Het bos in met Andorra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-16 16:42

Heei, ik heb nu ong. een jaartje mijn allerliefste vriendinnetje bij mij op stal staan. Ze is acht jaar oud en nu maakt ik zo nu en dan ook wel eens een buitenritje. De laatste tijd heeft mijn deugniet een nieuw trucje uitgevonden. Als ik ga galopperen in het bos, trekt ze haar hoofd helemaal omlaag zodat ik haar moeilijk/ niet meer terug kan nemen naar de draf. Nu heb ik al geprobeerd om been te geven en dat ze dan haar hoofdje omhoog doet en ik haar zo terug kan nemen, maar helaas heeft dit geen nut meer /3 Hoe los ik dit op (zonder al te veel geweld, want ik vind het ook zo sneu om haar op een boom af te sturen :j)


Yenni
Berichten: 5451
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:51

Wat ik leer in de les als mijn pony achter de teugel kruipt is teugel bij geven en been! We hebben gemerkt dat als ik teveel gewicht in mijn handen heb mijn pony achter de teugel kruipt. Blijf streng en geef de moed niet op!

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-16 17:10

Yenni schreef:
Wat ik leer in de les als mijn pony achter de teugel kruipt is teugel bij geven en been! We hebben gemerkt dat als ik teveel gewicht in mijn handen heb mijn pony achter de teugel kruipt. Blijf streng en geef de moed niet op!


super bedankt voor je antwoord! dus als ik het goed begrijp laat je de teugels wat meer vieren? Ik denk dat ze dan nog harder gaat lopen, maar ik zal het proberen :P :D

Yenni
Berichten: 5451
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:48

Nee ik denk dat je mij verkeerd berijpt. Je houd je teugels op maat maar zodra ze achter de teugel loopt en JIJ dus niks meer te zeggen hebt: teugels beetje laten vieren en been. Daarna teugels op maat. Op een gegeven moment hebben ze door dat het niet de bedoeling is om achter de teugel te lopen. Als ze aan de teugel loopt (iets heel anders) dan moet je natuurlijk belonen!

Ik hoop dat mijn tip je gaat helpen. Dit is puur op basis van mijn eigen ervaring

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-16 19:02

Yenni schreef:
Nee ik denk dat je mij verkeerd berijpt. Je houd je teugels op maat maar zodra ze achter de teugel loopt en JIJ dus niks meer te zeggen hebt: teugels beetje laten vieren en been. Daarna teugels op maat. Op een gegeven moment hebben ze door dat het niet de bedoeling is om achter de teugel te lopen. Als ze aan de teugel loopt (iets heel anders) dan moet je natuurlijk belonen!

Ik hoop dat mijn tip je gaat helpen. Dit is puur op basis van mijn eigen ervaring


ja nu begrijp ik je! super bedankt! *\o/*

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 16:19

Ik denk dat hij niet achter de teugel kruipt maar aan het "pullen" is.

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-16 11:10

farahdiba46 schreef:
Ik denk dat hij niet achter de teugel kruipt maar aan het "pullen" is.

ik begrijp je niet helemaal? wat bedoel je met pullen? :wave:

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:14

Hoofd naar beneden en trekken :)

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 14:56

farahdiba46 schreef:
Hoofd naar beneden en trekken :)

jep dat doet ze. maar wat doe ik er tegen?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70436
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:51

Ik verplaats dit topic naar RT-V Rijtechnische vragen omdat het daar beter past.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:55

inderdaad goed been geven en dan het liefst al voordat ze met haar hoofd tot haar knieën loopt aangezien je haar hoofd dan makkelijker weer omhoog krijgt.

~I don’t have a plan B, because it distracts me from plan A~
Rest in Peace lieve Charmpie Y;( 14-03-1993/12-06-2017

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:34

mssn is les nemen ook wel een heel goeie tip.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 18:13

aeolusnr1 schreef:
mssn is les nemen ook wel een heel goeie tip.

ik rijd al 8 jaar.

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:17

tjaaaa ik rij al 45jaar geef zelf les, train paarden, en begin nu zeker te weten dat ik nu op een niveau gekomen ben dat ik nog alles moet beginnen te leren.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:17

_AnnelotD schreef:
aeolusnr1 schreef:
mssn is les nemen ook wel een heel goeie tip.

ik rijd al 8 jaar.


Dat betekent toch niet dat je geen les kan nemen? Zelfs ruiters op Grand Prix niveau krijgen nog les.

~I don’t have a plan B, because it distracts me from plan A~
Rest in Peace lieve Charmpie Y;( 14-03-1993/12-06-2017

naomiponnex

Berichten: 55
Geregistreerd: 18-01-17
Woonplaats: Joure

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:23

Denk dat been blijven geven en teugels laten vieren inderdaad een goeie tip is. Wel teugels erna weer goed oppakken. Succes! Hoop voor je dat het minder word en helpt.

Nothing else matters.

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: Het bos in met Andorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:34

Ik rij een paard bij dat hetzelfde doet en meestal probeer ik het gewoon te vermijden dat ze haar hoofd naar beneden gooit, want dan is het meestal verloren :+
Been geven helpt hier toch echt niet, dat wilt ze net en teugels vieren als helemaal niet.
Dus ik zou gewoon proberen als ze nog maar probeert haar hoofd naar beneden te trekken, even een trekje terug.
Dat helpt hier meestal wel!

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:37

Je kan 'al' 8 jaar rijden en de sterren van de hemel rijden, maar je kan ook 'al' 8 jaar rijden en er geen zak van kunnen dus dat zegt helemaal niets..

Ik denk ook zeker niet dat het een kwestie is van aan of achter de teugel lopen.
Ik denk dat jouw pony het gewoon fijn vind lekker in je hand te gaan hangen.
Wat ik dan doe? Ik geef mijn paard niets om op te hangen.
Dus wanneer mijn paard gaat hangen rijd ik hem idd of naar voren, maar als dit niet helpt:
Teugel naar voren. Niet laten vieren, gewoon hand naar voren en zorgen dat er een behoorlijke boog in je teugels hangt. Gevolg? Paard heeft geen hand waar hij in kan leunen dus gaat zelf dragen.
Doet hij het na 30 seconden weer, doe je het weer op nieuw.
Als je dit vaak genoeg blijft doen leertie vanzelf wel dat het niet de bedoeling is in je hand te gaan hangen.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


_AnnelotD
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 20:41

LoveUggs schreef:
Je kan 'al' 8 jaar rijden en de sterren van de hemel rijden, maar je kan ook 'al' 8 jaar rijden en er geen zak van kunnen dus dat zegt helemaal niets..

Ik denk ook zeker niet dat het een kwestie is van aan of achter de teugel lopen.
Ik denk dat jouw pony het gewoon fijn vind lekker in je hand te gaan hangen.
Wat ik dan doe? Ik geef mijn paard niets om op te hangen.
Dus wanneer mijn paard gaat hangen rijd ik hem idd of naar voren, maar als dit niet helpt:
Teugel naar voren. Niet laten vieren, gewoon hand naar voren en zorgen dat er een behoorlijke boog in je teugels hangt. Gevolg? Paard heeft geen hand waar hij in kan leunen dus gaat zelf dragen.
Doet hij het na 30 seconden weer, doe je het weer op nieuw.
Als je dit vaak genoeg blijft doen leertie vanzelf wel dat het niet de bedoeling is in je hand te gaan hangen.


super bedankt voor de tip! ik had ihet inderdaad verkeerd geformuleerd, ik bedoelde dat ik al acht jaar les krijg :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 3 bezoekers