hop hop in galop..maar niet heus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kato
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-10-03

hop hop in galop..maar niet heus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 12:29

Ik heb mijn paard nog niet zo heel erg lang, toen ik haar kocht was ze licht ingereden. Ze loopt niet mooi verdeelt over 4 benen en heeft vooral de neiging om door het binnenbeen heen te vallen. Ik stap en draaf veel over de binnenhoefslag.

Het probleem is de galop als ik haar in de galop wil zetten, valt ze ook door mijn binnenbeen steekt haar hoofd in de lucht. Als ik mazzel heb gallopeerd ze wel aan maar is niet echt bestuurbaar meer want ze loop al gauw in het midden van de bak. Aan de longeerlijn gallopeerd ze perfect aan op stemcommando, mijn stem gebruik ik ook als ik op haar zit.
Wie weet er een oplossing??


cobiie

Berichten: 7266
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:31

Les nemen!!!!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:33

En daarmee kan dit topic afgesloten worden, want Horselover23 heeft het enige juiste antwoord al gegeven! Haha!

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:37

Hummm. Dan heb ik niet veel meer te doen Haha!.

On-topic: les nemen is natuurlijk de beste optie.

Het paard is nog jong neem ik aan (als ze licht ingereden was). Galop met ruiter is vaak erg moeilijk en vraagt veel van de balans van het paard. Ik denk dat je al heel goed bezig bent door ook je stemhulp erbij te gebruiken.
Je kunt ook het paard meenemen op buitenritjes en dan gewoon rechtuit stukken galopperen. Op die manier leert ze haar balans te bewaren en te galopperen met een ruiter. Later zal het dan ook beter gaan in de bak.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:03

En een stel goede spieren helpen haar ook! Beetje bodybuilden dus. Heuveltjes rijden als het kan, gewoon in stap werkt prima, of balkjes lopen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:25

Wel grappig dat we meteen denken dat het aan het paard ligt.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:55

Sonja schreef:
Wel grappig dat we meteen denken dat het aan het paard ligt.... Haha!

dat is toch altijd zo.......... Schijnheilig

Kato
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 20:21

oh het zal gerust aan mij liggen, heb jij ergens kunnen lezen dat dit niet zo zou zijn?? Beetje raar om zoiets meteen te zeggen.

Ik heb wel degelijk les maar mijn instructrice is net een maand geleden bevallen dus binnenkort komt ze weer, maar ik zou graag willen weten wat ik nu aan mezelf zou kunnen veranderen qua rijden om mijn paard beter te helpen.

Vanmiddag heeft iemand mij aan de longeerlijn gehad, ik heb zelf geen hulpen gegeven maar degene die de lijn vast had heeft het commando gegeven. Op een gegeven moment gallopeerde ze aan, ik bleef mijn been erbij houden en ze gallopeerde netjes door. Daarna heb ik 3x zelf aangegallopeerd en dat lukte ook, daarna zijn we gestopt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers