Gaat dat goed, inderdaad iemand zoeken die aan de hand mee wil, en dan erop. Zo kan je rustig zien hoe ze overal op reageerd.

I am because you were


Equilis

Berichten: 236
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Buitentrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:56

Ik ge mee met Prugelpiet. Zo hebben wij het ook aangepakt om alleen naar buiten te gaan in het begin. Eerst aan de hand weg. Telkens een klein beetje verder weg.
Dan erop eerst wel met andere paarden erbij, dan met mijn mama erbij te voet op pad. Telkens een route die ze kende. In het begin bleef ze vlakbij, maar we lieten elke wandeling de afstand iets groter. Totdat we uiteindelijk ook konden wegrijden van haar.

Groei samen met je paard.
http://www.equilishorsetraining.weebly.com

Voor een rustig en professioneel vervoer van uw paard: https://paardentaxi.be/
Voor al uw bedrukkingen: https://www.printhut.be/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers