Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 08:59

Mijn zoon heeft Dyslexie en hij kan niet onthouden hoe hij nu moet lichtrijden op het juiste been, zijn er nog mensen met hetzelfde probleem en is er mogelijks een verband met de dyslexie ?
Hij heeft ook problemen met binnen/buiten, links/rechts, suiker/zout, ...

Who cares about the prince ? I'll take the horse.


cobiie

Berichten: 7266
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:07

Op zijn paardrijhandschoenen een L en R zetten, dan heb je iig links rechts zichtbaar voor hem als dat veel in de les gebruikt wordt.

[o]

Nizzie

Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:11

Ik leg mijn leskinderen altijd uit dat je aan de kant van de muur moet kijken voor het juiste been. Ik vertel hierbij dat dit het buitenbeen is en op een gegeven moment hebben ze hem door. Als ze moeite hebben met het onthouden wat de binnenkant en wat de buitenkant is, leg ik het ze uit als de binnenkant van een cirkel/in de cirkel en buiten de cirkel. Dit helpt ze meestal wel.

Heros <3 mijn liefje :) L2 +5 M1+3(onofficieel)!! Y;(

Adele <3 L2 +11 M1 +2 (onofficieel)

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:16

Zou best een overeenkomst tussen de problemen in het onthouden van en de dyslexie kunnen bestaan. De samenwerking van de hersenen verloopt (deels) anders, hierdoor kan er ook verband gehouden worden tussen het ontbreken van de kruipfase en dyslexie. Dit vereist een kruisende beweging, waarmee kinderen extra moeite kunnen hebben wanneer die samenwerking minder vloeiend verloopt.

Met die kennis in het achterhoofd en dan de problematiek die jou zoon ervaart met het onthouden van links-rechts en binnen en buitenbeen denk ik dat er best een verband kan bestaan met dyslexie.

Desalniettemin, ezelsbruggetjes en oefenen dan zal het er vast in 'slijten'. Dyslexie en meer moeite hebben met dingen moet gezien worden als een uitdaging, niet als probleem.

Voor positiviteit.

smurffie

Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:22

Op het juiste been lichtrijden is meer gevoel dan regeltjes. Ik had met het goede been vinden nooit moeite. Echter wel met links en rechts en dat soort dingen (zelf dyslect). Daar moet ik gewoon bijzonder lang over denken :=.
Wellicht wat vaker hem het zelf laten checken of hij goed zit.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:27

Dyslectie heeft te maken met het niet kunnen leggen van een verband tussen een klank en de letters die daar aan verbonden zijn. Heeft dus niks te maken met op het verkeerde been lichtrijden. Er zijn wel mensen die het niet kunnen zien. Maar dat heeft niks met dyslectie te maken.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

purny

Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:29

Hier heb ik nog nooit van gehoord.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:33

Hier een dyslectenfamilie :o

Bij dyslectie bestaan er ook automatisering problemen. Denk hierbij aan de tafels leren, klokkijken, links en rechts onthouden enz enz. Binnen en buiten kan dus ook lastig zijn.
Veeeeeeeel herhalen en ook af en toe vragen of ze zelf kijken of ze op het juiste been zitten en dan ook vragen hoe ze dat zien. Gewoon rustig blijven herhalen want herhalen is inprenting.

Hoe oud is je zoontje?

Fleur ❤️

jojoleinee

Berichten: 2623
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:37

Ik gaf ooit les aan een meisje met dyslexie. In de les ging het (vaak) prima maar met wedstrijden werd ze zo zenuwachtig dat ze het niet meer wist. Toen heb ik met stift een grote L en R op haar hand geschreven in verschillende kleuren. Dat werkte echt perfect voor haar.
Gelukkig had ze geen moeite met het lezen van de bakletters :o

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:44

Ik zou proberen het aan te leren op gevoel ipv links/rechts of binnen/buiten.

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:46

vibabu schreef:
Dyslectie heeft te maken met het niet kunnen leggen van een verband tussen een klank en de letters die daar aan verbonden zijn. Heeft dus niks te maken met op het verkeerde been lichtrijden. Er zijn wel mensen die het niet kunnen zien. Maar dat heeft niks met dyslectie te maken.


Dyslexie heeft met veel meer te maken dan alleen klank en letters.
de verbindingen in de hersenen lopen net een beetje anders, waardoor idd de klanken en letters anders in verband gebracht worden, maar ook vergeetachtigheid, en het ordenen horen daarbij. veel al moeite met de fijne motoriek

Er zijn idd al vele herkenningspunten voor dyslexie nog VOOR dat de kinderen leren lezen en schrijven en het daaruit dus blijkt dat dat moeilijker gaat.

het kruipen overslaan bijv.
of opdrachten niet kunnen voltooien (ga naar boven en pak je broek, boek en trui.) ze komen met 1 of geen ding terug.
automatiseren gaat veel minder goed.
en verschil tussen rechts/links
niet op woorden kunnen komen, geen grote woordenschat hebben, of juist wel een grote woordenschat, maar vaak dingen moeten omschrijven, omdat je echt niet op het woord kan komen
vaak afwezig lijken

Dus zeer zeker niet alleen letters en klanken.

En dan ligt het ook nog aan de mate van hoe zwaar de dyslexie is in hoeverre je van bepaalde dingen last hebt.
En dan nog is het enkelvoudige dyslexie in welke mate dan ook, of meervoudige dyslexie.

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:48

rode sticker op de rechterschouder en groene op de linker. En dan linksom rood volgen enm rechtsom groen (en dat de instructeur ook vragen om zo uit te leggen).

KittyDylan

Berichten: 8832
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:49

Over het links-rechts, laat hem naar zijn handen kijken. Als je je linkerhand plat op de tafel legt, maken de duim en wijsvinger de "L" van links. Al jarenlang mijn ezelsbruggetje, onthoudt het zelf ook nooit :+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:55

Rode paardrijsok en blauwe en beide goed hoog optrekken.
Wel iedere week zelfde kant de rode sok en zelfde kant de blauwe

of rood en blauw tape kopen en aan de teugels plakken.

Ties 3/6/2015 <3

manonutjuh

Berichten: 3000
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:07

Toen ik de openingspost las vroeg ik me ook af wat dyslextie te maken had met lichtrijden op t goede been! Weer wat geleerd dus!

TS misschien inderdaad kleuren combineren, stickers op schouders, gekleurde handschoenen en evt oornetje met verschillende kleuren oortjes?
En misschien helpt het niet uit te gaan van het buitenvoorbeen, maar juist van het binnenvoorbeen?

Denk aan rechtsom gaan, rechterhand aan de binnenkant, dan op rechtervoorbeen letten?

purny

Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:16

Idd. Nooit geweten dat het zover kon gaan

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Roodvos

Berichten: 6615
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:21

Hier staan een paar leuke weetjes:
http://www.quest.nl/artikel/waarom-kunn ... -onthouden
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... chts-boven

Ik haal dit er even uit:
Citaat:
Moeite hebben met het verschil tussen links en rechts kan met je manier van denken te maken hebben. Globaal gezien zijn er twee manieren van denken: beelddenken en taaldenken. Als jij beelddenkt, bestaat een groot deel van je gedachten uit beelden. Bij taaldenken bestaan je gedachten grotendeels uit woorden. Beelddenkers hebben bepaalde eigenschappen waar je ze aan kunt herkennen. Het verschil tussen links en rechts niet kunnen onthouden, is een belangrijk kenmerk van beelddenken.

Dan denk ik dat een dyslectisch persoon vermoedelijk ook een beelddenker is, en geen taaldenker.

Voor het brein is boven (hoofd) duidelijk anders dan beneden (benen). Maar de handen zijn weliswaar spiegelbeeld, maar wel gelijk. Om het ene rechts en het andere links te noemen, is een afspraak die wij als mensen onderling gemaakt hebben. Je brein weet automatisch wat onder en boven is, maar links/rechts is iets dat je moet aanleren. En ik kan mij voorstellen dat dit voor een taaldenker eenvoudiger is. Want als je van hand veranderd is het beeld van buiten ineens verandert van links naar rechts of andersom.
De tip om te werken met het beeld (kant van het hek/muur) vind ik dan ook een hele goede.

M.b.t. werken met kleuren sokken/handschoenen oid. Ik zou dan adviseren om rood en wit te gebruiken. Kies je een andere combinatie, maar wel met rood, doe dan altijd Rood Rechts (en dat is gelijk mijn ezelsbruggetje ;) ). Dit komt namelijk ook overeen met de kleuren vlaggetjes die op hindernissen gebruikt worden om aan te geven wat de linker- en rechterzijde van de hindernis is. En dus vanaf welke kant het obstakel gesprongen moet worden. Als je die methodiek nu gelijk ook kan aanleren, heeft je zoon daar later ook profijt van.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:24

Heb ook een vorm van dislexie en dat houd ook in moeite met automatiseren daarom ook al rijd ik al jaren paard vergeet ik soms welk been ook alweer dan doe ik er even aan maar denk ik weer aan het zinnetje lichtrijden op het buiten voorbeen en voor mij werkt dat

Maar in zou het zoizo loskoppelen van links en rechts

06-02-2016 ista to ❤️

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:34

of mss nog veel simpeler, voorbeen aan de kant van het hek/bakrand.

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:51

Hier ook en dyslexie en super lang moeite mee gehad. Groot nadeel is dat je met dyslexie rechts en links zo hard door elkaar haalt. Op de manege zeiden ze altijd: Het linker/rechter been moet naar voren gaan. Mijn gedachten waren: wat? Welk? hoe? waar? Toen probeerde ik altijd aan te leren dat het buitenbeen (been aan de bakrand naar voren moest gaan). Nu met mijn eigenpaard pas ik dit trucje nog steeds toe. Ik kan ook echt alleen maar naar het buitenbeen kijken of ik op het goede been lichtrij. Sommige mensen kunnen dit ook aan het binnenbeen zien, maar omdat ik zo stug altijd naar het buitenbeen keek heb ik zo geleerd.
Ook aan mijn instructrice heb ik dit vanaf het begin aan gemeld. Tijdens het lessen zegt zo dan ook: meer buitenbeen of binnenteugel begrenzen ipv rechterbeen en linkerteugel. Dit hielp mij heel erg, omdat ik dit makkelijk vind te zien.
Een andere tip heb ik voor wedstrijden. Hier ging ik zo vaak verkeerd als ik ergens rechts of links af moest wenden. Mijn voorlezer wijst stiekem en subtiel met haar hoofd welke kant rechts of links is. Het zien welke kant rechts of links is hielp mij altijd tijdens een proef.
Dingen als een grote R of L op je hand schrijven kan helpen, maar vond ik zelf niet zo fijn. Ik keek dan naar mijn handen en lette een paar seconden niet op mijn paard. Het gevolg was dat mijn paard dan compleet 'uit elkaar valt'. Op de manege hadden we een pony die daar altijd misbruik van maakte en naar beneden dook waardoor ik er voorover afviel :+ . Daarbij vind ik het nadeel van een L of R op je hand dat je dan niet met handschoenen kan rijden. Zelf vind ik dit fijner.
Heel veel succes!

.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:55

Roodvos schreef:
Hier staan een paar leuke weetjes:
http://www.quest.nl/artikel/waarom-kunn ... -onthouden
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... chts-boven

Ik haal dit er even uit:
Citaat:
Moeite hebben met het verschil tussen links en rechts kan met je manier van denken te maken hebben. Globaal gezien zijn er twee manieren van denken: beelddenken en taaldenken. Als jij beelddenkt, bestaat een groot deel van je gedachten uit beelden. Bij taaldenken bestaan je gedachten grotendeels uit woorden. Beelddenkers hebben bepaalde eigenschappen waar je ze aan kunt herkennen. Het verschil tussen links en rechts niet kunnen onthouden, is een belangrijk kenmerk van beelddenken.

Dan denk ik dat een dyslectisch persoon vermoedelijk ook een beelddenker is, en geen taaldenker.

Voor het brein is boven (hoofd) duidelijk anders dan beneden (benen). Maar de handen zijn weliswaar spiegelbeeld, maar wel gelijk. Om het ene rechts en het andere links te noemen, is een afspraak die wij als mensen onderling gemaakt hebben. Je brein weet automatisch wat onder en boven is, maar links/rechts is iets dat je moet aanleren. En ik kan mij voorstellen dat dit voor een taaldenker eenvoudiger is. Want als je van hand veranderd is het beeld van buiten ineens verandert van links naar rechts of andersom.
De tip om te werken met het beeld (kant van het hek/muur) vind ik dan ook een hele goede.

M.b.t. werken met kleuren sokken/handschoenen oid. Ik zou dan adviseren om rood en wit te gebruiken. Kies je een andere combinatie, maar wel met rood, doe dan altijd Rood Rechts (en dat is gelijk mijn ezelsbruggetje ;) ). Dit komt namelijk ook overeen met de kleuren vlaggetjes die op hindernissen gebruikt worden om aan te geven wat de linker- en rechterzijde van de hindernis is. En dus vanaf welke kant het obstakel gesprongen moet worden. Als je die methodiek nu gelijk ook kan aanleren, heeft je zoon daar later ook profijt van.


Grappig, een vriendin van mij is psycholoog en werk met kinderen met dyslexie om ze opnieuw te leren lezen en schrijven.... en die vertelde mij dat beelddenken echt een modeterm is en helemaal niet bestaat :) ja, er zijn mensen die meer visualiseren hoe iets er uit ziet dan een ander maar dat is niet typisch een "beelddenker" want dat bestaat dus niet.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+3 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 10:56

wendyenbram schreef:
vibabu schreef:
Dyslectie heeft te maken met het niet kunnen leggen van een verband tussen een klank en de letters die daar aan verbonden zijn. Heeft dus niks te maken met op het verkeerde been lichtrijden. Er zijn wel mensen die het niet kunnen zien. Maar dat heeft niks met dyslectie te maken.


Dyslexie heeft met veel meer te maken dan alleen klank en letters.
de verbindingen in de hersenen lopen net een beetje anders, waardoor idd de klanken en letters anders in verband gebracht worden, maar ook vergeetachtigheid, en het ordenen horen daarbij. veel al moeite met de fijne motoriek

Er zijn idd al vele herkenningspunten voor dyslexie nog VOOR dat de kinderen leren lezen en schrijven en het daaruit dus blijkt dat dat moeilijker gaat.

het kruipen overslaan bijv.
of opdrachten niet kunnen voltooien (ga naar boven en pak je broek, boek en trui.) ze komen met 1 of geen ding terug.
automatiseren gaat veel minder goed.
en verschil tussen rechts/links
niet op woorden kunnen komen, geen grote woordenschat hebben, of juist wel een grote woordenschat, maar vaak dingen moeten omschrijven, omdat je echt niet op het woord kan komen
vaak afwezig lijken

Dus zeer zeker niet alleen letters en klanken.

En dan ligt het ook nog aan de mate van hoe zwaar de dyslexie is in hoeverre je van bepaalde dingen last hebt.
En dan nog is het enkelvoudige dyslexie in welke mate dan ook, of meervoudige dyslexie.


