ideeloos ;(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 12:40

Hee,

ik had een vraag je (lekker logisch :P ).
Maar heeft iemand van jullie nog leuke ideeën om te doen tijdens de training?
Ik ben 13 jaar oud en heb een merrie van 8 jaar oud en we houden zeker van wat uitdagingen. Springen vinden we leuker dan dressuur ( maar ik wil de dressuur graag blijven oefenen omdat ik het wel belangrijk vind.) En af en toe gaan we ook wel eens het bos in. Heeft iemand nog leuke ideeën om de trainingen van de dressuur en ev. springen wat op te fleuren? Ik wil wel graag goed blijven trainen en de training niet verwaarlozen ofzo :)

Brainless

Berichten: 29723
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:50

Wat mijn dochter leuk vindt is een hindernissen parkourtje neer zetten.
Een klein sprongetjes, wat pionnen (of emmers) om omheen te slalommen, wat balken op de grond waar je doorheen moet manoeuvreren, plastic op de grond om overheen te gaan enz.
Dat kun je zowel aan de hand lopen als rijdend doen.
Als je ergens een opstapje neerzet, kun je daar op en af stappen (leert je pony gelijk goed stil staan op 1 plek).

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:59

Er een soort cavaletti van maken?

RunningSolo
Berichten: 23
Geregistreerd: 31-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:29

Bij de dressuur kan je eventueel (als je weet hoe het goed moet) gaan wijken, schouderbinnenwaarts, kleine voltes oefenen, enzovoorts. Ik weet niet op welk niveau je traint, maar dit doe ik meestal wat oefenen als ik dressuur! :)

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:51

Wij hadden deze week balkjes in een L-vorm in de bak liggen. Erg leuk! Ze lagen zo dat je er tussendoor kunt stappen (je moet dan dus de bocht om). Ook kun je daarmee balkjes stappen en draven, verschillende routes eroverheen nemen etc.

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 15:54

RunningSolo schreef:
Bij de dressuur kan je eventueel (als je weet hoe het goed moet) gaan wijken, schouderbinnenwaarts, kleine voltes oefenen, enzovoorts. Ik weet niet op welk niveau je traint, maar dit doe ik meestal wat oefenen als ik dressuur! :)


Dit kunnen we al en is een peulenschilletje voor ons! maar toch bedankt! ;)

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:43

Inderdaad balkjes draven is leuk. Je kan balkjes ook gebruiken om bijvoorbeeld tussen door te rijden over de diagonaal en via de andere kant wel over de balkjes als je begrijpt wat ik bedoel. Of over de AC lijn er tussen door maar EB eroverheen. Wat ook ontspannend voor je paard is, is als je na je training buiten nog even wat draaft ik weet natuurlijk niet of je in de mogelijkheid bent om naar buiten te gaan. Misschien ook variëren tussen rijden, longeren en een buiten ritje?

Met longeren of lange lijnen ben je ook dressuurmatig bezig en kan je ook werken met balkjes.

esmeeenw

Berichten: 56
Geregistreerd: 10-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:27

Zonder zadel
Parcours
Cavveletti
Spelletjes
Schouder binnenwaarts
Wijken
Vrijheids dressuur
Contra galop
Galop wissels

Kabayo

Berichten: 13945
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:32

esmeeenw schreef:
Zonder zadel
Parcours
Cavveletti
Spelletjes
Schouder binnenwaarts
Wijken
Vrijheids dressuur
Contra galop
Galop wissels

Galopwissels? Hoezo raad je dat een jong iemand aan zonder er les in te nemen? Dat is geen truukje

eva20

Berichten: 69
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:00

Misschien volte open en sluiten oefenen? Of een beetje wijken oefenen? Als je samen met iemand anders kan rijden is het misschien ook leuk om een soort 'pas de deux' te rijden of te proberen. :)

anneke006
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-02-17

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:53

Je kan misschien ook een keer een soort van schriktraining doen. Het is niet echt een dressuur of spring training maar wel heel leuk :j Je kan dan bijvoorbeeld een zeiltje, ballonnen, een slierten boog en allerlei andere dingen gebruiken om eens wat anders te doen.

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 09:46

Kabayo schreef:
esmeeenw schreef:
Zonder zadel
Parcours
Cavveletti
Spelletjes
Schouder binnenwaarts
Wijken
Vrijheids dressuur
Contra galop
Galop wissels

Galopwissels? Hoezo raad je dat een jong iemand aan zonder er les in te nemen? Dat is geen truukje



ik ben ook niet echt opzoek naar trucjes ofzo, sinds ik ook een sportpaard heb :P maar galopswissels kunnen we ook al :D :D

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 09:47

anneke006 schreef:
Je kan misschien ook een keer een soort van schriktraining doen. Het is niet echt een dressuur of spring training maar wel heel leuk :j Je kan dan bijvoorbeeld een zeiltje, ballonnen, een slierten boog en allerlei andere dingen gebruiken om eens wat anders te doen.


hee ja dit is misschien wel een goed idee!! dankjewel!! *\o/* *\o/*

gwneva
Berichten: 15
Geregistreerd: 23-02-17

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:03

Je kan zonder zadel gaan rijden en zo dressuur gaan oefenen. Dat maakt het meteen en stukje moeilijker! Maar niet te vaak zonder zadel want dat is niet goed voor de rug van je paard.
Je kan verder natuurlijk schriktraining doen.
Ik probeer altijd steeds meer dressuur oefeningen en maak hogere doelen om jezelf zo meer uitdaging te geven.
Neem af en toe een les van een instructrice zodat je weet waar je weer naartoe kan werken en zo doelen/uitdagingen te maken.
Of laat jezelf filmen en beoordeel het en werk eraan.
Je kan ook aan iemand vragen om een proefje voor te lezen en lekker proefjes perfect gaan oefenen alsof je op wedstrijd gaat!

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 10:54

gwneva schreef:
Je kan zonder zadel gaan rijden en zo dressuur gaan oefenen. Dat maakt het meteen en stukje moeilijker! Maar niet te vaak zonder zadel want dat is niet goed voor de rug van je paard.
Je kan verder natuurlijk schriktraining doen.
Ik probeer altijd steeds meer dressuur oefeningen en maak hogere doelen om jezelf zo meer uitdaging te geven.
Neem af en toe een les van een instructrice zodat je weet waar je weer naartoe kan werken en zo doelen/uitdagingen te maken.
Of laat jezelf filmen en beoordeel het en werk eraan.
Je kan ook aan iemand vragen om een proefje voor te lezen en lekker proefjes perfect gaan oefenen alsof je op wedstrijd gaat!


super bedankt! het zonder zadel rijden doen we heel erg zelden, om dezelfde reden als je net zegt (wauw lekker goed nederlands ;p) Ik krijg elke week les dus dat zit ook wel snor! Met de andere tips kan ik zeker wat mee! bedankt!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:58

Misschien eens inschrijven voor een oefen parcour of een onderlinge wedstrijd.
Dan weer je waar jullie staan en waar je aan kan werken.
En vergeet niet de dag ervoor waarbij je je pony tip top in orde maakt met knotjes, bij knippen, staart uitpluizen enz

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:00

Gillbo schreef:
Misschien eens inschrijven voor een oefen parcour of een onderlinge wedstrijd.
Dan weer je waar jullie staan en waar je aan kan werken.
En vergeet niet de dag ervoor waarbij je je pony tip top in orde maakt met knotjes, bij knippen, staart uitpluizen enz


Wedstrijden rijden we ookal! het bevalt ons heel goed, maar ik wilde de training gewoon iets meer opfleuren en iets meer uitdaging zoeken op wat onbekendere vlakken :j

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:03

Een keer een oefen cross?

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 12:15

Gillbo schreef:
Een keer een oefen cross?


ga binnenkort idd meedoen aan een cross :) maar toch bedankt! Het gaat mij vooral om de training zelf, de dingen erom heen gaat allemaal wel :P

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:19

Kwam hier laatst een filmpje tegen van iemand die kozakkenrijden deed.
Hoge acrobatiek van de ruiter op een paard in galop.

Denk dat het op bokt tv was.

En misschien is working equitation wat voor je.
Oefen je met poortjes open maken, slalommen, klavertje rijden, stok in ton steken etc.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:27

A3a1 schreef:
Kwam hier laatst een filmpje tegen van iemand die kozakkenrijden deed.
Hoge acrobatiek van de ruiter op een paard in galop.

Denk dat het op bokt tv was.

En misschien is working equitation wat voor je.
Oefen je met poortjes open maken, slalommen, klavertje rijden, stok in ton steken etc
.


Dit is wel een leuke uitdaging! Krijg je een heel gehoorzaam paard van! :j

eliane000

Berichten: 59
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Bunde

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:18

misschien is er bij jou in de buurt een paadje buiten waar je takken kunt neerleggen als hindernis,
altijd leuk om te doen!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:24

Ik vraag me af wat je eigenlijk wil?
Je kan alles al sb en wissels zijn een peuleschilletje, wekelijks les, rijdt wedstrijden, start een cross binnenkort.
Ik denk dat je de uitdaging moet zoeken in het perfectioneren van de dressuuroefeningen.
Zet eens een camera langs de bak, film een les of een wedstrijd en kijken wat er anders kan, beter kan.

schriktraining, vrijheidsdressuur, zijn ook leuk maar daar oefen je geen dressuur mee zoals je in je op aangeeft

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: ideeloos ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:27

Ik ga mee met mijn voorganger! Als de oefeningen een peulenschilletje zijn kan je ook wel foto's of filmpjes plaatsen! :D