Hoeveel x p/m lest de recreatie ruiter nou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:30

met mijn bijrijdpaard les ik 2 keer per week, en meestal rijd ik daarnaast 1 of 2 dagen gewoon voor mezelf. 1 keer per maand/2 maanden rijden we een wedstrijdje, en ook 1 keer per maand een springles (daar is paard ook super blij mee! )
een hele lieve eigenaresse waarbij ik superveel mag doen (hoe meer hoe beter, want dan word paard ook enthousiast!) en met wedstrijden groomt ze voor mij, en leest ze voor. one in a million <3

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10416
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Hoeveel x p/m lest de recreatie ruiter nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:33

Ik les 2x per week indien mijn eigen lijf dit toe laat. 1x per week groepsles en 1x per week prive

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:35

Ik neem ongeveer één keer per maand een privéles met mijn bijrijdpony. Dit omdat ik zelf 1x/2x per week rijdt en zelf eerst er echt mee aan de slag kan gaan. Ook ben ik maar een 'arme scholiere', dus veel meer zit er ook niet in helaas. Ik ben wel echt een recreatieruiter, we rijden geen wedstrijden o.i.d.

hwn
Berichten: 4694
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:38

Ik heb 2 instructrices, de ene werkt vooral aan het paard (rechtrichten, klassieke/academische dressuur...) en de andere aan de ruiter (Centered Riding). Ik les nu ongeveer 2x per maand (1x bij elke instructrice), en vind dit meer dan genoeg.

Ik heb die lessen wel nodig, omdat ik een paard heb dat me nogal hard op mijn fouten wijst, en dan doet ze het niet meer (staken en zo), maar het gaat de laatste weken ook best lekker zonder les (door eindejaar en zo), dus als het niet nodig is, annuleer ik wel es een les, of neem ik maar een halfuurtje.

Als ik merk dat mijn paard er geen zin in heeft, dan vraag ik wel es om iets te doen wat ze graag doet (vb. cavalletti, of galopwerk), dus het is geen manegeles van "doe nu dit en doe nu dat", eerder een samenwerking tussen de 3 partijen.

Ik moet zeggen dat ik zelf niet de meest enthousiaste ruiter ben, kan me er met moeite toe dwingen om 2x per week te rijden, dus al bij al les ik momenteel al behoorlijk veel. Ik werk wel nog aan de hand en aan de longe, daarin doe ik dan mijn eigen ding, en ik merk dat ik toch telkens de oefeningen weet uit te kiezen die haar onder het zadel ook verder helpen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:38

Momenteel les ik 1 keer per week met mijn pony. Dit is voor nu even, omdat we erg vastliepen met rijden. Normaal les ik 1 keer in de 2-3 weken, anders kan ik het ook gewoon niet betalen :=

Jiildou23

Berichten: 147
Geregistreerd: 05-09-16
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Hoeveel x p/m lest de recreatie ruiter nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:33

Sinds lange tijd rij ik weer paard en ik vind het wel fijn om zeker 1x per week te lessen. Binnenkort ga ik weer lessen bij de vereniging, want op dit moment voel ik me soms nog best wel wat verloren op de paardenrug en is het fijn dat er iemand vanaf de grond aanwijzing geeft en tips geeft. Vroeger toen ik nog pony reed had ik ook eelke week les. Vanuit de rijvereniging hadden we dan 3x per maand dressuurles en 1x springles. Nu ik na drie jaar weer een aantal keer per werk op de rug klim heb ik een aantal privelessen gehad en dat is wel fijn om straks 1x per maand te doen.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:58

Wij rijden met onze fries ook recreatief, we proberen veel buitenritten te maken en rijden een keer per week in de bak. Andere ruiter rijd ook 1/2 keer per week in de bak en eens in de tijd staat hij buiten voor de wagen.

Ik les 1 keer per maand als het om privéles gaat en wanneer ik met zijn tweeën rij dan 2 keer per maand. Momenteel rijden we geen lessen omdat ik afgelopen zomer voor mijn ruiterbewijs op pad ben geweest, maar ik wil het in het voorjaar weer op pakken minimaal 1 keer per maand. Vind ik als 'onderhoud' van het paard en mij voldoende :)