De zoon waar het over gaat is 15, hij rijdt nu zeker 5 jaar waarvan 4 met eigen pony en wekelijkse privéles, rijdt nu 2 pony's in de L1 en zal bijna naar L2 over moeten.
Zondag op wedstrijd was hij plots vergeten hoe hij nu weer moest lichtrijden op het juiste been, voordien vergat hij soms te kijken en hij laat meestal veel punten liggen door het lichtrijden op het verkeerde been, maar nu wist hij plots niet meer hoe het moest. De jury kwam dan ook vragen na zijn proeven of hij het wel wist hoe het moest, hij had steeds netjes van been gewisseld om verder te draven op het verkeerde been :o .
Hij rijdt ook regelmatig verkeerd in de proef, ik lees voor en probeer 3 maal te herhalen voor we aan de betreffende letter zijn (net omdat meervoudige opdrachten niet lukken) maar hij is zo bezig met z'n ding dat hij soms vergeet te luisteren, oefeningen volgen steeds vlugger op elkaar naarmate hij hoger gaat rijden waardoor veel herhalen moeilijker wordt.

Ik had voordien nog niet echt de link gelegd met Dyslexie maar nu zondag dacht ik toch dat dit te extreem is om toevallig te zijn.

Who cares about the prince ? I'll take the horse.

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dyslexie en problemen juiste been lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:10

Hier ook iemand met dyslexie, ik men, dus hoef lekker niet op het juiste been licht te rijden :+ .

Maar moet ook altijd veel te hard na denken over links/rechts. Binnen en buiten en buiten been gaat een stuk beter (als binnen is in de bak dus richting het midden, buiten is buiten de bak dus de kant van het hek).

In mijn proeven rij ik ook regelmatig fout en vraag ik mijn voorlezers altijd links en rechts ruim van te voren te benoemen zodat ik tijd heb om na te denken waar ik heen moet.
Er zijn genoeg simpele dingen waarin soms echt even kortsluiting ontstaat, terwijl het eigenlijk niet zo heel ingewikkeld is (natuurlijk weet ik wel wat links en rechts is, maar als jij nu een van beide roep moet ik echt even na denken welke kan je dan bedoel).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

soesita

Berichten: 5154
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:13

Ik blijf dit topic volgen. Vind het interessant omdat dit helemaal strookt met mijn ervaringen en vermoedens.
In mijn familie zijn meerdere mensen met dyslexie-diagnose: moeder, zus,... Gewoon het klassieke "moeite met lezen en spelling".
Zelf heb ik daar weinig problemen mee; lezen is me altijd goed afgegaan en ook spelling, moedertaal en vreemde talen gaan eerder goed dan slecht. Maar: ik ben beroepsmuzikant en tijdens mijn opleiding en het repeteren liep en loop ik tegen verschillende dingen aan die ik in dit topic terug zie komen: veel moeite met automatiseren (erg lastig als muzikant -O- ), links-rechts verwisselen, boven-onder verwisselen tijdens het lezen van muzieknoten (bijvoorbeeld een kruis of mol in de bovenste notenbalk van een pianopartituur registreren maar het met de verkeerde hand spelen), moeilijk namen, vreemde woorden en getallen kunnen onthouden, een zekere traagheid in reacties en denken en een slechte fijne motoriek,...
En dan nu het thema lichtrijden op het juiste been: ik ben nu 41 jaar en weet het nog steeds niet! :o :=

Bovendien heb ik een dochter die op school moeilijkheden heeft met spelling, nooit gekropen heeft, en opdrachten zelden kan voltooien omdat ze bijna altijd wel een deel van de opdracht vergeet.

Ik heb dus een zeer sterk vermoeden dat die dingen inderdaad allemaal samenhangen. :j

Voor wat betreft het lichtrijden op het juiste been: ikzelf doe er niet aan en zorg gewoon dat ik regelmatig van been wissel. Pony lijkt het verder niet echt erg te vinden. :+ En wedstrijdambities heb ik sowieso niet.

Voor op wedstrijd zou ik inderdaad voor een ezelsbruggetje zorgen: binnen-buiten of inderdaad een kleurtje of zo.

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:24

Eigenlijk jammer dat er geen dyslexie bak bestaan ofzo dus dat als je zoiets hebt er van due fiets vlaggetjes worden neer gezet bij elke letter in verschillende kleuren of zoiets

06-02-2016 ista to ❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, OmgiliBot en 7 bezoekers